Životní situace

Příspěvek na individuální dopravu

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace Příspěvek na individuální dopravu
4. Základní informace k životní situaci

Příspěvek na individuální dopravu se poskytuje:

  • občanu s těžkou vadou nosného nebo pohybového ústrojí, která je uvedena v příloze č.5 písm. a až  g) vyhlášky MPSV ČR č.182/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů
  • občanu úplně nebo prakticky nevidomému
  • rodiči nezaopatřeného dítěte, které je léčeno na klinice fakultní nemocnice pro onemocnění zhoubným nádorem nebo hemoblastosou, a to v době nezbytného léčení akutní fáze onemocnění

který se pravidelně individuálně dopravuje, a který není vlastníkem nebo provozovatelem motorového vozidla, ani na jeho dopravu nepobírá příspěvek na provoz motorového vozidla jiná osoba. 

5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) Plnoletý občan, který má trvalý pobyt ve správním obvodu města Český Brod. Za občana, který je zbaven svéprávnosti, podává  žádost jeho opatrovník, který se prokáže platnou Listinou o ustanovení opatrovníka. Za dítě podává žádost jeho zákonný zástupce, který se prokáže rodným listem dítěte. Žádost může podat rovněž jiná oprávněná osoba, a to na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace Podmínkou pro přiznání příspěvků je podání žádosti a posouzení zdravotního stavu lékařem okresní správy sociálního zabezpečení. Zdravotní postižení musí odpovídat postižením uvedeným v příloze č. 5, písmenech a/ až g/ vyhlášky MPSV ČR č.182/1991 Sb., ve znění pozdějších předpisů.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Správní řízení je zahájeno dnem podání žádosti na odboru sociálních věcí městského úřadu.
8. Na které instituci životní situaci řešit Městský úřad Český Brod, odbor sociálních věcí.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Odbor sociálních věcí,
náměstí Arnošta z Pardubic č. 56, dveře č. 6

Alena Smržová, tel.: 321612128
e-mail: smrzova@cesbrod.cz

pondělí a středa
8:00 - 11:00 hod., 12:00 – 17:00 hod.
úterý, čtvrtek a pátek -  po předchozí telefonické domluvě

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou

Občanský průkaz žadatele /u nezletilých dětí rodný list/ Pokud je žadatel zbaven svéprávnosti, je zapotřebí doložit tuto skutečnost pravomocným rozsudkem příslušného soudu a listinou opatrovníka, která určuje, kdo má právo za postiženého jednat.

Pokud se jedná od dítě léčené na klinice fakultní nemocnice pro onemocnění zhoubným nádorem nebo hemoblastosou, je zapotřebí potvrzení příslušného odborného lékaře, od kterého data se dítě na klinice léčí.

11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Žádost se vyplňuje na formuláři, který je k dispozici na  odboru sociálních věcí.
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Bez poplatku.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Dle správního řádu /bezodkladně, nejdéle do 30 dnů, v mimořádných případech do 60 dnů/. Do této lhůty se nezapočítává doba, po kterou probíhá posouzení zdravotního stavu lékařem okresní správy sociálního zabezpečení.
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Další účastníci správního řízení nejsou stanoveni.

 

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Občan je povinen dostavit se na vyzvání okresní správy sociálního zabezpečení ke svému praktickému lékaři, aby se zde podrobil případnému vyšetření zdravotního stavu.
16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání žádosti není možné řešit zasláním elektronickou poštou.

 

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č.100/1988 Sb., o sociálním zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, zákon č.114/1988 Sb., o působnosti orgánů ČR v sociálním zabezpečení, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška MPSV č.182/1991 Sb., v znění platných předpisů (§ 37).
18. Jaké jsou související předpisy Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Proti rozhodnutí lze podat odvolání u správního orgánu, který rozhodnutí vydal, a to do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí. O odvolání rozhoduje odbor sociálních věcí   Krajského úřadu Středočeského kraje.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti Žadatel je dle § 106 zákona č.100/1988 Sb., ve znění pozdějších předpisů, povinen ohlásit ve lhůtě do osmi dnů každou změnu skutečností, rozhodných pro trvání nároku na dávku, výplatu nebo její poskytování. V případě, že tak neučiní, může být žadateli uložena povinnost vrátit již vyplacenou dávku /nebo její část/ a to dle § 107 výše uvedeného zákona.
21. Nejčastější dotazy

Jaká je výše příspěvku v roce 2011?

Výše příspěvku na individuální dopravu je stanovena ve výši 6 500,-- Kč na kalendářní rok.

 

22. Další informace Ministerstvo práce a sociálních věcí
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Integrovaný portál MPSV ČR

 

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

Mimořádné výhody pro občany těžce zdravotně postižené

Příspěvek na zakoupení, celkovou opravu a zvláštní úpravy motorového vozidla

Příspěvek na provoz motorového vozidla

Příspěvek na úpravu bytu

Jednorázový příspěvek na opatření zvláštních pomůcek

25. Za správnost popisu odpovídá útvar Odbor sociálních věcí Městského úřadu Český Brod
26. Kontaktní osoba

Bc. Eva Dobiašová – vedoucí odboru sociálních věcí, tel.: 321612121, e-mail: dobiasova@cesbrod.cz

Alena Smržová – pracovnice odboru sociálních věcí, tel.: 321612128, e-mail: smrzova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován 11.3.2011
29. Datum konce platnosti popisu

Konec platnosti není stanoven.

 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Poskytování sociálních služeb a přiznání příspěvku na péči

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace Příspěvek na péči
4. Základní informace k životní situaci Příspěvek na péči náleží  osobám, které jsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby za účelem zajištění potřebné pomoci. Náleží osobám od 1 roku. Poskytují se ve 4 stupních, jak pro  osoby nezletilé, tak pro dospělé. Závislost na pomoci jiné osoby se týká  např. zajištění či příjímání potravy, nakládání s penězi, obstarání si osobních záležitostí, schopnosti si vyprat, vyžehlit, vynést koš, uklidit si.
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) O příspěvek na péči může požádat osoba - žadatel (ten, kdo potřebuje pomoc jiné fyzické osoby). Za nezletilé žadatele žádají zákonní zástupci. Pokud je nezletilá osoba, jejíž  nepříznivý zdravotní stav vyžaduje pomoc, svěřena na základě rozhodnutí příslušného orgánu do péče jiné fyzické osoby, zastupuje ji v řízení o příspěvku tato fyzická osoba. Využívá-li tato nezletilá osoba pobytové služby, vyzve obecní úřad obce s rozšířenou působností tuto fyzickou osobu nebo zákonného zástupce, aby požádali o příspěvek nejpozději do 2 měsíců ode dne doručení výzvy. Pokud tak v této lhůtě neučiní nebo pokud pobyt zákonného zástupce této osoby anebo osoby, která ji v řízení zastupuje není znám, zastupuje tuto osobu v řízení  o příspěvku zařízení sociálních služeb. Občan, který je k tomu zmocněn zmocnitelem.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace

Nárok na příspěvek na péči má osoba, která z důvodu dlouhodobě nepříznivého zdravotního stavu potřebuje pomoc jiné fyzické osoby. Dlouhodobě nepříznivým zdravotním stavem se rozumí nepříznivý zdravotní stav, který podle poznatků lékařské vědy má trvat déle než jeden rok, a který omezuje duševní, smyslové nebo fyzické schopnosti  a má vliv na péči o vlastní osobu a soběstačnost.

Obecní úřad s rozšířenou působností provede pro účely posuzování stupně závislosti v přirozeném sociálním prostředí žadatele sociální šetření, při kterém se zjišťuje schopnost samostatného života v přirozeném sociálním prostředí. Sociální šetření provádí sociální pracovník.

Při posuzování stupně závislosti vychází okresní správa sociálního zabezpečení ze zdravotního stavu osoby, které jsou podložené nálezem ošetřujícího lékaře, z výsledku sociálního šetření a zjištění potřeb  žadatele, popř.  z výsledků funkčních vyšetření a z výsledků vlastního vyšetření posuzujícího lékaře.

7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace Řízení o příspěvek na péči se zahajuje podáním vyplněné žádosti na předepsaném tiskopisu. Pokud osoba není schopna jednat samostatně a nemá zástupce, zahajuje se řízení o příspěvku z moci úřední. Pokud je nezletilá osoba, jejíž  nepříznivý zdravotní stav vyžaduje pomoc, svěřena na základě rozhodnutí příslušného orgánu do péče jiné fyzické osoby, zastupuje ji v řízení o příspěvku tato fyzická osoba. Využívá-li tato nezletilá osoba pobytové služby, vyzve obecní úřad obce s rozšířenou působností tuto fyzickou osobu nebo zákonného zástupce, aby požádali o příspěvek nejpozději do 2 měsíců ode dne doručení výzvy. Pokud tak v této lhůtě neučiní nebo pokud pobyt zákonného zástupce této osoby anebo osoby, která ji v řízení zastupuje není znám, zastupuje tuto osobu v řízení  o příspěvku zařízení sociálních služeb.
8. Na které instituci životní situaci řešit Příspěvek na péči  řeší městský úřad s rozšířenou působností.
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Kde:
Na  odboru sociálních věcí, budova MěÚ Český Brod,  náměstí Arnošta z Pardubic 56,  dveře č. 23, 6

S kým:
Mgr. Kobela Norbert  /dveře č.23 – 1. patro/, správní obvod  - Č.Brod,  Liblice, Zahrady
Tel.: 321 612 125,   e-mail: kobela@cesbrod.cz

Bc. Ivona  Šustová  /dveře č. 6 – přízemí/, správní obvod –  ostatní obce
Tel.: 321  612 127,  e-mail: sustova@cesbrod.cz

Kdy:
úřední hodiny :
Pondělí, středa -  8:00 – 11:00     12:00  -  17:00

Jiné dny po telefonické domluvě. (Sociální pracovníci jezdí do terénu na sociální šetření a nemusí být v kanceláři).

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou Doklad totožnosti  ( např. platný občanský průkaz )  všech osob uvedených v žádosti, u nezletilých žadatelů  rodný list dítěte, popř. plnou  moc. Možno přinést již vyplněné formuláře.  
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Předepsané tiskopisy jsou k dispozici v kancelářích č. 6 a 23, popřípadě ke stažení na stránkách MPSV - Formuláře ministerstva práce a sociálních věcí
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Správní poplatky nejsou stanoveny.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Lhůty se řídí správním řádem. Na vyřízení žádosti má úřad 60 dní, nezapočítají se lhůty přivyřizování jiných orgánů či u jiných osob (posudková služba, popř. lékařů)
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace Účastníkem řízení je žadatel, popř. jeho zástupci ( zákonní, v plné moci ).
15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány Žadatel o příspěvek  a oprávněná osoba, jejíchž zdravotní stav je třeba posoudit pro stanovení stupně závislosti, jsou povinni se podrobit se sociálnímu šetření, podrobit se vyšetření zdravotního stavu lékařem plnícím úkoly okresní správy sociálního zabezpečení, popř. lékařem určeným ČSSZ, podrobit se vyšetření zdravotního stavu ve zdravotnickém zařízení určeném OSSZ nebo jinému odbornému vyšetření, předložit určenému zdravotnickému zařízení lékařské nálezy ošetřujících lékařů, které jim byly vydány, sdělit a doložit další údaje, které jsou významné pro vypracování posudku, nebo poskytnout jinou součinnost, která je potřebná k vypracování posudku, jsou-li k tomu OSSZ vyzváni v určené lhůtě. Dále jsou povinni osvědčit  skutečnosti rozhodné pro nárok na příspěvek, jeho výši nebo výplatu a dát písemný souhlas k ověření těchto skutečností. Písemně ohlašovat v průběhu řízení změny ve skutečnostech, které byly uvedeny v žádosti o příspěvek  a to do 8 dnů ode dne změny, kdy skutečnost nastala. Tato povinnost se plní i během přerušení řízení.
16. Elektronická služba, kterou lze využít Tuto situaci není možné řešit zasláním žádosti  elektronickou poštou.
17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související předpisy

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

Vyhláška č. 505/2006 Sb., která provádí některá ustanovení zákona o sociálních službách

Zákon č. 109/2006 Sb., kterým se mění některé zákony v souvislosti s přijetím zákona o sociálních službách 

Nařízení Rady /EHS/ č. 1408/71, o uplatňování systémů sociálního zabezpečení na zaměstnané osoby a jejich  rodiny pohybující se v rámci Společenství

Nařízení Rady a EP/ES/ č. 883/2004, o koordinaci sysému sociálního zabezpečení

Nařízení Rady a EP/ES/ č. 987/2009, kterým se stanoví prováděcí pravidla k nařízení  č. 883/2004

19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují Proti rozhodnutí lze podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne oznámení ke Krajskému úřadu Středočeského kraje prostřednictvím příslušného městského úřadu. Odvolání podává účastník řízení, popř. zástupci.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti Výplata příspěvku může být po předchozím písemném upozornění zastavena, příspěvek může být odňat nebo nepřiznán. Za nesplnění povinností lze udělit pokutu do 20 000,- Kč.                
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Podrobnější informace je možné získat  na odboru sociálních věcí městského úřadu. Popř. na stránkách MPSV.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Ministerstvo práce a sociálních věcí

Integrovaný portál MPSV – Sociální služby

24. Související životní situace a návody, jak je řešit  
25. Za správnost popisu odpovídá útvar Městský úřad Český Brod, odbor sociálních věcí   
26. Kontaktní osoba

Bc. Eva Dobiášová, vedoucí odboru sociálních věcí, tel.: 321 612 121, e-mail: dobiasova@cesbrod.cz

Mgr. Norbert Kobela, sociální pracovník, tel.: 321 612 125, e-mail: kobela@cesbrod.cz   

Bc. Ivona Šustová, sociální pracovnice, tel.: 321 612 127, e-mail: sustova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 1.1.2011
28. Popis byl naposledy aktualizován 8.3.2011
29. Datum konce platnosti popisu  
30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace Upřesnění zaměřená na konkrétní situaci možno  zjistit osobně na odboru sociálních věcí nebo telefonicky.

Mimořádné výhody

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název) životní situace Parkovací průkaz označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou.
4. Základní informace k životní situaci  
5. Kdo je oprávněn v této věci jednat (podat žádost apod.) O výměnu stávajícího označení za nový průkaz označující vozidlo přepravující osobu těžce zdravotně postiženou může požádat držitel průkazu ZTP a ZTP/P, tj. držitel mimořádných výhod II a III. stupně.,s výjimkou osob postižených úplnou nebo praktickou hluchotou.
6. Jaké jsou podmínky a postup pro řešení životní situace Oprávněná osoba se dostaví na MěÚ Český Brod. Vezme si s sebou průkaz mimořádných výhod a fotografii rozměru 35x45 mm.
7. Jakým způsobem zahájit řešení životní situace  
8. Na které instituci životní situaci řešit MěÚ Český Brod - odbor sociálních věcí a školství
9. Kde, s kým a kdy životní situaci řešit

Kde: Na odboru sociálních věcí a školství, budova MěÚ Český Brod, náměstí Arnošta z Pardubic 56, dveře č. 24 , první patro - možno použít výtah

S kým: Bc. Alena Bendová, tel.: 313036102
e-mail: bendova@cesbrod.cz

Kdy: pondělí a středa
8:00 - 11:00 hod., 12:00 – 17:00 hod.
úterý 8:00 - 11:00 hod.

V ostatních dnech po předchozí telefonické domluvě

10. Jaké doklady je nutné mít s sebou průkaz mimořádných výhod
11. Jaké jsou potřebné formuláře a kde jsou k dispozici Není žádný formulář žádosti, o průkaz se žádá ústně
12. Jaké jsou poplatky a jak je lze uhradit Žádné poplatky se neplatí.
13. Jaké jsou lhůty pro vyřízení Na počkání
14. Kteří jsou další účastníci (dotčení) řešení životní situace

Účastníkem řízení je žadatel, popř. jeho zástupci / zákonní, v plné moci/.

 

15. Jaké další činnosti jsou po žadateli požadovány žádné
16. Elektronická služba, kterou lze využít

Podání žádosti není možné řešit zasláním elektronickou poštou.

 

17. Podle kterého právního předpisu se postupuje Zákon č. 361/2000 Sb.,o provozu na pozemních komunikacích.
18. Jaké jsou související předpisy  
19. Jaké jsou opravné prostředky a jak se uplatňují  
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinnosti  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Podrobnější informace je možné získat na odboru sociálních věcí a školství městského úřadu. Popř. na stránkách MPSV.
23. Informace o popisovaném postupu (o řešení životní situace) je možné získat také z jiných zdrojů nebo v jiné formě

Ministerstvo práce a sociálních věcí ČR, Integrovaný portál MPSV ČR

 

24. Související životní situace a návody, jak je řešit

 

 

25. Za správnost popisu odpovídá útvar Odbor sociálních věcí a školství Městského úřadu Český Brod
26. Kontaktní osoba

Bc. Alena Bendová, tel.: 313036102
e-mail: bendova@cesbrod.cz

27. Popis je zpracován podle právního stavu ke dni 26.7.2023
28. Popis byl naposledy aktualizován 26.7.2023
29. Datum konce platnosti popisu

Konec platnosti není stanoven.

 

30. Případná upřesnění a poznámky k řešení životní situace  

Podání do registru účastníků provozu modulu autovraků

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Podání do registru účastníků provozu modulu autovraků  informační systému odpadového hospodářství.
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává právnické nebo fyzické osobě na žádost.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

1.     Žadatelem je osoba, která potřebuje získat oprávnění k přístupu k modulu autovraků Informačního systému odpadového hospodářství. Žadatel potřebuje vytvořit nový účet a k zadanému IČ získat seznam provozoven, ze kterého vybere ty, které mají danou živnost provozovat.

Zažádat lze i na základě plné moci, ve které je stanoveno, že je tato určena k tomuto účelu(nelze využít tzv. generální plnou moc). Podpis zmocnitele musí být na plné moci úředně ověřen.

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro podání do registru účastníků provozu MA ISOH je nutné znát IČ nebo název právnické osoby.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Podání lze učinit na kontaktním místě CzechPOINT.

        

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Platný doklad totožnosti (popřípadě plnou moc).
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 185/2001 Sb. o odpadech.

Vyhláška č. 352/2008 Sb. o podrobnostech nakládání s autovraky.

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321612146 nebo 321612213.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Vydání ověřeného výstupu ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává na základě žádosti.
Seznam kvalifikovaných dodavatelů vede Ministerstvo pro místní rozvoj podle § 125 a následujících ustanovení zákona č. 137/2006 Sb., o veřejných zakázkách. MMR do seznamu zapisuje dodavatele, kteří splnili kvalifikaci podle § 53 (základní kvalifikační kritéria) a § 54 (profesní kvalifikační kritéria) zákona o veřejných zakázkách, splnění kvalifikace doložili ministerstvu příslušnými doklady a zaplatili správní poplatek.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická osoba, které je možno vydat ověřený výpis.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro výpis ze Seznamu kvalifikovaných dodavatelů je třeba znát IČ nebo alespoň název organizace, které se výpis týká. Výpis se vydává na počkání na pracovišti CzechPOINT a opatří se ověřovací doložkou.    
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Ověřené výpisy z CzechPOINTu  se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.               

        

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou stanoveny.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích

Zákon č. 137/2006 Sb. o veřejných zakázkách

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321612146 nebo 321612213.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

IHana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Výpis z bodového hodnocení řidiče

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis z Centrálního registru řidičů – bodový systém
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává na základě žádosti fyzické osoby. Žadatel předloží platný průkaz totožnosti a řidičské oprávnění.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická osoba, které je možno vydat  ověřený výpis. O výpis z BHŘ může na základě plné moci žádat i zmocněnec.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Občan se musí dostavit osobně na příslušné pracoviště CzechPoint s platným průkazem totožnosti a řidičským oprávněným nebo s plnou mocí, na které je úředně ověřený podpis žadatele a v této uvedeno, že je plná moc udělena  k tomuto účelu(nelze využít tzv. generální moc). Výpis se vydává na počkání na pracovišti CzechPOINT a opatří se ověřovací doložkou.  
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Ověřené výpisy z CzechPOINTu  se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.                      
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Platný průkaz totožnosti a řidičské oprávnění.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích

Zákon č. 361/2000Sb. o provozu na pozemních komunikacích

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Přijetí podání podle živnostenského zákona

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Přijetí podání  do registru živnostenského podnikání
4. Základní informace
k životní situaci
Podání dle § 72 živnostenského zákona obecnímu živnostenskému úřadu lze učinit prostřednictvím kontaktního místa veřejné správy (CzechPOINT).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Fyzická i právnická osoba plně způsobilá k právním úkonům. Za právnickou osobu žádá její statutární orgán.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Žádost lze podat osobně na kontaktním místě veřejné správy( CzechPOINT). Úředník vyplní elektronický formulář. Žadatel se prokáže platným průkazem totožnosti. Vyplněnou žádost kontaktní místo veřejné správy neprodleně doručí obecnímu živnostenskému úřadu, který si žadatel zvolí.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Ohlásit živnost nebo změnu v údajích vedených v živnostenském rejstříku lze učinit na kterémkoli obecním živnostenském úřadě. Pokud žadatel nemá možnost žádat přímo na OŽÚ, lze učinit podání na kontaktním místě CzechPOINT.

          

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30
Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Platný průkaz totožnosti.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Správní poplatek:

1.000,- Kč
Ohlášení živnosti při vstupu do živnostenského podnikání, přijetí žádosti o koncesi při vstupu do živnostenského podnikání

500,- Kč
další ohlášení živnosti, přijetí další žádosti o koncesi, změna rozhodnutí o udělení koncese, vydání rozhodnutí o schválení odpovědného zástupce pro koncesovanou živnost

100,- Kč
vydání výpisu ze živnostenského rejstříku po provedení oznámené změny

50,- Kč
přijetí podání kontaktním místem veřejné správy podle § 72 živnostenského zákona

Lze platit v hotovosti nebo platební kartou.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Podání se doručuje neprodleně v elektronické podobě způsobem umožňujícím dálkový přístup příslušnému živnostenskému úřadu. Lhůta pro vyřízení podání počíná běžet jeho doručením obecnímu živnostenskému úřadu.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 300/2008 Sb. o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů

Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Výpis z živnostenského rejstříku

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis ze Živnostenského rejstříku
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává na základě žádosti fyzické nebo právnické osoby.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická nebo právnická osoba, které je možno vydat ověřený výpis z veřejné části Živnostenského rejstříku( §60 živnostenského zákona).
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro výpis z ŽR je třeba znát IČ nebo název subjektu, kterého se výpis týká. Výpis se vydává na počkání na pracovišti CzechPOINT a opatří se ověřovací doložkou.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Ověřené výpisy z CzechPOINTu  se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.               
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronický výpis z Informačního systému veřejné správy se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 455/1991 Sb. o živnostenském podnikání (živnostenský zákon)
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Výpis z obchodního rejstříku

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis z Obchodního rejstříku
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis se vydává na základě žádosti fyzické nebo právnické osoby.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická nebo právnická osoba, které je možno vydat  ověřené výpisy.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro výpis z OR je třeba znát IČ nebo název právnické osoby, které se výpis týká. Výpis se vydává na počkání na pracovišti CzechPOINT a opatří se ověřovací doložkou.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Ověřené výpisy z CzechPOINTu  se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.               
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00;Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Předepsané formuláře nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronický výpis z Informačního systému veřejné správy se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č.513/1991Sb., Obchodní zákoník

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321 612 146 nebo 321 612 213
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
20.1.2014
28. Popis byl naposledy
aktualizován
20.1.2014
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Výpis z katastru nemovitostí

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Výpis a snímek z Katastru nemovitostí
4. Základní informace
k životní situaci
Výpis  a snímek se vydává na základě žádosti fyzické nebo právnické osoby.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Žadatelem může být fyzická nebo právnická osoba, které je možno vydat  ověřené výpisy.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Pro vydání výpisu  a snímku z KN na kontaktním místě CzechPOINT je třeba znát katastrální území a číslo parcely nebo číslo nemovitosti nebo číslo listu vlastnictví. Výpis a snímky z KN nelze vydat na základě rodného čísla nebo jména majitele nemovitosti.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Žádostí  na kontaktním místě CzechPOINT.
8. Na které instituci životní
situaci řešit

Ověřené výpisy a snímky z CzechPOINTu se vydávají na kontaktních místech veřejné správy.               

        

9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit
Kde: náměstí Arnošta z Pardubic 56, Český Brod – pokladna Městského úřadu a pracoviště CzechPoint
S kým: Hana Hybešová, Svatava Strejčková
Kdy: Po, St od 08:00-17:00; Út, Čt od 08:00-14:30;Pá od 08:00-13:00( přestávka vždy od 11:00-12:00).
10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Nejsou stanoveny.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek činí 100,-Kč za 1. stránku výpisu, za každou další 50,-Kč.
Lze uhradit na místě v hotovosti nebo platební kartou.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Elektronicky ověřený výstup ze systému CzechPOINT se vydává na počkání.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Elektronickou službu nelze využít.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 365/2000 Sb. o informačních systémech veřejné správy.
18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 344/1992 Sb. o Katastru nemovitostí České republiky(katastrální zákon).

Zákon č. 634/2004 Sb. o správních poplatcích.

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Nejsou stanoveny.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Sankce nejsou stanoveny.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace Další informace Vám podá kontaktní místo CzechPoint – tel. 321612146 nebo 321612213.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor vnitřních věcí
26. Kontaktní osoba

Svatava Strejčková, tel. 321612213,
e-mail: strejckova@cesbrod.cz

Hana Hybešová, tel. 321612146,
e-mail: hybesova@cesbrod.cz 

27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
22.10.2015
28. Popis byl naposledy
aktualizován
22.10.2015
29. Datum konce platnosti
popisu
 
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist