Životní situace

Použití sedimentů na ornou půdu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Použití sedimentů na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
4. Základní informace
k životní situaci
Vydává se souhlas s použitím sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, nájemce pozemku se souhlasem vlastníka, osoba odlišná od vlastníka pozemku se souhlasem vlastníka.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Před použitím sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků je třeba požádat orgán ochrany zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF) o souhlas. Souhlas se udělí, jestliže sedimenty splňují požadavky na jejich kvalitativní vlastnosti stanovené zvláštním právním předpisem a nebudou-li použitím sedimentů na pozemky poškozeny příznivé fyzikální, biologické a chemické vlastnosti půdy.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o souhlas k použití sedimentů z rybníků, vodních nádrží a vodních toků na ornou půdu nebo trvalý travní porost.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  1. identifikační údaje pozemků, na kterých mají být sedimenty použity, podle katastru nemovitostí, a uvedení celkového množství sedimentů, které má na nich být použito, je-li pozemek zařazen v evidenci půdy podle zákona o zemědělství, identifikuje se identifikačním číslem půdního bloku, popřípadě dílu půdního bloku a jeho výměrou, jinak se identifikuje katastrálním územím a parcelním číslem pozemku,
  2. souhlas vlastníka zemědělské půdy, na níž mají být sedimenty použity, nebo jiné osoby, která je oprávněna tuto zemědělskou půdu užívat, nejedná-li se o žadatele,
  3. údaje o kvalitě sedimentů v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem, ne starší 3 let,
  4. údaj o původu sedimentů,
  5. informace o způsobu vzorkování půd a sedimentů a o technologickém zpracování sedimentu před použitím,
  6. údaje o kvalitě půdy, na kterou mají být sedimenty použity, v rozsahu stanoveném zvláštním právním předpisem,
  7. potvrzení laboratoře o odběru a hodnocení vzorků sedimentu a půdy, na kterou mají být sedimenty použity, s uvedením akreditace pro provádění odběrů a rozborů pro příslušné matrice půda a sediment,
  8. umístění mezideponie způsobem uvedeným v písmenu a) a
  9. předpokládané datum zahájení použití sedimentů.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář ke stažení  Žádost o souhlas s použitím sedimentů z rybníků, vod. nádrží a vod. toků  nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 257/2009 Sb., o používání sedimentů na zemědělské půdě, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 156/1998 Sb., o hnojivech, pomocných půdních látkách, pomocných rostlinných přípravcích a substrátech a o agrochemickém zkoušení zemědělských půd, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech a o změně některých dalších zákonů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, Za Opravnou 4, 150 06 Praha 5 – Motol, www.ukzuz.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Změna využití zemědělské půdy

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Změna využití zemědělské půdy
4. Základní informace
k životní situaci
Vydává se souhlas při změně trvalého travního porostu na ornou půdu.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, nájemce pozemku se souhlasem vlastníka.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Před provedením změny kultury pozemku ve výpisu z katastru nemovitostí je třeba požádat na městském úřadě o souhlas se změnou kultury.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o změně kultury pozemku.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

Ing. Ludmila Krčmová 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Výpis z katastru nemovitostí, kopii katastrální mapy.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů. 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu).
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Opačnou změnu nebo změnu nezemědělské půdy na zemědělskou půdu řeší stavební úřad rozhodnutím o změně využití území.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Rozhodnutí v pochybnosti

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
 Rozhodnutí v pochybnosti
4. Základní informace
k životní situaci
Rozhoduje se v případě pochybnosti, zda pozemek je či není součástí zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Na základě podané žádosti a po provedení místního šetření v rámci správního řízení je vydáno rozhodnutí v pochybnostech.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o rozhodnutí v pochybnostech.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Výpis z katastru nemovitostí, kopii katastrální mapy se zřejmým označením daného pozemku, popř. fotodokumentaci.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nájemci pozemků, Katastrální úřad Kolín.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy Jaké pozemky tvoří ZPF?
Pozemky, které jsou pod ochranou ZPF jsou orná půda, chmelnice, vinice, zahrady, ovocné sady, trvalý travní porost, půda dočasně neobdělávaná, rybníky s chovem ryb nebo vodní drůbeže a nezemědělská půda potřebná k zajišťování zemědělské výroby jako polní cesty, pozemky se zařízením důležitým pro polní závlahy, závlahové vodní nádrže, odvodňovací příkopy, hráze sloužící k ochraně před zamokřením nebo zátopou, technická protierozni opatření apod.
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu
4. Základní informace
k životní situaci
Za účelem stavby (zastavěných a zpevněných ploch) na zemědělském půdním fondu (dále jen ZPF) je třeba požádat správní orgán ochrany ZPF o souhlas k odnětí půdy před vydáním územního rozhodnutí.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku, stavebník se souhlasem vlastníka pozemku, statutární zástupce.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
O odnětí půdy ze ZPF se žádá před vydáním územního rozhodnutí podáním žádosti na MěÚ, odbor životního prostředí a zemědělství.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti o souhlas k odnětí půdy ze ZPF.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  • Vyjádření všech vlastníků dotčeného pozemku, pokud nejsou totožni s osobou žadatele.
  • Situační výkres - okótovaný půdorys stavby a zpevněných ploch s vyčíslením záboru ZPF v m2.
  • Výpočet odvodů za odnětí půdy ze ZPF včetně postupu výpočtu, nejde-li o odnětí při kterém se odvody nestanoví.
  • Předběžnou bilanci skrývky s návrhem na její využití (uvést množství skrývané ornice v m3 a hloubku skrývané ornice v m).
  • Vyhodnocení a návrh alternativ (pokud není záměr v souladu s ÚPD).
  • Výsledky pedologického průzkumu (pro RD fotodokumentace kopané sondy).
  • Údaje o odvodnění a závlahách.
  • Údaje o protierozních opatření.
  • Zákres hranic bonitovaných půdně ekologických jednotek s vyznačením tříd ochrany.
  • Má – li jít o dočasné odnětí, je nutno uvést dobu odnětí a přiložit plán následné rekultivace dotčené plochy.
  • Informaci, v jakém následném řízení podle zvláštního právního předpisu má být souhlas s odnětím zemědělské půdy ze ZPF podkladem.
  • Plán vhodných opatření pro naplnění veřejného zájmu na zadržení vody v krajině.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o souhlas k odnětí půdy ze ZPF

nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků, pouze v některých případech se platí odvod za odnětí půdy ze ZPF na základě rozhodnutí o odvodech po nabytí právní moci územního rozhodnutí nebo stavebního povolení. Způsob úhrady je převodem na účet Celního úřadu pro Středočeský kraj.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastníci pozemku, příslušná obec a příslušný stavební úřad.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 271/2019 Sb., o stanovení postupů k zajištění ochrany zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 44/1988 Sb., o ochraně a využití nerostného bohatství, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti souhlasu k odnětí půdy se nelze odvolat. Odvolání proti obsahu souhlasu lze podat až po vydání samostatného správního rozhodnutí ve věci samé odvoláním proti tomuto správnímu rozhodnutí, v rámci něhož lze napadnout celý souhlas nebo jeho části (§ 149 správního řádu). Souhlas k odnětí půdy je možné napadnout v přezkumném řízení. Podnět k zahájení přezkumného řízení lze podat ke správnímu orgánu, který vydal souhlas k odnětí půdy, ihned po oznámení souhlasu k odnětí půdy.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Dle § 20 zákona o ZPF se ukládá pokuta fyzickým osobám podle zvláštních předpisů.

Dle § 20a zákona o ZPF se ukládá pokuta právnickým osobám a fyzickým osobám oprávněným k podnikání podle zvláštních předpisů.

21. Nejčastější dotazy

Ve kterých případech nepodléhá stavba souhlasu k odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu?

Souhlasu není třeba, má-li být ze zemědělského půdního fondu odňata zemědělská půda

a) v zastavěném území pro

  1. stavbu včetně souvisejících zastavěných ploch o výměře do 25 m2, nebo
  2. veřejně prospěšnou stavbu umísťovanou v proluce o velikosti do 0,5 ha,

b) pro umístění

  1. signálů, stabilizačních kamenů a jiných značek pro geodetické účely, vstupních šachet podzemního vedení a stožárů nadzemních vedení, mobilních sítí, pokud v jednotlivých případech nejde o plochu větší než 30 m2,
  1. přečerpávacích stanic, vrtů, studní a stanic nadzemního nebo podzemního vedení a větrných jam, pokud v jednotlivých případech nejde o plochu větší než 55 m2, nebo
  1. záměrů na nezastavěné části zastavěného stavebního pozemku s rodinným domem nebo se stavbou pro rodinnou rekreaci; toto ustanovení se nepoužije, je-li zastavěný stavební pozemek o výměře rovné nebo větší 1 000 m2,

c) pro obnovu přirozených a přírodě blízkých koryt vodních toků, 

d) k nezemědělským účelům po dobu kratší než jeden rok včetně doby potřebné k uvedení zemědělské půdy do původního stavu, je-li termín zahájení nezemědělského využívání zemědělské půdy nejméně 15 dní předem písemně oznámen orgánu ochrany zemědělského půdního fondu uvedenému v § 15,

e) uložení tuhých statkových hnojiv na zemědělské půdě před jejich použitím, nebo

f) pro registrovaný významný krajinný prvek.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
23.9..2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ochrana rorýsů při zateplování domů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ochrana rorýsů při zateplování domů (stavebních činnostech).
4. Základní informace
k životní situaci

Postup pro ochranu hnízdních možností rorýse obecného při zateplování domu, případně jiných stavebních činnostech.

 

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník nebo správce domu, investor, případně realizační firma.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Rorýs obecný je zařazen mezi chráněné druhy živočichů (kategorie „ohrožený druh“). Ve městech hnízdí téměř výhradně ve zdech domů, větracích otvorech, krovech střech, pod římsami a trámy. Pokud se bude zateplovat dům, na kterém rorýsi hnízdí, je nutné v souladu s § 56 zákona č. 114/1992 Sb. zažádat krajský úřad o výjimku z ochranných podmínek zvláště chráněného druhu. Krajský úřad může ve svém rozhodnutí stanovit podmínky postupu zateplení domu např. období, kdy je možné provádět stavební činnost, zachování větracích otvorů pod střechou apod.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o udělení výjimky z ochranných podmínek zvláště chráněného druhu dle par. 56 zákona č. 114/1992 Sb.

  • písemně – osobně na podatelně Krajského úřadu Středočeského kraje, nebo zasláním poštou na adresu: Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu:epodatelna@kr-s.cz
  • datová schránka ISDS:keebyyf
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Krajský úřad Středočeského kraje, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: Krajský úřad Středočeského kraje, Odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, Praha 5, 150 00.
S kým: Ing. Zdeňka Šímová, vedoucí odd. ochrany přírody, tel. 257 280 369
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Žádost s těmito údaji:
1. Jméno a příjmení žadatele (název firmy) + datum narození (IČ u firem)
2. Adresa (sídlo)
3. Žádost o udělení výjimky dle par. 56 zákona č. 114/1992 Sb. pro rorýse obecného (formulář neexistuje)
4. Stručný popis akce, projektová dokumentace, navržená opatření
5. Datum a podpis (u firem statutární zástupce nebo osoba s plnou mocí + razítko)
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
 
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
 
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Informace na portálu Středočeského kraje
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, tel.: 321 612 181
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stanovisko k zásahu do krajinného rázu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stanovisko k zásahu do významného krajinného rázu.
4. Základní informace
k životní situaci
Umísťování a povolování staveb, jakož i dalších činností, které by mohly snížit, či změnit krajinný ráz.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Investor - fyzická nebo právnická osoba popř. zplnomocněný zástupce
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podání písemné žádosti.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o stanovisko k zásahu do krajinného rázu, osobní konzultací

  • písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu:  Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 24  Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
  • datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, OŽPZ, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 1.parto

S kým: Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru, tel. 321 612 181 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Žádost psaná volnou formou, projektová dokumentace, snímek katastrální mapy se zákresem situace.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádné, (formulář není předepsán).
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle správního řádu.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Obce na jejichž katastrálním území je aktivita připravována. Nevládní organizace, které v dotčeném území se přihlásily jako účastnící řízení.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Jsou stanovovány individuálně dle charakteru aktivity.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
vodicka@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zák. č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
nejsou
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání v rámci územního řízení, pro které je toto stanovisko vydáváno.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Fyzická osoba do 20.000,- Kč, do výše 2 000 000 Kč právnické osobě nebo fyzické osobě při výkonu podnikatelské činnosti.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
www.env.cz
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 24 Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru ŽPZ
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku.
4. Základní informace
k životní situaci
Stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku, který by mohl vést k jeho poškození, zničení nebo oslabení jeho stabilizační funkce (např.: umísťování staveb, pozemkové úpravy, úpravy vodních toků a nádrží, odvodňování mokřadů, těžba nerostů atd.).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník, investor, vlastník dotčených pozemků, příp. jejich správce, zplnomocněný zástupce.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Před zahájením investor požádá volnou formou sepsanou žádostí s přiložením:

  • snímku pozemkové mapy s vyznačením záměru  
  • projektové dokumentace, příp. popisem záměru
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o stanovisko k zásahu do významného krajinného prvku

  • písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu:  Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 24  Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
  • datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. V případě, že zásah do významného krajinného prvku má být realizován na území evropsky významné lokality (EVL), je příslušným orgánem Krajský úřad Středočeského kraje.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, OŽPZ, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 1.parto

S kým: Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru, tel. 321 612 181 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Projektovou dokumentaci, příp. situační nákres, popis plánovaného zásahu, příp. přírodovědný průzkum.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádné, (formulář není předepsán).
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle správního řádu.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Obec, na jejímž území je aktivita uvažována.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Určují se individuálně podle charakteru aktivity.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
vodicka@cesbrod.cz, lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem, je třeba je podat písemně nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Z.č. 114/1992 S., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
nejsou
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání v rámci územního řízení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Fyzické osoby do 20 000 Kč, do výše 2 000 000 Kč právnické osobě nebo fyzické osobě při výkonu podnikatelské činnosti.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
www.env.cz
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 24 Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Rostislav Vodička, vedoucí odboru ŽPZ
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.8.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.8.2011
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Kácení dřevin

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Kácení dřevin rostoucích mimo les
4. Základní informace
k životní situaci
Kácení dřevin rostoucích mimo les
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník pozemku, na kterém dřeviny rostou, případně nájemce se souhlasem vlastníka pozemku
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Velikost a charakteristika dřevin, k jejichž kácení není třeba povolení

Povolení ke kácení dřevin, za předpokladu, že tyto nejsou součástí významného krajinného prvku [§ 3 odst. 1 písm. b) zákona], náhradní výsadby (§ 9 odst. 1 zákona) nebo stromořadí, se podle § 8 odst. 3 zákona nevyžaduje

a) pro dřeviny o obvodu kmene do 80 cm měřeného ve výšce 130 cm nad zemí,

b) pro zapojené porosty dřevin, pokud celková plocha kácených zapojených porostů dřevin nepřesahuje 40 m,

c) pro porosty energetických dřevin nebo vánočních stromků zpravidla jednoho druhu, pěstovaných pro dosažení rychlé a vysoké produkce stromků nebo dřevní hmoty a s produkčním cyklem mezi sklizněmi do 10 let,

d) pro ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území6) evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada nebo zastavěná plocha a nádvoří.

- v ostatních případech je třeba podat žádost o povolení kácení dřevin rostoucích mimo les

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti o povolení ke kácení dřevin

*písemně – osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod, nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01  Český Brod

* elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz

*  datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství (pro k.ú. Český Brod, Štolmíř a Liblice u Českého Brodu).
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, Odbor životního prostředí a zemědělství, 1. patro, číslo dveří 20.

S kým: Josef Novák 

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Vyplněná žádost, včetně situačního zákresu a zdůvodnění kácení
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les je k dispozici na odboru životního prostředí MěÚ, nebo ke stažení Žádost o vydání povolení ke kácení dřevin rostoucích mimo les
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
30dnů (60 dnů)
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
E-mail: novak@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů a vyhláška č. 189/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání je možno podat do 15 dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu pro Středočeský kraj se sídlem Zborovská 11, Praha 5, podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nepovolené kácení dřeviny rostoucí mimo les lze fyzické osobě udělit dle § 87 zákona č. 114/1992 Sb., o ochraně přírody a krajiny, ve znění pozdějších předpisů, pokutu do výše 100.000,- Kč, právnické osobě dle § 88 téhož zákona pokutu do výše 1.000.000,- Kč, pokuty ukládá obecní úřad obce s rozšířenou působností nebo Česká inspekce životního prostředí.
21. Nejčastější dotazy Od kdy do kdy lze kácení dřevin provádět?

Kácení dřevin se provádí zpravidla v období jejich vegetačního klidu. Obdobím vegetačního klidu se rozumí období přirozeného útlumu fyziologických a ekologických funkcí dřeviny -. § 5 vyhlášky č. 189/2013 Sb., ve znění pozdějších předpisů.

Je třeba žádat o povolení kácení i na ovocné stromy?

Ano. Mimo ovocné dřeviny rostoucí na pozemcích v zastavěném území evidovaných v katastru nemovitostí jako druh pozemku zahrada nebo zastavěná plocha a nádvoří.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Josef Novák, tel. 321 612 183, email: novak@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
18.4.2024
28. Popis byl naposledy
aktualizován
18.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Ochrana zvířat proti týrání

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Ochrana zvířat proti týrání
4. Základní informace
k životní situaci
Prověřují se podněty a řeší se přestupky na úseku ochrany zvířat proti týrání.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Každý, kdo bude mít podezření, že v jeho okolí dochází k týrání zvířat nebo dojde k úniku zvířete na veřejné prostranství, kdy může být napadeno jiné zvíře či osoba.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Při úniku zvířete a možného napadení jiného zvířete nebo osoby podat podnět na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství. Při podezření z týrání nebo nedostatečné péče o zvíře dle akutnosti případu podat podnět na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo kontaktovat Krajskou veterinární správu Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín. Na návrh orgánu veterinární správy může obecní úřad obce s rozšířenou působností správním rozhodnutím nařídit zvláštní opatření (např. umístění týraného zvířete do náhradní péče, snížení počtu zvířat, pozastavení činnosti, atd.).
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním podnětu na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo oznámením Krajské veterinární správě Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Inspektorát Kolín.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou specifikovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář. 
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
V případě příkazu odpor ve lhůtě do 8 dnů ode dne jeho doručení k MěÚ Český Brod. V případě rozhodnutí odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne jeho doručení ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 27 a §27a zákona č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, ve znění pozdějších předpisů, na základě typu přestupku a zhodnocení konkrétní situace.
21. Nejčastější dotazy

Lze nahlásit podezření na týrání zvířete též na městskou policii?

Ano.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj, Na Svobodném 160, 280 00 Kolín, www.svscr.cz (Adresář organizací SVS ČR – Krajská veterinární správa Státní veterinární správy pro Středočeský kraj)

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Povodňové prohlídky

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Povodňové prohlídky.
4. Základní informace
k životní situaci
Povodňovými prohlídkami se zjišťuje, zda na vodních tocích, vodních dílech a záplavových územích, popřípadě v objektech nebo zařízení ležících v těchto územích nejsou závady, které by mohly zvýšit nebezpečí povodně nebo její škodlivé následky (§ 72 zákona 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Povodňové prohlídky provádějí povodňové orgány jednotlivých obcí. Obce s rozšířenou působností povodňové prohlídky organizují (MěÚ Český Brod – vodoprávní úřad).
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
 
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
 
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806,  email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Žádné
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
 
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastníci pozemků, staveb a zařízení v záplavovém území, správci vodních toků.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
 Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Povodňové prohlídky organizují a provádějí povodňové orgány podle povodňových plánů nejméně jednou ročně.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR a Ministerstva životního prostředí ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Povolení k nakládání s povrchovými nebo podzemními vodami a povolení k vypouštění odpadních vod do vod povrchových nebo podzemních, viz. příslušné životní situace.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, email: starkova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
4.12.2018
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist