Plán letecké aplikace přípravků
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Plán letecké aplikace přípravků |
4. | Základní informace k životní situaci |
Ten, kdo chce provádět leteckou aplikaci přípravků, musí mít schválení od Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (dále jen Ústav), jehož součástí je stanovisko obecního úřadu obce s rozšířenou působností. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Osoba, která bude provádět leteckou aplikaci přípravků ve správním obvodu obce s rozšířenou působností. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Po podání kompletně vyplněné žádosti o vydání stanoviska k nezbytným opatřením navrženým k ochraně životního prostředí v blízkosti oblasti ošetřované v rámci plánované letecké aplikace bude vydáno stanovisko, které bude podkladem pro žádost o schválení plánu letecké aplikace přípravků na Ústavu. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podáním žádosti. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20. S kým: Ing. Ludmila Krčmová Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou specifikovány. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formulář ke stažení Žádost o vydání stanoviska k plánu letecké aplikace přípravků nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Bez poplatků. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Nejsou specifikovány. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Místní obyvatelé, dotčení chovatelé včel, dotčení uživatelé honitby a místně příslušný obecní úřad, kde bude aplikace přípravků prováděna. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Žadatel by měl po vydání stanoviska požádat o schválení plánu letecké aplikace přípravků na Ústavu a minimálně 48 h před provedením aplikace oznámit dotčeným chovatelům včel a místně příslušnému obecnímu úřadu aplikaci přípravků. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
ID datové schránky: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 327/2012 Sb., o ochraně včel, zvěře, vodních organismů a dalších necílových organismů při použití přípravků na ochranu rostlin, ve znění pozdějších předpisů. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Nejsou specifikovány. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Nejsou specifikovány.
|
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Dle § 72 odst. 1 písm. e) zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ukládá pokuty Ústav. |
21. | Nejčastější dotazy | Nejsou stanoveny. |
22. | Další informace |
Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, Hroznová 63/2, 656 06 Brno, http://eagri.cz/public/web/ukzuz/portal |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Nejsou specifikovány. |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
Nejsou specifikovány. |
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
7.5.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
7.5.2021 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Nejsou specifikovány. |
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Prohlášení o určení otcovství |
4. | Základní informace k životní situaci |
Určit otcovství lze k dítěti nenarozenému i k narozenému. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Rodiče nenarozeného (počatého) i narozeného dítěte. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Zápis o určení otcovství je sepisován s rodiči v kanceláři matriky. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Rodiče dítěte se dostaví na matriční úřad s příslušnými doklady. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Prohlášení se činí osobně před matričním úřadem. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod S kým: matrikářka Kdy: pondělí, středa: 8.00-11.00, 12.00-17.00 úterý: 08:00-11:00 |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
- platné doklady totožnosti |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Zápis o určení otcovství sepisuje matrikářka spolu s žadateli po předložení všech dokladů. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Nevybírá se žádný správní poplatek. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Není stanovena žádná lhůta. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Další účastníci postupu nejsou stanoveni. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Další činnosti nejsou stanoveny. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
Tuto situaci nelze řešit zasláním elektronickou poštou. |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 89/2012 Sb. občanský zákoník. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Nejsou stanoveny. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Nejsou stanoveny. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Nejsou stanoveny. |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | Podrobné informace Vám podá příslušný matriční úřad. V Českém Brodě: MěÚ Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56, přízemí, matrika, tel. 321 612 142, 321 612 144 |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Stránky jiných matričních úřadů |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
Vydání prvopisu rodného listu, viz. další životní situace |
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
MěÚ Český Brod, matrika |
26. | Kontaktní osoba |
Lucie Vojáčková, tel. 321612142, Ivana Křížková, tel. 321612144, |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1.1.2014 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
23.1.2015 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Při řešení této životní situace se obracejte na místně příslušnou matriku. Seznam matričních úřadů je uveden v příloze vyhlášky MV ČR č. 207/2001 Sb., kterou se provádí zákon o matrikách, jménu a příjmení. |
Zde si můžete vyhledat strukturované postupy pro řešení některých životních situací pomocí našeho úřadu. Jedná se jak o přenesenou působnost (stavební řízení, matriky, živnostnenská oprávnění apod.), tak o samostatnou působnost (občanské aktivity, pronájmy prostor apod.).
Nenašli jste potřebný postup řešení vaší situace?
Zkuste Portál veřejné správy České repuliky
1. | Identifikační číslo | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
2. | Kód | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Společné územní a stavební řízení
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
4. | Základní informace k životní situaci |
Podá-li žadatel žádost o vydání společného územního rozhodnutí a stavebního povolení a připojí společnou dokumentaci, je zahájeno společné územní a stavební řízení. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Všechny žádosti může podávat vlastník dotčeného pozemku nebo stavby, popř. jiná osoba která prokáže jiné právo k nemovitosti ( zástupce, nájemce, provozovatel …). Žadatelem může být fyzická osoba ( starší 18 let, způsobilá k právním úkonům ), fyzická osoba podnikající nebo právnická osoba. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Společná dokumentace musí splňovat požadavky na dokumentaci pro vydání územního rozhodnutí a stavebního povolení. Na obsah žádosti o vydání. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podáním žádosti na předepsaném formuláři s přílohami
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám.Husovo 70, 282 24 Český Brod Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz Český Brod, Liblice, Štolmíř Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Formuláře jsou k dispozici na internetových stránkách města Český Brod http://www.cesbrod.cz/ a na odboru stavebního a územního plánování města Český Brod. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Správní poplatek se platí v pokladně Městského úřadu Český Brod, a stanovuje se podle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích: Položka 17 1. Vydání rozhodnutí o umístění stavby nebo zařízení anebo vydání rozhodnutí o změně vlivu užívání stavby na území 14) a) ke stavbě pro bydlení 15) s nejvýše 3 byty nebo ke stavbě pro rodinnou rekreaci 15): 1000 Kč b) ke stavbě pro bydlení 15) s více než 3 byty: 5000 Kč c) ke stavbě, která plní doplňkovou funkci ke stavbě uvedené v písmenu a) nebo b) s výjimkou stavby garáže: 500 Kč d) ke stavbě garáže nejvýše se 3 stáními nebo řadových garáží: 1 000 Kč a 500 Kč za čtvrté a každé další stání, nejvýše Kč 5 000 e) ke stavbám, které nevyžadují stavební povolení ani ohlášení s výjimkou staveb veřejné technické infrastruktury, nebo ke stavbám, které vyžadují ohlášení a nejsou uvedené v písmenu a) nebo b): 1 000 Kč f) ke stavbě neuvedené v písmenech a) až e): 20 000 Kč g) ke stavbě studny nebo vodního díla určeného pro čištění odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel: 300 Kč h) ke stavbám vodních děl neuvedených v písmenu g): 3000 Kč 1. Je-li jedním územním rozhodnutím nebo územním souhlasem nebo veřejnoprávní smlouvou umisťováno více staveb, které jsou uvedeny pod různými písmeny této položky, vybírá se poplatek ve výši součtu sazeb poplatků stanovených v jednotlivých písmenech této položky. 7. Za vydání společného rozhodnutí podle správního řádu vybere správní úřad poplatek ve výši součtu sazeb poplatků stanovených v příslušných bodech této položky, popřípadě této položky a položky 18. Položka 18 1. Vydání stavebního povolení a) ke stavbě pro bydlení 15) s nejvýše 3 byty nebo ke stavbě pro rodinnou rekreaci 15): 1000 Kč b) ke stavbě pro bydlení 15) s více než 3 byty: 10000 Kč c) ke stavbě, která plní doplňkovou funkci ke stavbě uvedené v písmenu a) nebo b) s výjimkou stavby garáže: 500 Kč d) ke stavbě garáže nejvýše se 3 stáními nebo řadových garáží: 1 000Kč a 500 Kč za čtvrté a každé další stání, nejvýše Kč 5 000 e) ke stavbě vyžadující ohlášení, o které stavební úřad rozhodl usnesením, že ohlášený stavební záměr projedná ve stavebním řízení: 1 000 Kč f) ke stavbě neuvedené v písmenech a) až e): 10 000 Kč g) ke stavbě studny nebo vodního díla určeného pro čištění odpadních vod do kapacity 50 ekvivalentních obyvatel: 300 Kč h) ke stavbám vodních děl neuvedených v písmenu g): 3 000 Kč Osvobození Od poplatku je osvobozeno vydání stavebního povolení ke změně stavby pro bydlení z důvodu ztíženého užívání této stavby občanovi se zvlášť těžkým zdravotním postižením, kterému byly přiznány mimořádné výhody II. nebo III. stupně (držiteli průkazu ZTP nebo ZTP/P), má-li ve stavbě pro bydlení místo trvalého pobytu. Poznámky 1. Je-li jedním stavebním povolením nebo veřejnoprávní smlouvou povolováno provádění více staveb, které jsou uvedeny pod různými písmeny této položky, vybírá se poplatek ve výši součtu sazeb poplatků stanovených v jednotlivých písmenech této položky. 2. Za vydání stavebního povolení na změnu dokončené stavby uvedené v bodě 1 této položky vybere správní úřad poplatek ve výši poloviny sazby příslušného poplatku. 5. Za vydání společného rozhodnutí podle správního řádu vybere správní úřad poplatek ve výši součtu sazeb poplatků stanovených v příslušných bodech této položky, popřípadě této položky a položky 17. 6. Správním úřadem příslušným k vybrání poplatku podle této položky je i speciální stavební úřad ve smyslu § 15 odst. 1 stavebního zákona, újezdní úřad ve smyslu § 16 odst. 1 stavebního zákona a jiné stavební úřady ve smyslu § 16 odst. 2 stavebního zákona. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Lhůty pro vydání rozhodnutí se řídí § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád ve znění zákona č.413/2005 Sb. Lhůty dle tohoto ustanovení jsou 30 a 60 dní od zahájení řízení. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Žadatel. Obec na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn. Vlastník pozemku nebo stavby, nebo ten kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě. Osoby, jejichž vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám anebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním rozhodnutím přímo dotčeno. Osoby o kterých tak stanoví zvláštní předpis. | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Žádné | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
strnad@cesbrod.cz frycova@cesbrod.cz kosinova@cesbrod.cz sommerova@cesbrod.cz maresova@cesbrod.cz |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Od 1.1.2007 platí nový zákon č.183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (dále jen „stavební zákon“), který upravuje ve věcech územního plánování zejména cíle a úkoly územního plánování, soustavu orgánů územního plánování, nástroje územního plánování, vyhodnocování vlivů na udržitelný rozvoj území, rozhodování v území, možnosti sloučení postupů podle tohoto zákona s posuzování vlivů záměrů na životní prostředí, podmínky pro výstavbu, rozvoj území a pro přípravu veřejné infrastruktury, evidenci územně plánovací činnosti a kvalifikační požadavky pro územně plánovací činnost. Tento zákon upravuje ve věcech stavebního řádu zejména povolování staveb a jejich změn, terénních úprav a zařízení, užívání a odstraňování staveb, dohled a zvláštní pravomoci stavebních úřadů, postavení a oprávnění autorizovaných inspektorů, soustavu stavebních úřadů, povinnosti a odpovědnost osob při přípravě a provádění staveb. Tento zákon dále upravuje podmínky pro projektovou činnost a provádění staveb, obecné požadavky na výstavbu, účely vyvlastnění, vstupy na pozemky a do staveb, ochranu veřejných zájmů a některé další věci související s předmětem této právní úpravy. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
18. | Jaké jsou související předpisy |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
Opravné prostředky jsou řešeny v souladu se zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád ve znění zákona č. 413/2005 Sb. Proti rozhodnutí se lze odvolat do 15 dnů ode dne jeho oznámení k odboru územního a stavebního řízení Krajského úřadu Středočeského kraje, podáním u zdejšího odboru výstavby, resp. na podatelnu Městského úřadu Český Brod. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby jeden stejnopis zůstal správnímu orgánu a aby každý účastník dostal jeden stejnopis. Nepodá-li účastník potřebný počet stejnopisů, vyhotoví je správní orgán na náklady účastníka. Odvoláním lze napadnout výrokovou část rozhodnutí, jednotlivý výrok nebo jeho vedlejší ustanovení. Odvolání jen proti odůvodnění rozhodnutí je nepřípustné. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností |
Pořádková pokuta ( § 173 stavebního zákona ) (1) Stavební úřad může rozhodnutím uložit pořádkovou pokutu do 50 000 Kč tomu, kdo závažným způsobem ztěžuje postup v řízení nebo provedení kontrolní prohlídky, anebo plnění úkolů podle § 172 tím, že a) znemožňuje oprávněné úřední osobě nebo osobě jí přizvané vstup na svůj pozemek nebo stavbu, b) na výzvu stavebního úřadu se nezúčastní kontrolní prohlídky, ač je k tomu podle tohoto zákona povinen. (2) Pořádkovou pokutu do 50 000 Kč může stavební úřad uložit vlastníku technické infrastruktury, který neposkytl nezbytnou součinnost podle § 161 odst. 2, ačkoli byl k tomu vyzván. (3) Při ukládání pořádkové pokuty podle odstavců 1 a 2 se postupuje podle ustanovení správního řádu o pořádkové pokutě 53) Za přestupek podle § 178 stavebního zákona lze uložit pokutu a) do 200 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. a), b), c), d) a e), odstavce 3 písm. a), b) a c) a odstavců 2, 4, 5 a 6, b) do 500 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. f), g), h), i) a j) a odstavce 3 písm. d), c) do 1 000 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. k), l) a m) a odstavce 3 písm. e) a f), d) do 2 000 000 Kč, jde-li o přestupek podle odstavce 1 písm. n) a odstavce 3 písm. g). Za správní delikt podle § 180 stavebního zákona se uloží pokuta a) do 200 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. a), b), c), d) a e), odstavce 3 písm. a), b) a c), odstavců 2 a 4 a odstavce 5 písm. b), b) do 500 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. f), g), h), i) a j), odstavce 3 písm. d) a odstavce 5 písm. a) a c), c) do 1 000 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. k), l) a m) a odstavce 3 písm. e) a f), d) do 2 000 000 Kč, jde-li o správní delikt podle odstavce 1 písm. n) a odstavce 3 písm. g). |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
21. | Nejčastější dotazy | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
22. | Další informace | |||||||||||||||||||||||||||||||||||
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|||||||||||||||||||||||||||||||||||
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám.Husovo 70, 282 24 Český Brod | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
26. | Kontaktní osoba |
Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz Český Brod, Liblice, Štolmíř Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy |
||||||||||||||||||||||||||||||||||
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
1.1.2013 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
19.3.2019 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
29. | Datum konce platnosti popisu |
Není stanoven | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o vydání závazného stanoviska |
4. | Základní informace k životní situaci |
I. obecní úřad obce s rozšířenou působností, vydává ve smyslu zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, dle ustanovení § 146 odst. 3 písm. a) zákona o odpadech závazné stanovisko z hlediska nakládání s odpady nebo vedlejšími produkty: k terénním úpravám a k odstranění stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona II. obecní úřad obce s rozšířenou působností, vydává ve smyslu zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, dle ustanovení § 146 odst. 3 písm. b) a c) zákona o odpadech vyjádření: ke změně dokončené stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona ke zřízení zařízení určeného pro nakládání s odpady |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Žadatelem je fyzická nebo právnická osoba, která je zároveň žadatelem v příslušném řízení podle stavebního zákona nebo zástupce na základě udělené plné moci. V případě žádosti o vyjádření ke zřízení zařízení určeného pro nakládání s odpady a k zavedení nebo rozšíření výroby oxidu titaničitého je žadatelem fyzická nebo právnická osoba, která je/bude provozovatelem příslušného zařízení. Právnická, fyzická podnikající osoba, fyzická osoba – statutární zástupci, případně zmocněnci. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Podání písemné žádosti o závazné stanovisko, resp. písemné žádosti o vyjádření. Žadatel specifikuje, k jakému záměru žádá vydat závazné stanovisko nebo vyjádření, a popíše způsob nakládání s odpady a vedlejšími produkty. Žadatel případně připojí také technický popis zařízení určeného pro nakládání s odpady nebo technický popis a parametry výroby oxidu titaničitého. U staveb a provozoven umístěných ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Český Brod je příslušný MěÚ Český Brod, OŽPZ. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podání písemné žádosti o závazné stanovisko, resp. písemné žádosti o vyjádření. Projektová dokumentace */ (je třeba předložit dokumentaci, zpracovanou dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, zejména Souhrnnou technickou zprávu) */ Projektová dokumentace musí obsahovat údaje uvedené v příslušné příloze vyhlášky a v části Celkový popis stavby, základní bilance stavby výčet odpadů: Katalogové číslo odpadu a název odpadu dle vyhlášky č. 08/2021Sb., o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů (Katalog odpadů), kategorii odpadu (O, N, O/N), množství odpadu, který vznikne realizací záměru, způsoby nakládání s jednotlivými druhy odpadů. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 1. patro, kancelář č. 18 |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 21. S kým: Ilona Tučímová Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
viz bod 7. - V případě zastupování žadatele je nutno doložit plnou moc |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Žádost o závazné stanovisko, vyjádření dle § 146, odst. 3, zák. č. 541/2000 Sb., o odpadech |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Bez správního poplatku. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
do 30 dnů od doručení žádosti, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo ohledání, nebo jde-li o zvlášť složitý případ. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Pouze žadatel |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
V případě potřeby doložení dalších podkladů bude žadatel vyzván telefonicky nebo písemně. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
e-podatelna@cesbrod.cz ID datové schránky: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění Zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Vyhláška č. 237/2021 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady Vyhláška č. 8/2021 Sb., o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů (Katalog odpadů) |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
|
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace |
Případné dotazy k uvedené problematice lze konzultovat na MěÚ Český Brod, OŽPZ, a to telefonicky, emailem, písemně nebo osobně. |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
01.01.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
17.04.2024 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
|
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
platná legislativa: https://www.mzp.cz/cz/platne_pravni_predpisy |
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Přestupky a správní delikty na úseku rybářství |
4. | Základní informace k životní situaci |
Na základě ustanovení § 20 odst. 3 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů obecní úřady obce s rozšířenou působností projednávají přestupky na úseku rybářství. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Ten, kdo zjistí porušení zákona o rybářství př. neoprávněné chytání ryb, chybějící doklady nebo nepředložení dokladů na požádání rybářské stráže či jiné oprávněné osoby, atd. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
Obecní úřad obce s rozšířenou působností projednává došlé podněty o přestupcích na úseku rybářství ve svém správním obvodu. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Podáním podnětu na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo na Policii ČR. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20. S kým: Ing. Ludmila Krčmová Úřední hodiny: |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Nejsou specifikovány. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Není specifikován žádný vzorový formulář. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Bez poplatků. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Nejsou specifikovány. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
Nejsou specifikováni. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Nejsou specifikovány. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
ID datové schránky: jgqbsve |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), vyhláška č. 292/2023 Sb., kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů. |
18. | Jaké jsou související předpisy |
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů. |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
V případě příkazu odpor ve lhůtě do 8 dnů ode dne jeho doručení k MěÚ Český Brod. V případě rozhodnutí odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne jeho doručení ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Dle § 30 a § 31 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, na základě typu přestupku a zhodnocení konkrétní situace. |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace |
Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz Český rybářský svaz, Nad Olšinami 31, 100 00 Praha 10, www. rybsvaz.cz |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
Nejsou specifikovány. |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
Nejsou specifikovány. |
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
7.5.2021 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
23.1.2024 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
Nejsou specifikovány. |
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Žádost o zápůjčku inventáře města Český Brod. |
4. | Základní informace k životní situaci |
Město Český Brod disponuje majetkem, který je možno zapůjčit na pořádání společenských akcí. Jedná se o prodejní stánek 11ks, pivní sety (lavice se stolem) 5ks, altán velký 1ks, altán malý 1ks, stůl oválný (plast) 10ks, židle (plast) 50ks, mobilní zábrany (plast) 10 ks. |
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) |
Žadatel musí být fyzickou nebo právnickou osobou starší 18 let (způsobilou k právním úkonům) a nesmí mít závazky vůči městu Český Brod a musí být zástupcem společnosti, která má o zápůjčku zájem. |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace |
|
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace |
Žadatel musí vyplnit písemnou žádost o výpůjčce inventáře a A) zaslat poštou na adresu Město Český Brod – odbor rozvoje (Blanka Šarochová), náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod B) předat do podatelny nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod C) zaslat mailem na adresu sarochova@cesbrod.cz |
8. | Na které instituci životní situaci řešit |
Město Český Brod, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Kde: Město Český Brod, náměstí Husovo 70, Český Brod S kým: odbor rozvoje, Blanka Šarochová tel. 321 612 169, 604 376 042, sarochova@cesbrod.cz Kdy: hodiny pro veřejnost ( pondělí a středa 8.00 – 17.00 hod.) |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou |
Písemnou žádost obsahující: předmět zápůjčky, počet kusů, termín zápůjčky, odpovědná osoba za zapůjčené předměty. Žádost bude podepsána statutárním orgánem a pokud bude povolení vyřizovat jiná osoba bude jednáno na základě plné moci. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici |
Neformalizovaná písemná žádost. Žádost o zapůjčení inventáře města Český Brod |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit |
Poplatek za zápůjčku je účtován dle platného ceníku schváleného RM dne 03.06.2015 č. usnesení 219/2015. Ceník zápůjček inventáře Města Český Brod |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení |
Ihned pokud není na požadovaný inventář evidovaná rezervace. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace |
|
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány |
Poplatek za zápůjčku je nutno uhradit před převzetím zápůjčky na pokladně Města Český Brod v úředních hodinách pro veřejnost: pondělí 8 - 11, 12 - 17 hod.úterý 8 - 11, 12 - 14:30 hod. středa 8 - 11, 12 - 17 hod. čtvrtek 8 - 11, 12 - 14:30 hod. pátek 8 - 11, 12 - 13:00 hod. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít |
sarochova@cesbrod.cz |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
|
18. | Jaké jsou související předpisy |
|
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují |
|
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností | Náhrada vzniklé škody uvedením do předchozího stavu nebo peněžním plněním. |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě |
|
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar |
Odbor rozvoje Města Český Brod. |
26. | Kontaktní osoba | Blanka Šarochová, tel. 321612169, 604 376 042 e-mail: sarochova@cesbrod.cz |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
28.1.2019 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
28.1.2019 |
29. | Datum konce platnosti popisu |
Konec platnosti návodu není stanoven. |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |
1. | Identifikační číslo | |
2. | Kód | |
3. | Pojmenování (název) životní situace |
Sociální poradenství – přímá i nepřímá práce s klientem za účelem sociálního začleňování osob a skupin osob.
|
4. | Základní informace k životní situaci |
Sociální poradenství je poskytováno zejména při těchto událostech:
|
5. | Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) | Kdokoliv, kdo potřebuje sociální poradenství |
6. | Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace | Podmínkou je dobrovolnost a ochota spolupracovat se sociálními pracovníky. |
7. | Jakým způsobem zahájit řešení životní situace | Osobní návštěvou sociálního pracovníka na odboru sociálních věcí a školství, telefonicky, zasláním emailu nebo osobní návštěvou sociálního pracovníka v přirozeném prostředí klienta. |
8. | Na které instituci životní situaci řešit | Městský úřad Český Brod, odbor sociálních věcí a školství |
9. | Kde, s kým a kdy životní situaci řešit |
Odbor sociálních věcí a školství Bc. Alena Bendová - sociální práce pro osoby v krizi, tel.: 313036102 Mgr. Bc. Jana Tůmová - sociální práce pro seniory a osoby se zdravotním postižením, tel. 313 033 157, 730 870 953 e-mail: tumova@cesbrod.cz pondělí a středa Ostatní dny po telefonické dohodě. |
10. | Jaké doklady je nutné mít s sebou | Je vhodné mít s sebou podklady k danému problému a průkaz totožnosti. Sociální poradenství lze však poskytnout v případě přání klienta i anonymně. |
11. | Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici | Žádné. |
12. | Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit | Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. |
13. | Jaké jsou lhůty pro vyřízení | Lhůty nejsou stanoveny, sociální pracovník pracuje dle individuálních potřeb klienta. |
14. | Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace | Na řešení sociální situace se mohou podílet také rodinní příslušníci, úřady, poskytovatelé sociálních služeb a další osoby či instituce. |
15. | Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány | Aktivní spolupráce klienta se sociálním pracovníkem. |
16. | Elektronická služba, kterou lze využít | |
17. | Podle kterého právního předpisu se postupuje |
Zákon č. 108/2006 Sb. o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 111/2006 Sb. o pomoci v hmotné nouzi, ve znění pozdějších předpisů Zákon č. 128/2000 Sb. o obcích, ve znění pozdějších předpisů |
18. | Jaké jsou související předpisy | |
19. | Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují | Bez opravných prostředků. |
20. | Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti | Sankce nejsou stanoveny. |
21. | Nejčastější dotazy | |
22. | Další informace | |
23. | Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě | |
24. | Související životní situace a návody, jak je řešit |
|
25. | Za správnost popisu odpovídá útvar | Odbor sociálních věcí a školství (OSVŠ), MěÚ Český Brod |
26. | Kontaktní osoba |
Bc. Alena Bendová, OSVŠ, MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, tel. 313 036 102, č. dveří 24 Mgr. Bc. Jana Tůmová, OSVŠ, MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, tel. 313 033 157, 730 870 953, č. dveří 25 |
27. | Popis je zpracován podle právního stavu ke dni |
26.7.2023 |
28. | Popis byl naposledy aktualizován |
26.7.2023 |
29. | Datum konce platnosti popisu | |
30. | Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace |