Český BrodOficiální stránky města

Rozcestník: Životní situace

Životní situace

Užití znaku města Český Brod

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Užití znaku města Český Brod
4. Základní informace
k životní situaci
Použití znaku města Český Brod k propagaci či jinému účelu, je možné pouze po předchozím souhlasu rady města Český Brod a za úplatu. Bez výslovného souhlasu rady města Český Brod mohou znak města Český Brod používat pouze město Český Brod samo, orgány města, příspěvkové organizace zřízené městem Český Brod, organizace podporující město a organizace podporované městem formou příspěvků a grantů, za podmínky, že bude vždy dodrženo grafické vyobrazení znaku města.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem je každá fyzická i právnická osoba, která žádá o použití znaku města Český Brod.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podmínky a postup řešení životní situace stanoví Pravidla pro užívání znaku města Český Brod Pravidla.pdf 184 kB, schválená radou města dne 02.08.2012 usnesením č. 200/2012.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žadatel předloží písemně žádost o souhlas prostřednictvím Odboru tajemníka, MěÚ Český Brod. Žádost musí obsahovat: identifikaci žadatele, účel, způsob a dobu užití znaku, a grafický návrh uplatnění znaku.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Žádost lze podat prostřednictvím Městského úřadu Český Brod, odboru tajemníka, na podatelně Městského úřadu města Český Brod nebo elektronicky se zaručeným elektronickým podpisem.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: Městský úřad Český Brod
S kým: Odbor tajemníka, Petra Ištvániková. Tel: 321 612 119 istvanikova@cesbrod.cz
Kdy:  V úřední dny (pondělí a středa 8:00 – 11:00 a 12:00 – 17:00 hod.), další dny po telefonické dohodě.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou požadovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář žádosti o udělení souhlasu k užití znaku města Český Brod formznakmesta.doc 27 kB. Není podmínkou, aby byla žádost podána prostřednictvím tohoto formuláře.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Souhlas s užitím znaku je za úplatu a to jednorázovou paušální částku 1.000 Kč. Tato částka je splatná do 15 dnů ode dne doručení písemného souhlasu rady města na pokladně Městského úřadu Český Brod.V případě nedodržení lhůty splatnosti si rada města vyhrazuje právo udělený souhlas zrušit. Rada města může na základě posouzení důvodů užití znaku města Český Brod platbu za užití prominout.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Žádost bude předložena na nejbližším jednání rady města, poté bude žadatel o výsledku jednání písemně vyrozuměn.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Uživatel znaku města Český Brod je povinen dodržet specifikaci uvedenou v příloze č. 1 blason.pdf 213 kB Pravidel pro užívání znaku města Český Brod a případné podmínky města Český Brod pro jeho užití a nedopustit, aby došlo ke zneužití znaku nebo dobrého jména města Český Brod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Adresa e-podatelny: epodatelna@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Dle § 34a zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení).
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Porušení povinností požádat o souhlas s užitím znaku města Český Brod nebo úmyslné poškození, zneužití nebo znevážení znaku města Český Brod je postižitelné jako přestupek (§ 46 odst. 1 zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů – se sankcí až do výše 30.000 Kč nebo § 42 odst. 1 písm. a zákona č. 200/1990 Sb., o přestupcích, ve znění pozdějších předpisů – se sankcí až do výše 3.000 Kč).
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace V odůvodněných a naléhavých případech je oprávněn rozhodnout o užití znaku města Český Brod pro nezbytně nutnou dobu starosta města.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor tajemníka Městského úřadu Český Brod
26. Kontaktní osoba Petra Ištvániková
PR manažer
náměstí Husovo 70
282 01  Český Brod
tel.: 321 612 119; mob.: 733 384 871; e-mail: istvanikova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
3.8.2012
28. Popis byl naposledy
aktualizován
3.8.2012
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Žádost o koordinované závazné stanovisko

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Žádost o koordinované závazné stanovisko
4. Základní informace
k životní situaci

Vydání koordinovaného (závazného) stanoviska podle ustanovení § 4 odst. 7 stavebního zákona, zahrnující požadavky na ochranu všech dotčených veřejných zájmů, které dotčený orgán (Městský úřad Český Brod) hájí podle zvláštních zákonů.

 

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Podat žádost je oprávněna fyzická osoba, fyzická osoba podnikající i právnická osoba, která může zmocnit k vyřízení jinou zastupující osobu.

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Žádost se předkládá na předepsaném formuláři a obsahuje předepsané přílohy žádosti. Projektová dokumentace se předkládá v elektronické podobě (jako příloha v datové schránce či emailem) či v listinné podobě.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti na předepsaném formuláři s přílohami

písemně (osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod)

písemně (zasláním poštou na adresu:  
              Městský úřad Český Brod
              Odbor stavební a územního plánování
              Nám. Husovo 70 282 24 Český Brod

elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit

MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod.

MěÚ Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod

           

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Adam Turecký, tel.321 612 138, e-mail: turecky@cesbrod.cz

Olga Kadeřábková, tel. 321 612 180, e-mail: kaderabkova@cesbrod.cz

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Údaje umožňující identifikaci žadatele, v případě zastupování žadatele plná moc, katastrální mapa se zákresem umístění stavby, projektová dokumentace stavby zpracovaná v rozsahu pro daný účel (v elektronické podobě - jako příloha v datové schránce či emailem) či v listinné podobě.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
 Žádost o vydání koordinovaného závazného stanoviska zadkoordstan.doc
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Správní ani jiné poplatky nejsou předepsány.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta pro vyřízení žádosti je dána správním řádem (zákon č. 500/2004 Sb., správní řád) - § 6 odst. 1, podle kterého, pokud správní orgán nevyřídí věc bez zbytečných průtahů, učiní tak ve lhůtě přiměřené, není-li zákonná lhůta stanovena. Za obecnou přiměřenou lhůtu se považuje lhůta do 30 dnů ode dne podání žádosti, v případě složitosti záměru a nutnosti koordinace dotčených zájmů se může lhůta prodloužit.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Žádné
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Zaslání dokumentace v elektronické formě (*.pdf) na email turecky@cesbrod.cz,   kaderabkova@cesbrod.cz, epodatelna@cesbrod.cz   či jako přílohu datovou schránkou
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)

18. Jaké jsou související
předpisy

 Zákon č. 20/1987 o státní památkové péči
Zákon č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon)
Zákon č. 13/1997 Sb. o pozemních komunikacích 
Zákon č. 289/1995 Sb. o lesích (lesní zákon) 
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) 
Zákon č. 114/1992 Sb. o ochraně přírody a krajiny 
Zákon č. 334/1992 Sb. o ochraně zemědělského půdního fondu 
Zákon č. 82/ 2002 Sb. o ochraně ovzduší 
Zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Proti koordinovanému závaznému stanovisku nelze podat samostatné odvolání, neboť tento úkon není, dle ustanovení § 149 odst. 1 zákona 500/2004, správní řád, v platném znění, samostatným rozhodnutím. Opravný prostředek lze podat orgánu, jež vede správní řízení, který následně umožní, aby bylo v souladu s ustanovením § 149 odst. 4 správního řádu přezkoumáno i koordinované závazné stanovisko.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
MěÚ Český Brod, odbor stavební a územního plánování
26. Kontaktní osoba

Adam Turecký, tel.321 612 138, e-mail: turecky@cesbrod.cz

Olga Kadeřábková, tel. 321 612 180, e-mail: kaderabkova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.7.2019
28. Popis byl naposledy
aktualizován
1.7.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
01.07.2019 Stavební úřad

Vydání parkovací karty

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Vydání parkovací karty

4. Základní informace
k životní situaci

Týká se vydání parkovací karty pro lokalitu I., platné od 1. 1. 2019 a parkovací karty pro lokalitu II., platné od 1. 7. 2019. 

Do lokality I. spadá: náměstí Husovo, náměstí Arnošta z Pardubic, ulice Tyršova, Suvorovova a Krále Jiřího (od náměstí po ulici Kollárova) – místa označená pro parkování.

Do lokality II. spadá: ulice Pod Velkým Vrchem, Slezská, Jugoslávská, Moravská, Bulharská, Ruská, Slovenská, Marie Majerové, Lužická, Za Svitavkou, Za Pilou, Klučovská č. p. 779 a Zborovská č. p. 631.

Jednorázové bezplatné parkovací karty pro návštěvníky MěÚ Český Brod jsou nepřenosné, s omezením na konkrétní registrační značku a držitele. Platí pouze na vyhrazená parkovací místa před budovou č.p. 56 a č.p. 70 na vyznačenou nezbytně nutnou dobu.

Předplacená parkovací karta je přenosná, bez omezení na konkrétní vozidlo nebo konkrétní osobu jejího držitele s platností jeden rok.

Parkovací karta je možností pro parkování v souladu s nařízením města, nikoliv nárokem na zajištění parkovacího místa.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Žadatel jedná samostatně nebo může mít zástupce na základě plné moci. Za právnickou osobu jedná statutární orgán nebo ten, kdo prokáže, že je oprávněn za ní jednat.

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

O vydání parkovací karty mohou žádat pouze:

    • Vlastníci nemovitostí, fyzické osoby s trvalým pobytem v dané lokalitě,
    • Fyzická nebo právnická osoba s provozovnou nebo sídlem firmy v dané lokalitě,
    • Neziskové a příspěvkové organizace se sídlem nebo provozovnou v dané lokalitě.

Neziskové organizace a fyzické podnikající nebo právnické osoby musí též prokázat, že jsou vlastníkem vozidla

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Na obecním úřadě obce Český Brod podat žádost o vydání parkovací karty.

8. Na které instituci životní
situaci řešit

Na obecním úřadě obce v rezervačním systému na registru vozidel (u jednorázových karet na podatelně). V úředních hodinách na adrese Arnošta z Pardubic 56, Český Brod.

Stejné jako bod 9.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Na obecním úřadě obce Český Brod v rezervačním systému na registru vozidel

nebo se obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod 282 01 Kancelář č. 10, Antonie Kolingerová

Úřední hodiny: PO: 08,00-11,00 a 12,00 – 17,00

                      ÚT: 08,00-11,00

                      ST: 08,00-11,00 a 12,00 – 17,00 

                      ČTa Pá po telefonické domluvě

Jednorázové parkovací karty se vydávají na podatelně v budově úřadu, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod 282 01

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  1. Doklad o místě trvalého pobytu fyzické osoby – občanský průkaz, dokladů o sídle nebo provozovně právnické nebo podnikající fyzické osoby – výpis z živnostenského rejstříku.
  2. U neziskových a příspěvkových organizací je nutné předložit doklad o vlastnictví motorového vozidla těmito organizacemi.
  3. U vlastníků nemovitostí doložit výpisem z katastru nemovitostí, případně lze ověřit při předložení žádosti náhledem do katastru nemovitostí.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o vydání parkovací karty.

Tištěné formuláře jsou k dispozici na obecním úřadě, odbor dopravy, formulář ke stažení zde parkovaci_karta_2019.doc 411 kB

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Lokalita I.
Neziskové a příspěvkové organizace – 1.000,- Kč/rok, každá další karta je navýšena vždy o 1.000,- Kč.
Podnikající fyzické a právnické osoby - 5.000,- Kč/rok, každá další karta je navýšena vždy o 2.000,- Kč.
Fyzické osoby s trvalým pobytem nebo vlastníci nemovitostí - 2.000,- Kč/rok.

Lokalita II.

Podnikající fyzické a právnické osoby - 500,- Kč/rok, každá další karta je navýšena vždy o 5.000,- Kč.

Fyzické osoby s trvalým pobytem nebo vlastníci nemovitostí – 1. parkovací karta 50,- Kč/rok, 2. Parkovací karta 500, Kč/rok, každá další karta je navýšena vždy o 5.000,- Kč/rok.

V případě vydání parkovací karty na období kratší než 1 rok se cena krátí poměrnou částkou na započaté měsíce.

Poplatek se hradí na pokladně MěÚ a lze platit i platební kartou.

V případě ztráty, krádeže nebo poškození parkovací karty může její držitel požádat o vydání nové parkovací karty, přičemž je povinen zaplatit cenu stanovenou v souladu s cenovými předpisy (Zákon č. 526/1990 Sb., o cenách, ve znění pozdějších předpisů) a dle schváleného ceníku.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení

Na počkání.

14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s plnou mocí. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány

Parkovací karta musí být po celou dobu stání silničního motorového vozidla v dané lokalitě viditelně umístěna za předním sklem vozidla. Nesmí být ani částečně zakrytá tónováním skla, libovolnými nálepkami nebo jinými předměty. Parkovací karta musí být umístěna lícovou stranou obsahující údaje o zaplacení ceny sjednané v souladu s cenovými předpisy, nebo o platnosti parkovací karty směrem ven z vozidla tak, aby tyto údaje byly čitelné při pohledu zvenku.

Řidiči motocyklu, čtyřkolek nebo automobilů s otevřenou střechou si parkovací kartu ponechá u sebe a na požádání Městské policie Český Brod je povinen parkovací kartu předložit ke kontrole.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 128/2000 Sb. o obcích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy

Nařízení města Český Brod č. 13/2018 a nařízení č. 3/2019, kterým se vymezují oblasti města Český Brod, ve kterých lze místní komunikace užít ke stání silničních motorových vozidel jen za sjednanou cenu.

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Kontrola nad dodržováním povinností stanovených tímto nařízením (č. 13/2018), je prováděna dle zvláštních právních předpisů (zákon č. 553/1991 Sb., o obecní policii, ve znění pozdějších předpisů), a to strážníky Městské policie Český Brod. Porušování povinností stanoveným tímto nařízením lze postihovat podle zvláštních právních předpisů (Zákon č. 251/2016 Sb., o některých přestupcích, ve znění pozdějších předpisů).
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Povinnost uhradit stanovenou cenu se nevztahuje na vozidla přepravující osobu, která je držitelem průkazu ZTP a ZTP/P. Vozidlo musí být označeno parkovacím průkazem dle vyhlášky č. 294/2015, kterou se provádějí pravidla provozu na pozemních komunikacích, přílohy č. 13.

Parkovací karta nesmí být jakkoli upravována, duplikována nebo kopírována, jinak je neplatná.

V případě zjištění neplatnosti parkovací karty může být karta odejmuta bez náhrady.

Počet parkovacích karet se rozlišuje pro vlastníky nemovitostí a pro osoby s trvalým pobytem. Pokud na jednou č. p. žije více osob a jedna je zároveň vlastník, zažádá si o 1. parkovací kartu a druhá osoba s trvalým pobytem (i když je třeba také vlastník) si zažádá také o 1. parkovací kartu. Budou mít tedy obě karty za poplatek 50,- Kč a ne první za 50,- Kč a druhou za 500,- Kč.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 203.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba  
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1. 1. 2019
28. Popis byl naposledy
aktualizován
21. 6. 2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Vítání občánků

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
 Slavnostní obřad – vítání občánků
4. Základní informace
k životní situaci
Slavnostní obřad - vítání občánků organizuje matrika. Na slavnostní obřad jsou zvány děti, které jejich rodiče přihlásí na matrice formou přihlášky k vítání občánků.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Rodiče dětí.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Trvalý pobyt dítěte.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

 Vyplnit přiloženou přihlášku a odevzdat ji v kanceláři matriky příp. na podatelně.

 Přihláška vítání občánků vitani_obcanku_prihl.docx 397 kB

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Městský úřad Český Brod,  matrika.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod
S kým: matrikářka
Kdy: pondělí, středa   8.00-11.00, 12.00-17.00, úterý 8:00 - 11:00.

 

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Pozvánka, kterou obdrží rodiče od matričního úřadu.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Nevybírá se žádný správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Není stanovena žádná lhůta.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Zúčastnit se slavnostního obřadu.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
e-mail: vojackova@cesbrod.cz, krizkova@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
 
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Vítání občánků je pořádáno podle počtu přihlášených dětí 3 – 4 krát ročně. Pozvánky jsou odesílány 2 týdny před konáním obřadu na adresu rodičů nebo matky dítěte. Podrobné informace Vám podá příslušný matriční úřad.
V Českém Brodě: MěÚ Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56, přízemí, matrika, tel. 321612142
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
MěÚ Český Brod, matrika
26. Kontaktní osoba

Lucie Vojáčková, tel. 321612142,
e-mail: vojackova@cesbrod.cz

Ivana Křížková, tel. 321612144,
e-mail: krizkova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2015
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Při řešení této životní situace je nutné obrátit se osobně na místně příslušnou matriku.

Vývoz vozidla neevidovaného v ČR do zahraničí

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Vývoz vozidla neregistrovaného v ČR do zahraničí.

4. Základní informace
k životní situaci

Týká se vozidel prodaných do zahraničí dosud neregistrovaných v ČR.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

dovozce, prodejce , popř. zmocněnec.zastupující žadatele ( musí mít ověřenou Plnou moc,žadatel je dovozce, prodejce v  ČR, nikoli cizinec)

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
S žádosti se dostavit na odbor dopravy příslušný k místu provozovny či sídla firmy žadatele a doložit potřebné podklady.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním vyplněné žádosti o vydání vývozních značek - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
na odbor dopravy příslušný k místu provozovny či sídla firmy žadatele
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit v Českém Brodě

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad , nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, 282 01

Přepážka č. 13, technik

Miroslava Kopfhammerová, tel. č.: 321612194, e-mail:kopfhammerova@cesbrod.cz 

Úřední hodiny: PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00

                      ÚT-08,00-11,00

                      ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00 

                      ČT- po telefonické domluvě mimo pátku

PO–ST možnost objednání přes rezervační systém na webových stránkách: https://rezervace.cesbrod.cz

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Občanský průkaz, popř. živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku, v případě zmocněnce i ověřenou plnou  moc.( ne na cizince) zahraniční doklady k vozidlu, zelená karta povinného ručení, protokol o evidenční kontrole, který není starší 30 dní, doklad o nabytí vozidla .

Souhlas vlastníka, je-li odlišný od provozovatele.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o vydání tabulky s registrační značkou na vývoz.

Tištěné formuláře jsou k dispozici na kterémkoli obecním úřadě obce s rozšířenou působností.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Poplatek u vývozu vozidla činí 200 Kč za každou vývozní značku.

Lze uhradit v pokladně MěÚ i platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Na počkání.  Je ale třeba se dostavit alespoň hodinu před koncem pracovní doby.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s ověřenou plnou mocí.

Dále Vlastník vozidla, je-li rozdílný od provozovatele.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo dopravy ČR, krajské úřady, obecní úřad s rozšířenou působností, pověřené obecní úřady.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo dopravy ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz,
tel.: 321612194
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.10.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.06.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
31.05.2017 Registrace vozidel

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
31.05.2017 Registrace vozidel

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Kancelář č. 11, Miroslava Kopfhammerová, Dana Machovská

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Miroslava Kopfhammerová – kopfhammerova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
31.05.2017 Registrace vozidel

Provozování taxislužby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Provozování taxislužby.

4. Základní informace k životní situaci

Taxislužba je veškerá osobní doprava pro cizí potřeby, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

V případě zájmu o provozování taxislužby dopravce požádá o Výpis z evidence vozidel taxislužby. V případě, že se jedná o osobu, která bude vykonávat řidiče taxislužby musí požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Výpis z evidence vozidel taxislužby.

Na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu požádat o Průkaz řidiče taxislužby.

8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56,Český Brod, 282 01

Přepážka č. 11 a 12, Dana Machovská, Veronika Merellová

Úřední hodiny:
PO-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ÚT-08,00-11,00
ST-08,00-11,00 a 12,00 – 17,00
ČT- po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz, originál rozhodnutí o udělení koncese s předmětem podnikání: silniční motorová doprava, kterou se zajišťuje přeprava nejvýše 9 osob včetně řidiče (koncesní listinu), - potřebná pro výpis z evidence vozidel taxislužby.

Občanský průkaz, fotografie 35x45mm – potřebná pro Průkaz řidiče taxislužby.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

Žádost o Výpis z evidence vozidel taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

Žádost o vydání průkazu řidiče taxislužby - na odboru dopravy a obecního živnostenského úřadu MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Za průkaz řidiče taxislužby 500,-Kč

Za výpis z evidence vozidel taxislužby 50,- Kč

Na pokladně MěÚ lze platit i platební kartou

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Ze zákona až 30 dnů.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Osoba zastupující žadatele s plnou mocí.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Vyhláška č. 478/2000 Sb., kterou se provádí zákon o silniční dopravě, č. 455/1991 Sb., zákon o živnostenském podnikání, 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, 361/2000 Sb., zákon o provozu na poz. komunikacích, 56/2001 Sb., zákon o podmínkách provozu na poz. komunikacích, 505/1990 Sb., zákon o metrologii,526/1990 Sb., zákon o cenách, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, zákon č. 200/1990 Sb., o přestupcích, zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky se uplatňují na příslušném úřadě v souladu se správním řádem.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obec s rozšířenou působností, Krajský úřad, Ministerstvo dopravy ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Na ODŽÚ MěÚ Český Brod, osobně, nebo na tel. č. 321 612 192-3
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba Dana Machovská – machovska@cesbrod.cz, tel. 321612193,
Veronika Merellová – merellova@cesbrod.cz, tel. 321612192
27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 01.01.2015
28. Popis byl naposledy aktualizován 22.9.2015
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
31.05.2017 Registrace vozidel

Žádost o vydání registrační značky

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování(název) životní situace

Žádost o vydání registrační značky

(k umístění na nosné zařízení připojitelné k silničnímu vozidlu

 z důvodu poškození tabulky s přidělenou RZ nebo RZP)

4. Základní informace
k životní situaci

 

Týká se jen vozidel dovážených ze států  evropské unie. + státy tzv. evropského prostoru (Švýcarsko, Norsko, Island a Lichtenštejnsko)

U vozidel dovezených ze  států nepatřících do EU je třeba dále schvalovat.  Nelze však již vydat čistopis.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Fyzická nebo právnická osoba, popř. zmocněnec. s úředně ověřenou plnou mocí

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
S žádosti se dostavit na odbor dopravy a obecní živnostenský úřad a doložit potřebné podklady.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o zápis silničního vozidla do registru.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad .
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Obraťte se na MěÚ Český Brod – odbor dopravy a obecní živnostenský úřad, nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod, 282 01 kancelář č. 8
technik Mrvík Vladimír, tel.: 321612194,
e-mail: mrvik@cesbrod.cz
Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
Jiné dny po telefonické domluvě.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Občanský průkaz, popř. živnostenský list nebo výpis obchodního rejstříku, v případě zmocněnce i úředně ověřenou plnou moc .
Technický průkaz a je li vydáno i osvědčení o registraci vozidla v jiném státě.
Protokol  o evidenční kontrole, nebo protokol o technické kontrole, protokol o měření emisí, popř. technický protokol ze zkušební stanice dle data první evidence  vozidla. Zelenou kartu povinného ručení.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádosti o zápis silničního vozidla do registru silničních vozidel..

Tištěné formuláře jsou k dispozici na odboru dopravy a obecní živnostenský úřad MěÚ Český Brod.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Osobní automobil 800 Kč ,  motocykl do 50 cm 300,- Kč, motocykl nad 50cm  500,- Kč, přípojné vozidlo do 750 kg 500,-Kč, přípojné vozidlo nad 750 kg 700,-Kč,.

Lze uhradit v pokladně MěÚ i platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Do 30 dní.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Osoba zastupující žadatele s ověřenou plnou mocí. Dále Vlastník vozidla, je li rozdílný od provozovatele.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu na pozemních komunikacích ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí lze podat odvolání. Odvolání se podává u odboru dopravy, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. Odvolacím orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo dopravy ČR, krajské úřady, obecní úřad s rozšířenou působností, pověřené obecní úřady.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo dopravy ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod - odbor dopravy a obecní živnostenský úřad.
26. Kontaktní osoba Vladimír Mrvík – mrvik@cesbrod.cz,
tel.: 321612194
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.1.2016
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.1.2016
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

11.02.2016 Registrace vozidel
Copyright © Město Český Brod, 2005-2019 | Přístupnost | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist