Životní situace

Ustanovení nového odpovědného zástupce

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace Ustanovení odpovědného zástupce, ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce.
4. Základní informace k životní situaci

Živnostenský zákon umožňuje podnikateli provozovat živnost prostřednictvím odpovědného zástupce, který se však musí účastnit provozování živnosti v potřebném rozsahu. Odpovědným zástupcem je fyzická osoba ustanovená podnikatelem, která odpovídá za řádný provoz živnosti a za dodržování živnostenskoprávních předpisů a je k podnikateli ve smluvním vztahu. Odpovědný zástupce musí splňovat všeobecné i zvláštní podmínky pro provozování živnosti (odbornou způsobilost).

Odpovědného zástupce je povinen ustanovit podnikatel, který je fyzickou osobou a nesplňuje zvláštní podmínky provozování živnosti (odbornou způsobilost) nebo podnikatel, který je právnickou osobou, a to pro živnosti, které vyžadují splnění zvláštních podmínek provozování živnosti (odbornou způsobilost). Do funkce odpovědného zástupce ustanoví česká právnická osoba osobu, která je jejím statutárním orgánem nebo jeho členem a která splňuje podmínky pro výkon funkce odpovědného zástupce podle živnostenského zákona. Zahraniční právnická osoba ustanoví do funkce odpovědného zástupce vedoucího organizační složky podniku umístěné na území České republiky, který splňuje podmínky pro výkon funkce odpovědného zástupce podle tohoto zákona. Nelze-li odpovědného zástupce ustanovit z uvedených osob, ustanovuje podnikatel odpovědného zástupce z jiných osob.

Ustanovení odpovědného zástupce pro živnost ohlašovací i ukončení výkonu jeho funkce je podnikatel povinen oznámit obecnímu živnostenskému úřadu do 15 dnů ode dne, kdy uvedená skutečnost nastala. Odpovědný zástupce pro živnost ohlašovací může vykonávat svoji funkci ode dne ustanovení, splňuje-li podmínky vyžadované tímto zákonem. Ustanovení odpovědného zástupce pro živnost koncesovanou předloží podnikatel ke schválení živnostenskému úřadu. Ustanovení odpovědného zástupce nabývá účinnosti dnem, kdy rozhodnutí o schválení nabylo právní moci. Ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce podnikatel oznámí živnostenskému úřadu do 15 dnů od ukončení výkonu jeho funkce.

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Subjektem k oznámení ustanovení nového odpovědného zástupce nebo ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce je v případě:

- fyzické osoby podnikatele sám podnikatel, popř. osoby zmocněné na základě plné moci,

 - právnické osoby sama právnická osoba, která jedná prostřednictvím statutárního orgánu, popř. osoby  zmocněné na základě plné moci.

Ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce může oznámit i sám odpovědný zástupce.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Odpovědný zástupce musí splňovat všeobecné i zvláštní podmínky pro provozování živnosti (odbornou způsobilost), musí být k podnikateli ve smluvním vztahu a musí se účastnit provozování živnosti v potřebném rozsahu.

Fyzická osoba muže být ustanovena do funkce odpovědného zástupce maximálně pro čtyři podnikatele.

Právnická osoba ustanoví do funkce člena jejího statutárního orgánu nebo jinou osobu. Odpovědný zástupce nemůže být fyzická osoba, které byl uložen zákaz činnosti a to po dobu trvání tohoto zákazu. Odpovědným zástupcem nemůže být ani osoba, které bylo zrušeno živnostenské oprávnění podle § 58 odst. 2 nebo 3, a to po dobu 1 roku od nabytí právní moci rozhodnutí o zrušení živnostenského oprávnění. Odpovědným zástupcem právnické osoby nemůže být člen kontrolního orgánu této právnické osoby.

Oznamuje-li ukončení výkonu funkce sám odpovědný zástupce, musí současně prokázat, že o ukončení výkonu své funkce informoval předem písemně podnikatele.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace

Oznámení o ustanovení nového odpovědného zástupce nebo ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce se podává v písemné formě, zpravidla na změnovém listě. Toto oznámení lze učinit u jakéhokoliv obecního živnostenského úřadu - centrálního registračního místa (dále jen "CRM") a to osobně, poštou, elektronicky (se zaručeným elektronickým podpisem) nebo v zastoupení (na základě plné moci).

Dále je možno podat oznámení o ustanovení odpovědného zástupce nebo ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (Czech POINT).

8. Na které instituci životní situaci řešit Oznámení lze podat u jakéhokoliv obecního živnostenského úřadu - centrální registrační místo  (CRM).
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

V případě, že si zvolíte odbor dopravy a obecní živnostenský úřad Městského úřadu Český Brod, Vaše podání přijmou a vyřídí pracovníci odboru v přízemí budovy nám. Arnošta z Pardubic 56, Český Brod číslo dveří 8:

Ing. Ivana Sobíšková tel.: 321612199, email: sobiskova@cesbrod.cz

Bc. Marcela Bergmanová, tel. 313036104, 733792815, email: bergmanova@cesbrod.cz

Ing. Tereza Burešová, tel.: 321612174, 734 230 069, email: buresova@cesbrod.cz

Kontaktní  informace:

Městský úřad Český Brod, odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
náměstí  Husovo 70
282 01 Český Brod
tel: 321612111
www.cesbrod.cz
Elektronická podatelna: epodatelna@cesbrod.cz

Úřední hodiny:

Pondělí a Středa 8:00 – 11:00 hod., 12:00 - 17:00 hod.

Úterý  8:00 – 11:00 hod

Čtvrtek 8:00 – 11:00 hod., 12:00 – 13:30 hod. (na základě předchozí dohody občana s pracovníkem odboru)

Pátek 8:00 – 11:00 hod. (na základě předchozí dohody občana s pracovníkem odboru)

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

V případě ustanovení nového odpovědného zástupce:

1) oznámení o ustanovení nového odpovědného zástupce (vyplněné předem, případně vyplněné na místě).

2) prohlášení odpovědného zástupce, že souhlasí s ustanovením do funkce; podpis na prohlášení musí být úředně ověřen, neučinil-li odpovědný zástupce prohlášení osobně před živnostenským úřadem.

3) doklad prokazující odbornou způsobilost odpovědného zástupce.

4) doklad o bezúhonnosti odpovědného zástupce 

a) odpovědný zástupce s trvalým pobytem v České republice doklady o bezúhonnosti nepředkládá (živnostenský úřad si sám vyžádá výpis z evidence Rejstříku trestů).

b)u občanů České republiky výpisem z evidence Rejstříku trestů. Výpis z evidence Rejstříku trestů si správní orgán vyžádá sám v elektronické podobě, a to způsobem umožňujícím dálkový přístup.

u osob, které jsou občany jiného členského státu Evropské unie, výpis z evidence trestů nebo rovnocenný doklad vydaný příslušným soudním nebo správním orgánem tohoto státu nebo státu posledního pobytu, nebo výpis z evidence Rejstříku trestů s přílohou obsahující informace, které jsou zapsané v evidenci trestů členského státu, jehož je občanem, nebo členského státu posledního pobytu; je-li členským státem posledního pobytu Česká republika výpis z evidence Rejstříku trestů. Nevydává-li tento stát výpis  z evidence trestů nebo rovnocenný doklad, předloží fyzická osoba čestné prohlášení o bezúhonnosti učiněné před notářem nebo jiným příslušným orgánem členského státu posledního pobytu. Tyto doklady nesmí být starší než 3 měsíce.

c) u osob, které jsou občany jiného státu než státu uvedeného v písmenu b) a nemá-li na území České republiky povolen trvalý pobyt, výpis z evidence trestů nebo rovnocenný doklad vydaný státem, jehož je fyzická osoba občanem. Nevydává-li tento stát výpis z evidence trestů nebo rovnocenný doklad, předloží fyzická osoba čestné prohlášení o bezúhonnosti učiněné před notářem nebo jiným příslušným orgánem státu posledního pobytu. Tyto doklady nesmí být starší než 3 měsíce.

Výpis z evidence Rejstříku trestů si správní orgán vyžádá sám v elektronické podobě, a to způsobem umožňujícím dálkový přístup

5) Doklad o zaplacení správního poplatku, jedná-li se o schválení odpovědného zástupce pro koncesovanou živnost.

6) Průkaz totožnosti

7) Zmocněnec plnou moc

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici

K osobnímu jednání na živnostenském úřadě nejsou potřebné žádné formuláře, neboť dochází k přímému vyplnění elektronického formuláře referentem.

Podnikatelské subjekty mají  též možnost vytvářet elektronické podání na svém počítači a odesílat je podepsané platným kvalifikovaným certifikátem podnikatele do centrální Elektronické podatelny Živnostenského rejstříku. Příslušný živnostenský úřad, který bude podnikatelem označen, podání zpracuje a pokud to bude možné i elektronicky vyřídí. Aplikace k vytvoření a odeslání  změnového formuláře  je k dispozici zdarma na veřejném webu Živnostenského rejstříku na adrese www.rzp.cz

Poštovním doručením vyplněného formuláře „CRM – změnový list“  živnostenskému  úřadu , který  Vám vydají na kterémkoliv živnostenském úřadu, nebo je ke stažení na webových stránkách www.mpo.cz

12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Správní poplatek je vybírán pouze při vydání rozhodnutí o schválení odpovědného zástupce pro živnost koncesovanou. Správní poplatek činí 500,- Kč

Předmětem poplatku není schválení odpovědného zástupce, je-li provedeno současně s rozhodnutím o udělení koncese. Je-li učiněno současně více poplatných úkonů, vybere správní úřad jen jeden ve výši odpovídající nejvyšší sazbě. Poplatek za vydání výpisu je splatný při oznámení změny. Nebude li zaplacen, správní úřad úkon neprovede.

Je-li oznámení podáno prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy, je třeba za přijetí tohoto podání uhradit (kromě výše uvedených správních poplatků) ještě poplatek 50,-Kč

Poplatek se hradí v hotovosti v pokladně města na adrese nám. Arnošta z Pardubic  56, Český Brod, pokladna přijímá též platby kartou. Poplatek lze též uhradit složením finanční hotovosti na účet Města Český Brod číslo účtu: 9294910237/100, variabilní symbol: 13610559.

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení

Je-li oznámení o ustanovení nového odpovědného zástupce, nebo oznámení o ukončení výkonu funkce odpovědného zástupce v souladu s živnostenským zákonem, živnostenský úřad tuto skutečnost bez zbytečných průtahů zapíše do živnostenského rejstříku a o provedeném zápisu informuje podnikatele.

Nemá-li oznámení zákonem stanovené náležitosti, živnostenský úřad vyzve oznamovatele k odstranění závad a ve výzvě stanoví přiměřenou lhůtu k jejich odstranění. Po dobu lhůty uvedené ve výzvě neběží lhůta pro provedení zápisu a vydání výpisu.

V případě oznámení změn, v jejichž důsledku musí živnostenský úřad rozhodnout (u schválení odpovědného zástupce pro koncesovanou živnost), řídí se lhůty správním řádem. Lhůta pro vydání rozhodnutí, nestanoví-li správní řád jinak, je 30 dnů, pokud nebylo řízení přerušeno z důvodu odstraňování vad podání.

14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Odpovědný zástupce, je-li ustanoven.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány

Přestane-li odpovědný zástupce vykonávat funkci nebo nesplňuje-li podmínky, musí podnikatel nejpozději do 15 dnů ustanovit nového odpovědného zástupce a jeho ustanovení oznámit a v případě koncesované živnosti předložit ke schválení živnostenskému úřadu.

To neplatí, je-li živnostenské oprávnění pozastaveno nebo oznámí-li podnikatel živnostenskému úřadu, že provozování živnosti je dočasně přerušeno.

16. Elektronická služba, kterou lze využít

S kvalifikovaným elektronickým podpisem lze využít elektronickou podatelnu na adrese centrální  elektronické podatelny epodatelna@cesbrod.cz

datová schránka: jgqbsve

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 570/1991 Sb., o živnostenských úřadech, ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují

V případech, ve kterých nedochází k vydání rozhodnutí, se podává písemně vyjádřený nesouhlas s vydaným vyrozuměním o zápisu do živnostenského rejstříku, včetně uvedení důvodu tohoto nesouhlasu. Nesouhlas lze podat vůči živnostenskému úřadu, který vyrozumění vydal.

V případech, kdy živnostenský úřad vydává rozhodnutí, tak jediným řádným opravným prostředkem je odvolání.

Odvolání se podává ke krajskému živnostenskému úřadu prostřednictvím obecního živnostenského úřadu, který rozhodnutí vydal. Odvolání musí být podáno ve lhůtě 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí.

Odvolacím orgánem odboru dopravy a obecní živnostenský úřad Města Český Brod je Krajský úřad Středočeského kraje, odbor vnitřních věcí a krajský živnostenský úřad.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti Nesplnění zákonem stanovené oznamovací povinnosti je posuzováno jako přestupek, jehož následkem může být uložení pokuty. V případě neustanovení odpovědného zástupce pro provozování živnosti, je-li k tomu podnikatel povinen, může mít za následek pozastavení provozování živnosti.
21. Nejčastější dotazy

Může odpovědný zástupce sám oznámit živnostenskému úřadu ukončení své funkce?

Ano, ale musí současně prokázat, že o ukončení výkonu své funkce informoval předem písemně podnikatele.

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě https://www.rzp.cz/pruvodce-podnikanim/cs/173.html
24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Zveřejněné životní situace a návody z oblasti podnikání.

 

25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod,  odbor dopravy a obecní živnostenský úřad
26. Kontaktní osoba

Ing. Ivana Sobíšková tel.: 321612199, email: sobiskova@cesbrod.cz

Bc. Marcela Bergmanová, tel. 313036104, 733792815, email: bergmanova@cesbrod.cz

Ing. Tereza Burešová, tel.: 321612174, 734230069, email: buresova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2023
28. Popis byl naposledy aktualizován 7.6.2023
29. Datum konce platnosti popisu  
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Žádost o vydání rozhodnutí o změně využití území

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Žádost o vydání rozhodnutí o změně využití území
4. Základní informace
k životní situaci
Vydání rozhodnutí podle ustanovení § 86 ve spojení s § 80 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, (dále jen stavební zákon) a § 4  a  vyhlášky č.503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatel (fyzická nebo právnická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku). Žadatel jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Žádost o vydání rozhodnutí o změně využití území lze učinit pouze na formuláři, který je přílohou č. 5 k vyhlášce č. 503/2006 Sb.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti na předepsaném formuláři s přílohami

  • písemně (osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod)
  • písemně (zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
    datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno k žádosti o vydání rozhodnutí o změně využití území doložit, jsou uvedeny v příloze k žádosti –  v části B.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o vydání rozhodnutí o změně využití území
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Dle položky 18) písm. a) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích, činí poplatek za vydání územního rozhodnutí 1.000,-Kč. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 24 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu. U posledních dvou možností je třeba domluvit platbu s referentem, který rozhodnutí žadateli vydává, a který mu sdělí potřebné údaje k zaplacení poplatku (číslo účtu a variabilní symbol).
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle § 71 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, činí lhůta pro vydání rozhodnutí při povinném ústním jednání 60 dnů od zahájení řízení.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků územního řízení upravuje § 85 stavebního zákona

  • obec, na jejímž území má být požadovaný záměr uskutečněn
  • vlastník pozemku nebo stavby, na kterých má být požadovaný záměr uskutečněn, není-li sám žadatelem, nebo ten, kdo má jiné věcné právo k tomuto pozemku nebo stavbě
  • osoby, jejichž  vlastnické nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám a nebo sousedním pozemkům nebo stavbám na nich může být územním  rozhodnutím přímo dotčeno
  • osoby, o kterých tak stanoví zvláštní právní předpis,
  • společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu; v případě, že společenství vlastníků jednotek podle zvláštního právního předpisu nemá právní  subjektivitu, vlastník, jehož spoluvlastnický podíl na společných částech domu činí více než jednu polovinu
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Povinnosti a odpovědnost osob při přípravě a provádění staveb jsou dány § 152 až § 157 stavebního zákona.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronické pošty  podatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb.
18. Jaké jsou související
předpisy

Vyhláška č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření.

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti stavebnímu povolení může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odboru stavebním a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je Krajský úřad Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení či porušení povinností lze uložit pokutu dle ustanovení § 178 nebo ustanovení § 179 zákona č. 183/2006 Sb.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit

 

 

25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor stavební a územního plánování
26. Kontaktní osoba

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
8.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
29.3.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Oznámení stavby posouzené autorizovaným inspektorem

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace

Oznámení stavebního záměru s certifikátem  autorizovaného inspektora

 

4. Základní informace
k životní situaci
Oznámení stavby podle ustanovení § 117 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu, v platném znění, (dále jen stavební zákon), a § 9 vyhlášky č. 526/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona ve věcech stavebního řádu. Využívá se v rámci zkráceného stavebního řízení
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická nebo právnická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická nebo právnická osoba, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Oznámení stavby lze učinit pouze na formuláři, který je přílohou č. 3 k vyhlášce č. 526/2006 Sb.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Uzavřením smlouvy o provedení kontroly projektové dokumentace stavby s autorizovaným inspektorem.

Podáním oznámení stavby na předepsaném formuláři s přílohami

  • písemně (osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod)
  • písemně (zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
    datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Městský úřad Český Brod, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod

      

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které nutno k oznámení stavby doložit jsou uvedeny v příloze k oznámení – části B. Stavebník k oznámení stavby připojí projektovou dokumentaci stanovenou prováděcím právním předpisem a certifikát vydaný autorizovaným inspektorem. Dokumentace se předkládá ve dvojím vyhotovení; není-li obecní úřad stavebním úřadem, nebo stavebník není vlastníkem stavby, předkládá se trojmo.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář Oznámení stavby posouzené autorizovaným inspektorem, nebo přímo u referentů odboru stavebního  a územního plánování.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Za vydání posouzení stavby  se nevyměřuje žádný správní poplatek.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení

Žádné.

 

14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Autorizovaný inspektor stanoví okruh účastníků stavebního řízení dle § 109 stavebního zákona.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Žádné
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související
předpisy

Vyhláška č. 526/2006 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona ve věcech stavebního řádu

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád

Vyhláška č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb

 

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení či porušení povinností lze uložit pokutu dle ustanovení § 178 nebo ustanovení § 179 zákona č. 183/2006 Sb.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit

 

 

25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám.Husovo  70, 282 24 Český Brod
26. Kontaktní osoba

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
8.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
29.3.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Návrh na kolaudaci stavby

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace

Návrh na kolaudaci stavby

 

4. Základní informace
k životní situaci
Kolaudační řízení se zahajuje na návrh stavebníka. Návrh na kolaudaci se podává písemně, musí být uveden předpokládaný termín dokončení.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník nebo jím zmocněná osoba
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Stavebník musí předložit žádost v souladu s vyhl. č. 132/1998 Sb.. Pokud je stavba předmětem zápisu do katastru nemovitostí, zajistí stavebník geometrický plán. Vytyčovací protokol stavby, revize hromosvodu, revize elektro, revize spalinových cest, tlaková zkouška vnitřního a venkovního vodovodu, zkouška těsnosti kanalizace (vnitřní a venkovní), zkouška těsnosti žumpy, topná a tlaková zkouška topení, předávací protokol od provádějící firmy (popř. stavebního dozoru), protokol o likvidaci odpadů,  souhlas s připojením na sítě ČEZ.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podáním žádosti na předepsaném formuláři s přílohami

  • písemně (osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod)
  • písemně (zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
    datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod             
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Vlastní řízení řeší referenti odboru výstavby a územního plánování města Český Brod jako stavebního úřadu pověřeného podle § 13 odst.1 písm.e) stavebního zákona.

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz. bod č. 6
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Formulář dle vyhl. 132/1998 Sb,
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Dle zákona č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, položky 18, bodu 7 je vyměřen správní poplatek ve výši 1.000,- Kč.

Je možné uhradit  na pokladně MěÚ  Český  Brod.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
S užíváním stavby pro účel, k němuž byla  stavba povolena, může být započato , pokud do 30 dnů od oznámení stavební úřad rozhodnutím, užívání stavby nezakáže.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastník stavby, pokud není totožný se stavebníkem.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Žádné
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
strnad@cesbrod.cz
frycova@cesbrod.cz
kosinova@cesbrod.cz
sommerova@cesbrod.cz
maresova@cesbrod.cz
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 50/1976 Sb., ve znění pozdějšíchzměn a doplňků, o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon).

Vyhláška č. 132/1998 Sb., kterou se provádějí některá ustanovení stavebního zákona ve věcech stavebního řádu.

18. Jaké jsou související
předpisy
Vyhláška č. 137/1998 Sb., o technických požadavcích na stavby.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti rozhodnutí o zákazu užívání stavby je možno podat odvolání do 15-ti dnů ode dne jeho doručení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje, odbor regionálního rozvoje, Zborovská 11, Praha 5, prostřednictvím  zdejšího odboru.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Možnost sankcí je specifikována v § 105 a § 106 stavebního zákona
21. Nejčastější dotazy

Jakému režimu podléhá povolení užívání u staveb s vydaným stavebním povolením po 31.12.2006:

Tyto stavby nepodléhají stavebnímu zákonu č. 50/1976 Sb.,  ale podléhají stavebnímu zákonu č. 183/2006 Sb..

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit

 

 

25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
MěÚ Český Brod, Odbor stavební a územního plánování, nám.Husovo  70, 282 24 Český Brod
26. Kontaktní osoba

Ing. Jan Strnad, tel.321 612 136, e-mail: strnad@cesbrod.cz

Český Brod, Liblice, Štolmíř

Ing. Martina Fryčová, tel. 321 612 132, e-mail: frycova@cesbrod.cz

Tismice, Limuzy, Masojedy, Doubravčice, Mrzky, Vrátkov

Šárka Kosinová, tel. 321 612 134, e-mail: kosinova@cesbrod.cz

Hradešín, Kšely, Vitice, Hřiby, Močedník, Lipany, Chotýš, Dobré Pole, Krupá, Syneč, Tuchoraz, Přistoupim

Bc. Markéta Sommerová, tel.: 321 612 137, e-mail: sommerova@cesbrod.cz

Klučov, Lstiboř, Skramníky, Žhery, Tuklaty, Tlustovousy, Poříčany, Přehvozdí

Ing. Michaela Vítková, tel. 321 612 133, e-mail: vitkova@cesbrod.cz

Břežany II, Rostoklaty, Nová Ves II, Chrášťany, Bylany, Chotouň, Přišimasy

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
3.5.2013
28. Popis byl naposledy
aktualizován
29.3.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Občan a územní plán

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Občan a územní plán (resp. regulační plán) při koupi nemovitosti a přípravě výstavby nebo jiném záměru na využití pozemku.
4. Základní informace
k životní situaci

Územní plán a regulační plán určují zásady organizace území, stanovují, kde lze stavby
umístit, stanovují podmínky pro výstavbu a  jiné využití území, apod.
Občan se potřebuje ve svém zájmu včas seznámit s podmínkami schválenými v územním plánu nebo regulačním plánu, zejména:

  • při koupi nemovitosti
  • při záměru stavět nebo měnit využití stavby či pozemku.

 

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
V této věci může jednat přímo občan nebo kdokoliv, kdo jej zastupuje.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Ve vlastním zájmu byste si měli zjistit zda:

  • je pro obec (město) vydaný územní plán (regulační plán) a jaké jsou v něm vymezeny podmínky pro požadovanou lokalitu či pozemek (u úřadu územního plánování na odboru stavebního a územního plánování MěÚ Český Brod)
  • pro lokalitu (pozemek) není vydán některý druh územního rozhodnutí (o stavební uzávěře, rozhodnutí o chráněném území nebo o ochranném pásmu) a z něj vyplývající omezení (u příslušného stavebního úřadu).
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Zjistěte, zda existují dokumentace či rozhodnutí uvedené v bodu 6 a z jejich obsahu zda existují omezující podmínky pro koupi nemovitosti nebo pro změnu využití vámi kupované nemovitosti.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Potřebné informace zjistíte buď na:

  • příslušném obecním úřadě (resp. městském úřadě),
  • Městský úřad Český Brod, odbor stavebního a územního plánování

                

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

S pracovníky odboru stavebního a územního plánování.

Zde zjistíte informace o rozdělení agendy mezi jednotlivé pracovníky oddělení územního plánování

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou

Pro běžnou informaci je nutné mít snímek katastrální, pozemkové mapy s číslem pozemku a katastrálním územím, na kterém se nemovitost nachází nebo je záměr výstavby či změny jeho využití zamýšlen.

Pro poskytnutí územně plánovací informace podle § 21 zákona č. 183/2006 Sb., stavební zákon, je nutné v žádosti podle § 2 vyhlášky č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení,veřejnoprávní smlouvy a územního opatření, uvést konkrétní požadavky na informaci v souvislosti se svým záměrem na změnu v území a konkrétní údaje o svém záměru, zejména účel a technické provedení stavby nebo jiného opatření v území.

Žádost se podává na formuláři jejíž obsahové náležitosti jsou stanoveny v příloze č. 1 uvedené vyhlášky ( příloha 1).

Odbor stavebního a územního plánování poskytuje jako úřad územního plánování územně plánovací informace o podmínkách využívání území a změn jeho využití, zejména na základě územně plánovacích podkladů a územně plánovací dokumentace a o podmínkách vydání regulačního plánu, tedy pouze v rozsahu podle § 21 písm. a) a části písm. b). V případě, že předmětná žádost nebude patřičně vyplněna a doložena, nebude územně plánovací informace úřadem územního plánování vydána.

11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Pro běžnou informaci není potřeba žádné formuláře. Pro poskytnutí územně plánovací informace je nutné vyplnit formulář viz. Bod 10.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní ani jiné poplatky nejsou stanoveny. Na příslušných úřadech jste oprávněni zdarma nahlížet do výše uvedených dokumentací a dělat si z nich výpisky.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta pro písemné vyřízení žádosti o informace je 30 dnů (dle správního řádu). Při osobní návštěvě v úřední dny vám musí být umožněno nahlédnutí do dokumentací viz.Bod 11
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Při podání informací nejsou stanoveni další účastníci řízení.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při podání informací nejsou po žadateli požadovány žádné další činnosti.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronická podatelna: epodatelna@cesbrod.cz
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb.

 

 

18. Jaké jsou související
předpisy

 

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Dle § 94 odst. 1 správního řádu je možno podat podnět k přezkumnému řízení.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obraťte se na příslušný obecní úřad nebo stavební úřad. V mimořádných případech se lze obrátit na Krajský úřad nebo na Ministerstvo pro místní rozvoj.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě

Informace je možné získat na internetových stránkách jednotlivých obcí, pokud takové obsahují, případně obecné informace na internetových stránkách Ministerstva pro místní rozvoj. Informace můžete rovněž získat z letáku Občan a územní plánování, který vydalo Ministerstvo pro místní rozvoj, odbor územního plánování ve spolupráci s Ústavem územního rozvoje.

Práva a povinnosti občanů v oblasti územního plánování

24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor stavebního a územního plánování, MěÚ Český Brod
26. Kontaktní osoba

Zora Štěpánková, tel. 321 612 135, email: stepankova@cesbrod.cz

Ing. Radana Marešová, tel. 321 612 131, email: maresova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
8.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
29.3.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Město Český Brod - Úřad územního plánování

Změna územního plánu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Změna územního plánu - Váš záměr na výstavbu nebo navržené využití pozemku neodpovídá územně plánovací dokumentaci.
4. Základní informace
k životní situaci

Územní plán a regulační plán určují zásady organizace území, stanovují, kde lze stavby umístit, podmínky pro výstavbu a jiné využití území, apod. Občan se potřebuje ve svém zájmu včas seznámit s podmínkami schválenými v územním plánu nebo regulačním plánu, zejména:

  • při koupi nemovitosti
  • při záměru stavět nebo měnit využití stavby či pozemku.

V případě, že územní plán, regulační plán nevyhovuje vašim záměrům, můžete podat návrh na změnu územního plánu, regulačního plánu.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
V této věci může jednat orgán veřejné správy, občan obce, fyzická nebo právnická osoba, která má vlastnická nebo obdobná práva k pozemku nebo stavbě na území obce.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Ve vlastním zájmu byste si měli zjistit, zda:

  • je pro obec (město) vydaný územní plán (regulační plán) a jaké jsou v něm vymezeny podmínky pro požadovanou lokalitu či pozemek (u úřadu územního plánování, odbor stavebního a územního plánování,  MěÚ Český Brod)
  • pro lokalitu (pozemek) není vydán některý druh územního rozhodnutí (o stavební uzávěře, rozhodnutí o chráněném území nebo o ochranném pásmu) a z něj vyplývající omezení (u příslušného stavebního úřadu).
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Zjistěte, zda existují dokumentace či rozhodnutí uvedené v bodu 6 a z jejich obsahu zjistěte zda existují omezující podmínky pro koupi nemovitosti, pro záměr stavět nebo měnit využití stavby či pozemku. Pokud existují omezující podmínky můžete podat návrh na pořízení změny územního plánu, regulačního plánu.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Potřebné informace zjistíte buď na:

  • příslušném obecním úřadě (resp. městském úřadě)
  • Městském úřadě Český Brod, odbor stavebního a územního plánování.

            

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
S pracovníky odboru stavebního a územního plánování, oddělení územního plánování.
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Návrh na pořízení změny územně plánovací dokumentace se podává u obce, pro jejíž území se územní plán pořizuje a obsahuje náležitosti dle § 46 odst. 1 zákona č. 183/2006 Sb., o územním plánovaní a stavebním řádu (stavební zákon).
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádný speciální formulář není vytvořen.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Pokud je pořízení změny územního plánu vyvoláno výhradní potřebou navrhovatele, může obec podmínit její pořízení částečnou nebo úplnou úhradou nákladů na její zpracování a na mapové podklady navrhovatelem.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Pořizovatel po převzetí návrhu na pořízení územního plánu posoudí úplnost návrhu, jeho soulad s právními předpisy a v případě nedostatků vyzve navrhovatele, aby je v přiměřené lhůtě odstranil. Neodstraní-li navrhovatel nedostatky požadovaným způsobem a ve stanovené lhůtě, pořizovatel návrh odmítne, sdělí tuto skutečnost navrhovateli a předloží o tom informaci zastupitelstvu obce příslušnému k vydání územního plánu. Splňuje-li návrh všechny stanovené náležitosti, pořizovatel jej posoudí a se svým stanoviskem bezodkladně předloží k rozhodnutí zastupitelstvu obce příslušné k vydání územního plánu. O výsledku jednání zastupitelstva informuje obec bezodkladně navrhovatele a úřad územního plánování.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Návrh na změnu územně plánovací dokumentace projednáním v zastupitelstvu města bude projednán v radě města, v komisi pro výstavbu, v  jednotlivých odborech, pokud jsou návrhem na změnu dotčeni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
V případě nedostatků podání žádosti vyzve pořizovatel žadatele, aby je v přiměřené lhůtě odstranil. Neodstraní-li navrhovatel nedostatky požadovaným způsobem a ve stanovené lhůtě, pořizovatel návrh odmítne, sdělí tuto skutečnost navrhovateli a předloží o tom informaci zastupitelstvu obce příslušnému k vydání územního plánu.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronická podatelna: epodatelna@cesbrod.cz
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb.

 

 

18. Jaké jsou související
předpisy

Vyhláška č. 500/2006 Sb., o územně analytických podkladech, územně plánovací dokumentaci a způsobu evidence územně plánovací činnosti

Vyhláška č. 501/2006 Sb., o obecných požadavcích na využití území, jak vyplývá ze změn provedených vyhláškami č. 269/2009 Sb. a č. 22/2010 Sb.

Vyhláška č. 503/2006 Sb., o podrobnější úpravě územního řízení, veřejnoprávní smlouvy a územního opatření

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Obraťte se na příslušný obecní úřad nebo úřad územního plánování, odbor výstavby a územního plánování, MěÚ Český Brod. V mimořádných případech se lze obrátit na Krajský úřad nebo na Ministerstvo pro místní rozvoj.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Práva a povinnosti občanů v oblasti územního plánování
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor stavebního a územního plánování, Městský úřad Český Brod.
26. Kontaktní osoba

Zora Štěpánková, tel. 321 612 135, email: stepankova@cesbrod.cz

Ing. Radana Marešová, tel. 321 612 131, email: maresova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
8.3.2011
28. Popis byl naposledy
aktualizován
29.3.2019
29. Datum konce platnosti
popisu
Není stanoven
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Město Český Brod - Úřad územního plánování

Žádost o investiční dotace v oblasti obnovy fasád nemovitostí v MPZ

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Pravidla pro poskytování a použití finančních prostředků na rekonstrukci a opravy fasád nemovitostí v městské památkové zóně města Český Brod.
4. Základní informace
k životní situaci
Dotace je účelově určena na investiční výdaje související s obnovou fasád nemovitostí včetně výplní otvorů v městské památkové zóně města Český Brod, a to pouze na fasády nacházející se na uličním průčelí nemovitosti nebo na jinak z veřejných míst pohledově exponovaných plochách. Dotaci nelze poskytnou žadateli, který nemá vypořádané jakékoli finanční závazky vůči městu Český Brod.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
O poskytnutí dotace může žádat právnická nebo fyzická osoba, která je vlastníkem objektu, který se  nachází se na území MPZ Český Brod.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podmínky a postup při podávání žádostí o dotaci v oblasti obnovy fasád jsou popsány v programu vyhlašovatele.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Obraťte se na referenta městského úřadu, pověřeného památkovou péčí na odboru stavebním a územního plánování se žádostí o závazné stanovisko k předmětnému záměru.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Úřadem, který přijímá žádosti o neinvestiční dotace v oblasti obnovy fasád, je Městský úřad Český Brod, odbor stavební a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod.

                    

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Na odboru stavebním a územního plánování s referentem pro památkovou péči:

Žaneta Kadlecová, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod, telefon: 313 036 101, kadlecova@cesbrod.cz

Úřední dny:

Pondělí: 8:00 – 17:00
Středa:   8:00 – 17:00

V neúřední dny po předchozí  telefonické dohodě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Na úřadě předložte žádost opatřenou přílohami předepsanými ve formuláři žádosti  dle požadavků vyhlašovatele.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost musíte podat na předepsaném formuláři včetně povinných příloh, formuláře vydává Město Český Brod a předává  odbor stavební a územního plánování.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní a jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení

Lhůty pro vyřízení jsou stanoveny:

1. kolo žádostí – do 31.03. příslušného kalendářního roku

2.  kolo žádostí -  do 30.09.  příslušného kalendářního roku

Na městské  dotace není právní nárok.

14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči v platném znění, Vyhláška č. 66/1988 Sb., kterou se provádí zákon č. 20/1987 Sb..
18. Jaké jsou související
předpisy
Usnesení vlády č. 209/1992 ze dne 25. března 1992 k Programu regenerace městských památkových rezervací a městských památkových zón.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny. Na dotace není právní nárok.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Pokud nejsou dodrženy podmínky na použití dotace, musí žadatel poskytnuté finanční prostředky v plném rozsahu vrátit.
21. Nejčastější dotazy

Kde a jak získat finanční dotace na obnovu fasád  a jiné stavební úpravy staveb  v městské památkové zóně?

Podáním žádosti na základě zveřejněné výzvy.

Na dotaci není právní nárok

22. Další informace  
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor stavební a územního plánování – památková péče
26. Kontaktní osoba

Ve věcech stavebních:

Vedoucí  odboru stavebního a územního plánování - Ing. Radana Marešová,
tel. 321 612 131, maresova@cesbrod.cz

Odbor stavební a územního plánování - Ing. Jan Strnad,
tel. 321 612 136, strnad@cesbrod.cz

Ve věcech památkové péče:

Odbor stavební a územního plánování, památková péče – Žaneta Kadlecová, tel. 313 036 101, kadlecova@cesbrod.cz

Ve věcech smluvních:

Starosta města - Bc. Jakub Nekolný, tel. 321 612 113, nekolny@cesbrod.cz

Kancelář starosty města - Michaela Vomáčková, tel. 321 612 115, vomackova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
Popis je aktuální
28. Popis byl naposledy
aktualizován

14.8.2018

29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Žádost o investiční dotace v oblasti obnovy kulturních památek

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Program obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností.
4. Základní informace
k životní situaci

Cílem programu Podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností je efektivně s podlet na zachování a obnově kulturních památek České Republiky a přispívat tak k zachování vybraného segmentu památkového fondu České republiky a přispívat tak k zachování vybraného segmentu památkového fondu České republiky v souladu a účelem zákona č. 20/1987 Sb.

Finanční prostředky v Programu jsou určeny na zachování a obnovu nemovitých kulturních památek, které nenalézají mimo památkové rezervace a zóny, nejsou národními kulturními památkami a které nejsou ve vlastnictví České republiky, popř. na obnovu movité kulturní památky pevně spojené se stavbou, jako např. oltáře nebo varhany v kostelech, pokud je tato stavba kulturní památkou.

Výši přidělené částky pro rozdělení stanoví každý rok ministerstvo kultury.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
O poskytnutí dotace může žádat právnická nebo fyzická osoba, která je vlastníkem objektu, který je prohlášen kulturní památkou.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

 

Podmínky a postup řešení je uveden na stránkách ministerstva kultury v dokumentu Zásady programu Podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností.

Podmínky:

·         Vyplněný formulář s nutnými přílohami, uvedenými v zásadách programu.

Postup řešení:

·         Vyplněný formulář s přílohami zaslat na MěÚ Český Brod, odbor stavební a územního plánování – památková péče, nebo předat osobně na podatelně Města. Vždy z kraje roku bude vypsána výzva na podání žádostí uveřejněná na úřední desce a způsobem v místě obvyklém.

·         Posouzení žádostí z hlediska věcného a formálního.

·         Navrhnutí výše podpory, a předání žádostí na ministerstvo kultury.

Vyhodnocené žádosti jsou podkladem pro rozhodnutí ministerstva, avšak není pro ministerstvo závazné.  

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Obraťte se na příslušného referenta památkové péče Městského úřadu Český Brod na odboru stavebním a územního plánování.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Úřadem, který přijímá žádosti o investiční dotace v oblasti obnovy kulturních památek, je místně příslušný úřad obce s rozšířenou působností, tj. Městský úřad Český Brod, odbor stavební a územního plánování, Nám. Husovo 70, 282 24 Český Brod.

                    

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde:       MěÚ Český Brod, stavební odbor – památková péče

S kým:  Žaneta Kadlecová, nám. Husovo 70, 1. patro

Kdy:       Po    8:00 – 11:00    12:00 – 17:00
              Út     dle dohody
              St     8:00 – 11:00    12:00 – 17:00
              Čt     dle dohody
              Pá    dle dohody

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Vyplněný formulář s nutnými přílohami uvedenými v dokumentu Zásady programu Podpora obnovy kulturních památek prostřednictvím obcí s rozšířenou působností. Formulář s dokumenty je uveden na stránkách ministerstva kultury.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost musíte podat na předepsaném formuláři, formuláře vydává MK ČR a předává je na příslušný úřad. Formuláře jsou k dispozici na internetové adrese:

http://www.mkcr.cz/cz/kulturni-dedictvi/pamatkovy-fond/dotacni-programy/podpora-obnovy-kulturnich-pamatek-prostrednictvim-obci-s-rozsirenou-pusobnosti-2432/.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní a jiné poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůty pro vyřízení jsou stanoveny individuálně pro každý kalendářní rok. Termín pro podání žádosti je stanoven příslušnou obcí s rozšířenou působností, žádost včetně příloh se odevzdává v průběhu února příslušného kalendářního roku. Termíny pro vyřízení žádosti jsou vázány na uvolňování finančních prostředků ministerstvem financí. Na státní dotace není právní nárok.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Další účastníci postupu nejsou stanoveni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 218/2000 Sb., o rozpočtových pravidlech a o změně některých souvisejících zákonů (rozpočtová pravidla), zákon č. 20/1987 Sb., o státní památkové péči v platném znění, Vyhláška č. 66/1988 Sb., kterou se provádí zákon č. 20/1987 Sb..
18. Jaké jsou související
předpisy
 
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Opravné prostředky nejsou stanoveny. Na dotace není právní nárok.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Pokud nebudou dodrženy podmínky pro poskytnutí dotace, bude muset být dotace v plném rozsahu vrácena.
21. Nejčastější dotazy

Otázka: Kde a jak získat další finanční dotace na obnovu kulturních památek?

Odpověď: Další dotace poskytuje Středočeský krajhttp://dotace.kr-stredocesky.cz/ku-dotace-application/ a Ministerstvo kultury http://www.mkcr.cz/kulturni-dedictvi/pamatkovy-fond/dotacni-programy/default.htm

Na dotace není právní nárok.

22. Další informace Můžete se obrátit na Ministerstvo kultury ČR.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Ministerstvo kultury ČR
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor stavební a územního plánování
26. Kontaktní osoba Žaneta Kadlecová, tel. 313 036 101, email: kadlecova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.1.2013
28. Popis byl naposledy
aktualizován

14.8.2018

29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Finanční prostředky je možné poskytnout z tohoto programu pouze na nemovité kulturní památky mimo památkové zóny a rezervace.

Zrušení trvalého pobytu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Zrušení údaje o místu trvalého pobytu

 

4. Základní informace k životní situaci

Údaj o místu trvalého pobytu lze  zrušit na základě návrhu za splnění podmínek:

  • návrh podal vlastník objektu nebo jeho vymezené části nebo oprávněná osoba ve smyslu § 10 odst. 6 zákona o evidenci obyvatel (viz. odst. 17), tj. osoba specifikovaná v odst. 5.,
  • musí být současně splněny dvě podmínky - osoba, které se ruší údaj o trvalém pobytu, nemá k objektu nebo jeho vymezené části užívací právo a tento objekt nebo jeho vymezenou část neužívá.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.)

Oprávněna podat návrh na zrušení údaje o trvalém pobytu občana je osoba starší 18 let, svéprávná, která je oprávněna užívat objekt, k němuž se vztahuje údaj o rušeném trvalém pobytu, nebo jeho vymezenou část (např. byt nebo obytnou místnost), anebo je provozovatelem ubytovacího zařízení.
Návrh může být podán:

  • písemně nebo
  • ústně do protokolu na pracovišti dle odst. 9,
  • prostřednictvím veřejné datové sítě do datové schránky úřadu,
  • v elektronické podobě podepsané zaručeným elektronickým podpisem – podatel současně uvádí poskytovatele elektronických služeb, který vydal jeho certifikát, nebo certifikát přiloží k podání,
  • pomoci jiných technických prostředků – v tomto případě musí být do 5 dnů potvrzeno jednou z předchozích forem.

Z návrhu musí vyplývat, čeho se navrhovatel domáhá, tj. že má být zrušen trvalý pobyt, komu a na jaké adrese, dále je navrhovatel povinen uvést identifikační údaje o své osobě - jméno, příjmení, datum narození a místo svého trvalého pobytu, případně jinou adresu pro doručování, podpis a označení správního orgánu, jemuž je určeno. V případě, že je návrh podáván ústně do protokolu, pohlídá si správné uvedení všech potřebných náležitostí úřední osoba, která bude návrh sepisovat.

6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Navrhovatel prokazuje:

  • oprávněnost podání návrhu - viz odst. 10
  • existenci důvodů pro zrušení údaje o trvalém pobytu - viz. odst. 4
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Správní řízení ke zrušení údaje o trvalém pobytu je zahájeno podáním návrhu.
8. Na které instituci životní situaci řešit Příslušnou k rozhodování je ohlašovna, tj. obecní či městský úřad, v jehož obvodu má trvalý pobyt občan, kterému se tento trvalý pobyt navrhuje zrušit.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Kde: Městský úřad Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56, přízemí, dveře č. 4

S kým: Odbor vnitřních věcí, referentka Markéta Šmídová, tel.: 321612143, e-mail:  msmidova@cesbrod.cz

Kdy: pondělí, středa   8.00-11.00, 12.00-17.00,  úterý  8.00 – 11.00

Ostatní dny pouze po tel. dohodě.

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou Na vyžádání oprávněné úřední osoby je účastník řízení povinen prokázat svoji totožnost platným občanským průkazem. Navrhovatel je dále povinen doložit oprávněnost podání návrhu - dokladem o vlastnictví objektu nebo jeho vymezené části, dokladem, na základě kterého mu vzniklo užívací právo k objektu nebo jeho vymezené části. Toto navrhovatel  nepředkládá, pokud si existenci tohoto práva může ohlašovna ověřit veřejným dálkovým přístupem v katastru nemovitostí.  Žadatel je dále povinen prokázat i zánik užívacího práva dotčené osoby k objektu na adrese jejího trvalého pobytu, např. výpověď z nájmu bytu, vypořádání majetku po rozvodu manželství apod.
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Pro tento typ správního řízení není předepsán formulář.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Správní poplatek  za podání  návrhu je 100,-Kč za každou osobu. Správní poplatek se platí na pokladně MěÚ Český Brod.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Lhůty jsou obecně stanoveny správním řádem. Vzhledem k tomu, že v daném řízení nemůže správní orgán rozhodnout bezodkladně, je povinen vydat rozhodnutí do 30 dnů ode dne zahájení řízení, avšak. ke lhůtě 30 dnů lze připočítat další dobu:
+ až 30 dnů – je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo místní šetření, je potřeba někoho předvolat, nechat předvést nebo doručovat veřejnou vyhláškou osobám, jimž se prokazatelně nedaří doručovat, nebo jde o zvlášť složitý případ,
+ další nutnou dobu k provedení dožádání, ke zpracování znaleckého posudku nebo k doručení písemnosti do ciziny.
Dále je nutno mít na vědomí, že v případě, že je řízení usnesením přerušeno, staví se lhůta pro vydání rozhodnutí od okamžiku, kdy se správní orgán o důvodu přerušení dozvěděl a ještě po dobu 15 dnů po skončení přerušení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Účastníkem řízení je navrhovatel a osoba, které je rušen údaj o místu trvalého pobytu.
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Navrhovatel je v řízení povinen prokázat, že daná osoba, jejíž trvalý pobyt má být zrušen, objekt na adrese trvalého pobytu neužívá. Nejčastějším důkazem je výslech svědka – ideálně souseda či jiné osoby, která z vlastní zkušenosti ví, že tato osoba se již na adrese svého trvalého pobytu nezdržuje.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Viz. Odstavec č. 5
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 133/2000 Sb., o evidenci obyvatel a rodných číslech, v platném znění.
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění.
18. Jaké jsou související předpisy  Zákon č. 89/2012 Sb., občanský zákoník
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Proti rozhodnutí ve věci, může účastník řízení podat odvolání u správního orgánu, který ve věci rozhodl. Pro Městský úřad Český Brod je odvolacím orgánem Krajský úřad Středočeského kraje se sídlem Praha 5, Zborovská 11.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti V případě, že navrhovatel neprokáže existenci důvodů pro zrušení údaje o místu trvalého pobytu (viz. odst. 4), může správní orgán jeho návrh zamítnout. Pokud je podán návrh, který trpí takovými vadami, které brání rozhodnout ve věci, a navrhovatel na základě výzvy správního orgánu v poskytnuté lhůtě tyto vady neodstraní, správní orgán může řízení usnesením zastavit.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Ministerstvo vnitra ČR
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Internet – Portál veřejné správy
24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Údaj o místu trvalého pobytu lze dále zrušit z úřední moci:

  • pokud byl zaveden na základě neplatných, padělaných, pozměněných dokladů nebo na základě nesprávně nebo nepravdivě uvedených skutečností,
  • pokud je veden k objektu, který byl odstraněn nebo zanikl, anebo se jedná o objekt, který je nezpůsobilý k užívání za účelem bydlení.

Kdokoliv se dozví, že došlo k některé ze situací uvedených v tomto bodě, je oprávněn zaslat podnět správnímu orgánu a ten se po posouzení  rozhodne, zda zahájí řízení ke zrušení trvalého pobytu či nikoliv. Podnětem pro správní orgán může být také zjištění z vlastní úřední činnosti. V tomto řízení je pouze jeden účastník řízení, a to občan, jehož údaj o trvalém pobytu se ruší.

25. Za správnost popisu odpovídá útvar Odbor vnitřních věcí MěÚ Český Brod
26. Kontaktní osoba

referentka Markéta Šmídová, ohlašovna MěÚ Český Brod, tel.: 321612143, e-mail:  msmidova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 29.1.2016
28. Popis byl naposledy aktualizován 1.3.2019
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace

 

Ověřování pravosti podpisu

 

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace

Ověřování pravosti podpisu (legalizace)

 

4. Základní informace k životní situaci Legalizací se ověřuje, že žadatel listinu před ověřující osobou vlastnoručně podepsal nebo podpis na listině uznal za vlastní. Legalizací se nepotvrzuje správnost ani pravdivost údajů uvedených v listině ani jejich soulad s právními předpisy. Úřad za obsah listiny neodpovídá. Nemůže-li žadatel číst nebo psát, provede se legalizace za účasti dvou svědků.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) Vidimace a legalizace se provádí na žádost fyzické osoby (§ 6 odst. 3 zákona o ověřování).
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace Žadatel podepíše listinu před ověřujícím úředníkem nebo uzná podpis na přinesené listině před ověřujícím úředníkem za vlastní. Ověřující úředník následně opatří listinu ověřovací doložkou.
Legalizace se neprovede
• jde-li o legalizaci podpisu ověřující osoby, která legalizaci provádí,
• je-li podpis vyhotoven jinými písmeny než písmeny latinské abecedy, nebo
• jde-li o legalizaci podpisu na listině, která neobsahuje žádný text, je-li legalizován podpis na listině, která je psána v jiném než českém nebo slovenském jazyce a není-li současně předložena v úředně ověřeném překladu do jazyka českého.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Viz. odst. 6
8. Na které instituci životní situaci řešit

Krajský úřad, obecní úřad obce s rozšířenou působností a obecní úřad (ty obecní úřady, které jsou uvedeny v prováděcí vyhlášce k zákonu o ověřování (viz. odst. 17 a 18), držitel poštovní licence, Hospodářská komora České republiky.

 

9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Městský úřad Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56
matrika:
Lucie Vojáčková, tel. 321612142,
e-mail: vojackova@cesbrod.cz
Ivana Křížková, tel. 321612144,
e-mail: krizkova@cesbrod.cz

úřední hodiny:
pondělí, středa: 8.00-11.00, 12.00-17.00
úterý: 08:00-11:00

pokladna, czech point:
Hana Hybešová, tel. 321612146
e-mail: hybesova@cesbrod.cz

úřední hodiny:
pondělí, středa   8.00-11.00, 12.00-17.00
úterý, čtvrtek      8.00-11.00, 12.00-14.30
pátek                  8.00-11.00, 12.00-13.00

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

K legalizaci na úřadě předložte listinu, na které chcete ověřit pravost podpisu.

Žadatel o legalizaci předloží k prokázání své totožnosti platný (§ 18 zákona o ověřování)

  • občanský průkaz nebo cestovní doklad, jde-li o státního občana České republiky,
  • průkaz o povolení k pobytu nebo cestovní doklad anebo průkaz totožnosti občana členského státu Evropské unie, jde-li o cizince,
  • průkaz žadatele o udělení azylu, jde-li o osobu, která podala žádost o udělení azylu,
  • průkaz o povolení k pobytu azylanta, jde-li o osobu, které byl udělen azyl,
  • průkaz žadatele o udělení dočasné ochrany, jde-li o osobu, která podala žádost o udělení dočasné ochrany, nebo
  • průkaz cizince požívajícího dočasné ochrany, jde-li o osobu, které byla udělena dočasná ochrana.

Žadatel o legalizaci, popřípadě svědci, jde-li o legalizaci podle § 10 odst. 4, předloží k prokázání své totožnosti platný

a) občanský průkaz, nebo cestovní doklad, jde-li o státního občana České republiky,

b) cestovní doklad, průkaz totožnosti občana členského státu Evropské unie nebo doklad opravňující k pobytu na území České republiky podle zvláštního právního předpisu, jde-li o cizince, nebo

c) identifikační průkaz vydaný Ministerstvem zahraničních věcí České republiky podle zvláštního právního předpisu 18), jde-li o osobu požívající výsad a imunit podle mezinárodního práva.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Není předepsaný formulář
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit

Žadatel zaplatí 50,- Kč za každý ověřený podpis – pol. 5 sazebníku zákona o správních poplatcích

13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Je-li správní orgán požádán o ověření (vidimaci a legalizaci) a jsou-li splněny předpoklady k provedení požadovaného úkonu, správní orgán tento úkon bez dalšího provede (§ 155 odst. 2 zákona č. 500/2004 Sb., správní řád).
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Nemůže-li žadatel číst nebo psát, provede se legalizace za účasti dvou svědků (§ 10 odst. 5 zákona o ověřování).
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Další činnosti nejsou stanoveny.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon 21/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu a o změně některých zákonů (zákon o ověřování), ve znění pozdějších předpisů
18. Jaké jsou související předpisy Vyhláška Ministerstva vnitra 36/2006 Sb., o ověřování shody opisu nebo kopie s listinou a o ověřování pravosti podpisu, ve znění pozdějších předpisů
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Opravné prostředky nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace  
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě Vidimaci a legalizaci provádějí také notáři dle zákona č. 358/1992 Sb., notářský řád
24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod - matrika
26. Kontaktní osoba

Lucie Vojáčková, tel. 321612142,
e-mail: vojackova@cesbrod.cz

Ivana Křížková, tel. 321612144,
e-mail: krizkova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2024
28. Popis byl naposledy aktualizován 5.1.2024
29. Datum konce platnosti popisu Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist