Životní situace - Životní prostředí

Žádost o vydání závazného stanoviska ovzduší

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace

Žádost o vydání závazného stanoviska
z hlediska ochrany ovzduší pro stacionární zdroje neuvedené v příl. č. 2 k zákonu,  dle § 11 odst. 3) zákona 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů k řízení podle jiného právního předpisu (stavební zákon, zákon o vodách, ap.)

4. Základní informace
k životní situaci

Závazné stanovisko k územnímu a stavebnímu řízení a k řízení o vydání kolaudačního souhlasu z hlediska ochrany ovzduší pro stacionární zdroje neuvedené v příl. č. 2 k zákonu vydává k řízením podle jiného právního předpisu (např. stavební zákon, zákon o vodách, ap.) podle § 11 odst. 3) zákona 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší a §11, odst.1) zák. č. 500/2004 Sb., správního řádu,  obecní úřad obce s rozšířenou působností na základě žádosti žadatele (investora, provozovatele).

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Majitel (stavebník, investor) nebo provozovatel anebo kdokoliv jiný na základě příslušné plné moci.

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Zpracování a podání  žádosti o vydání stanoviska.
Z této žádosti (nebo její přílohy – např. projektová dokumentace, technická dokumentace, apod.)  musí být zejména zřejmé:

– K jakému řízení je  stanovisko vyžadováno - k územnímu řízení - ke stavebnímu řízení - k řízení o vydání kolaudačního souhlasu
– Identifikace žadatele včetně kontaktů
– Identifikace místa stavby – umístění a provozování zdroje – adresa, parcela, k.ú.,  příslušný stavební úřad,  vlastnické vztahy.

– Kvalifikované zařazení zdroje znečišťování ovzduší ve smyslu zákona o ochraně ovzduší včetně jeho technických parametrů a parametrů zařízení k omezování emisí.

Zdroje spalující paliva (s tepelným příkonem menším jak 300 kW). Např. kotle, kamna, „zářiče, sahary“, sušky, pece, apod. - uvést typ, druh paliva, pro které je zařízení určeno výrobcem – jeho kvalitativní parametry,  jmenovitý tepelný příkon kW ( pokud není uveden příkon od výrobce, musí být proveden výpočet např. z výkonu a účinnosti zdroje), způsob odvodu spalin, výška komínu.

– Technologické zdroje - aplikace organických rozpouštědel, emise těkavých org. látek, tuhých znečišťujících látek, apod. (Uvést technické údaje o zdroji  - typ, projektovaná kapacita, projektovaná spotřeba organických rozpouštědel [t/rok], výroba, spotřeba, způsob omezování emisí, druh a množství používaných surovin,  [ t, t/den, m3, m3/den, kW, kVA,.], apod.

Mezi zdroje technologické patří zejména (UPOZORŇUJEME, že zde jsou uvedeny nejobvyklejší činnosti a zdroje, nikoliv jejich kompletní výčet, který je uveden  v  příloze č. 2 zákona o ochraně ovzduší: polygrafická činnost (tiskárny), odmašťování a čištění povrchů, aplikace nátěrových hmot, přestříkávání vozidel, adhesivní nátěry, impregnace dřeva, laminování, výroba nátěrových hmot, adhesivních materiálů a tiskařských barev, výroba obuvi a farmaceutických směsí, zpracování kaučuku, extrakce rostlinných olejů a živočišných tuků, rafinace rostlinných olejů, apod. Dále pak povrchové úpravy kovů, plastů a jiných nekovových předmětů – tryskání, svařování (EP < 1000 kVA),  obrábění a broušení (EP < 100 kW), apod. - kovovýroba, svářečské a kovozámečnické dílny, aj., potravinářský a dřevozpracující průmysl - zpracování dřeva (spotřeba mat. < 150 m3) - pily, truhlárny, nakládání s odpady a odpadními vodami – ČOV, ČSPHM - nafty a LPG, a ostatní zdroje. jsou uvedeny ty nejobvyklejší činnosti a zdroje, nikoliv jejich kompletní výčet vyplývající z přílohy č. 2 k zákonu 

– Plná moc v případě zastupování

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Na základě podané žádosti o vydání závazného stanoviska z hlediska ochrany ovzduší pro stacionární zdroje neuvedené v příl. č. 2 k zákonu k řízením podle jiného právního předpisu (např. stavební zákon, zákon o vodách, ap.) podle § 11 odst. 3) zákona 201/2012 Sb. o ochraně ovzduší  a §141, odst.1) zák. č. 500/2004 Sb., správního řádu

8. Na které instituci životní
situaci řešit
Věcně a místně příslušný orgán ochrany ovzduší, je  obecní úřad obce s rozšířenou působností, na jejímž správním území  je zdroj realizován, pro správní území ORP 2106 Český Brod: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 1. patro, kancelář č. 18
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 21.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
 
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

K podání žádosti není zákonem stanoven žádný závazný formulář. Lze použít vlastní, musí obsahovat požadované údaje dle bodu č. 6.
Formuláře jsou k dispozici na Odboru životního prostředí a zemědělství nebo zde ke stažení: Žádost o závazné stanovisko

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit

Za vydání závazného stanoviska není vybírán žádný poplatek.

13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení

V jednoduchých věcech, jsou-li podklady předložené k vydání stanoviska dostačující, je stanovisko vydáno do 15 dnů. V ostatních případech pak 30 dnů od podání žádosti.

14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
 
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
 
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

 

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 201/2012 Sb., o ochraně ovzduší

18. Jaké jsou související
předpisy

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů

platná legislativa:  https://www.mzp.cz/cz/platne_pravni_predpisy

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Závazné stanovisko je úkon učiněný správním orgánem na základě zákona, který není samostatným rozhodnutím ve správním řízení a jehož obsah je závazný pro výrokovou část rozhodnutí správního orgánu § 149 odst. 1, správního řádu.
Proti závaznému stanovisku se nelze odvolat. Jeho obsah lze napadnout pouze v rámci odvolání podaného proti rozhodnutí ve věci samé. Nezákonné závazné stanovisko lze zrušit nebo změnit v přezkumném řízení, k němuž je příslušný správní orgán nadřízený správnímu orgánu, který závazné stanovisko vydal. Zrušení nebo změna závazného stanoviska je v případě, kdy rozhodnutí, které bylo závazným stanoviskem podmíněno, již nabylo právní moci, důvodem obnovy řízení.

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy Musí závazné stanovisko k řízení o umístění zdroje, stavbě zdroje a k řízení o vydání kolaudačního souhlasu podle stavebního zákona (zákona o vodách, ap.) dokládat i  fyzické osoby – občané?
Ano. Uvedené závazné stanovisko musí dokládat k řízení podle zvláštních předpisů všichni.
22. Další informace

– Portál veřejné správy, http://www.portal.gov.cz 
– Ministerstvo životního prostředí ČR, http://www.mzp.cz
– Česká inspekce životního prostředí, OI Praha, http://www.cizp.cz
Vždy je vhodné informovat se na příslušném orgánu státní správy, a to podle charakteru zdroje znečišťování ovzduší.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
12.02.2013
28. Popis byl naposledy
aktualizován
17.04.2024
29. Datum konce platnosti
popisu

30.06. 2024 – pokud nebude stanoveno legislativou jinak

30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

 

Odvody za odnětí pozemku ze ZPF

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Odvody za odnětí pozemku ze zemědělského půdního fondu
4. Základní informace
k životní situaci

Je to navazující situace na souhlas s odnětím půdy ze zemědělského půdního fondu (dále jen ZPF). V každém konkrétním souhlase je uvedeno zda se odvody stanoví či ne.

To určuje zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů.

5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Vlastník-(ci) pozemku.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Povinný k platbě odvodů je povinen orgánu ochrany ZPF příslušnému k rozhodnutí o odvodech a orgánu ochrany ZPF, který vydal souhlas s odnětím

  1. doručit kopii pravomocného rozhodnutí, pro které je souhlas s odnětím podkladem, nebo rozhodnutí o souhlasu (§ 21), a to do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci, a
  2. písemně oznámit zahájení realizace záměru, popřípadě zahájení další etapy záměru, a to nejpozději 15 dnů před jejím zahájením.

Poté orgán ochrany ZPF zahajuje řízení o odvodech a vydává rozhodnutí.

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Oznámením zahájení realizace záměru s kopií pravomocného rozhodnutí, popřípadě ještě podáním podnětu k předepsání finančního odvodu.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor

životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
  • oznámení zahájení realizace záměru, popřípadě zahájení další etapy záměru, a to nejpozději 15 dnů před jejím zahájením.
  • kopii pravomocného rozhodnutí, pro které je souhlas s odnětím podkladem, nebo rozhodnutí o souhlasu (§ 21), a to do 6 měsíců ode dne nabytí právní moci
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Oznámení zahájení realizace záměru

nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

Popřípadě:  Podnět k předepsání finančního odvodu

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Záleží na odnímané ploše, bonitě půdy a zda je daná plocha v obci, která má územní plán. Způsob úhrady je převodem na účet Celního úřadu pro Středočeský kraj.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Lhůta vychází ze zákona č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, tj. do 30 dnů od podání žádosti, ve složitějších případech do 60 dnů od podání žádosti.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Vlastníci pozemku, příslušná obec a Celní úřad pro Středočeský kraj.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 334/1992 Sb., o ochraně zemědělského půdního fondu, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 283/2021 Sb., stavební zákon, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 256/2013 Sb., o katastru nemovitostí, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne doručení rozhodnutí ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností

Při správě placení odvodů se postupuje podle daňového řádu. Ustanovení daňového řádu, podle kterého úrok z prodlení nevzniká v případě peněžitého plnění v rámci dělené správy, se v případě odvodu nepoužije.

21. Nejčastější dotazy

Ve kterých případech se odvody neplatí za odnětí půdy ze zemědělského půdního fondu?

Odvody za trvale odňatou půdu se nestanoví, jde-li o odnětí zemědělské půdy ze zemědělského půdního fondu pro:

a) stavby drah včetně jejich součástí, je-li stavebníkem a následně vlastníkem stát,

b) stavby dálnic, silnic a místních komunikací, včetně jejich součástí a příslušenství,

c) stavby zemědělské prvovýroby uskutečňované evidovaným zemědělským podnikatelem podle zákona o zemědělství,

d) výstavbu účelových komunikací sloužících k obhospodařování zemědělských a lesních pozemků,

e) stavby a zařízení protierozní ochrany,

f) stavby čistíren odpadních vod,

g) změnu druhu pozemku na druh pozemku ostatní plocha se způsobem využití zeleň, bude-li dotčený pozemek veřejným prostranstvím,

h) zalesnění na pozemcích ve IV. a V. třídě ochrany,

i) stavby ve veřejném zájmu, jejichž hlavním účelem je ochrana před povodněmi,

j) cyklistické stezky nebo jejich části, budované v ploše nebo koridoru pro ně vymezeném v zásadách územního rozvoje nebo v územním plánu,

k) zajištění zájmů ochrany přírody a krajiny převedením pozemku na druh pozemku

  1. ostatní plocha se způsobem využití neplodná půda nebo zamokřená plocha, nebo
  2. vodní plocha se způsobem využití zamokřená plocha nebo rybník, nebo

l) registrovaný významný krajinný prvek, přechodně chráněnou plochu nebo přírodě blízkou obnovu těžbou narušeného území změnou souhlasu podle § 10 odst. 2,

m) změnu druhu pozemku na druh pozemku lesní pozemek se způsobem využití pozemek určený k plnění funkcí lesa, s výjimkou půdy v I. a II. třídě ochrany,

n) vodní nádrže, retenční nádrže a rybníky,

o) stavby k vodohospodářským melioracím, zavlažování a odvodňování pozemků,

p) realizace prvků schválených plánů společných zařízení v souvislosti s opatřeními uvedenými pod písmeny d), e) a i) a opatřeními pro ochranu a tvorbu životního prostředí.

22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz.

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Společné povolení

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Společné povolení vodního díla.
4. Základní informace
k životní situaci
Společné povolení vodního díla podle § 94j a 94q zákona č. 183/2006 Sb. o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon) a vyhlášky č. 66/2018 Sb. o podrobnější úpravě územního rozhodování, územního opatření a stavebního řádu.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, fyzická osoba podnikající a právnická osoba), která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě. Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky č. 66/2018 Sb. přílohy č. 6 a souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
  •  písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adre· su: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
  • elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
    datová schránka ISDS: jgqbsve
8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806 email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno doložit jsou uvedeny v příloze žádosti o společné povolení.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Žádost o vydání společného povolení.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek je vyměřen dle položky 18) odst. 1 písm. g) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu (po domluvě s příslušným pracovníkem vodoprávního úřadu) na účet č. 9294910237/0100 s uvedením variabilního symbolu 551332.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně, nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků stavebního řízení upravuje § 94k stavebního zákona

  • Vlastník stavby, na které má být požadovaný stavební záměr uskutečněn, není-li sám stavebníkem, nebo ten, kdo má ke stavbě jiné věcné právo, není-li sám stavebníkem.
  • Vlastník pozemku, na kterém má být požadovaný stavební záměr uskutečněn, není-li sám stavebníkem, nebo ten, kdo má jiné věcní právo k tomuto pozemku.
  • Osoba, jejíž vlastnické právo nebo jiné věcné právo k sousedním stavbám na nich může být společným povolením přímo dotčeno.
  • Obec, na jejímž území má být požadovaný stavební záměr uskutečněn  

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje vodoprávní úřad.

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při jakékoliv činnosti nesní dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů. 
Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., č. 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb. a 257/2013 Sb., 39/2015 Sb., 91/2016 Sb., č. 264/2016 Sb., č. 298/2016 Sb., č. 183/2017 Sb., č. 193/2017 Sb., č. 194/2017 Sb., č. 205/2017/ Sb., č.225/2017 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti společnému povolení může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je odbor životního prostředí Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle vodního zákona a stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Musím mít stanovisko odboru územního plánování?

Na společné povolení studny a DČOV se stanovisko územního plánování nevydává. Na ostatní stavby vodního díla na společné povolení je nutno doložit k žádosti stanovisko územního plánování.

22. Další informace Společné povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806 email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email: kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 

Plán letecké aplikace přípravků

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Plán letecké aplikace přípravků
4. Základní informace
k životní situaci
Ten, kdo chce provádět leteckou aplikaci přípravků, musí mít schválení od Ústředního kontrolního a zkušebního ústavu zemědělského (dále jen Ústav), jehož součástí je stanovisko obecního úřadu obce s rozšířenou působností.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Osoba, která bude provádět leteckou aplikaci přípravků ve správním obvodu obce s rozšířenou působností.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Po podání kompletně vyplněné žádosti o vydání stanoviska k nezbytným opatřením navrženým k ochraně životního prostředí v blízkosti oblasti ošetřované v rámci plánované letecké aplikace bude vydáno stanovisko, které bude podkladem pro žádost o schválení plánu letecké aplikace přípravků na Ústavu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním žádosti.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou specifikovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Formulář ke stažení Žádost o vydání stanoviska k plánu letecké aplikace přípravků nebo na MěÚ Český Brod, odboru životního prostředí a zemědělství.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Místní obyvatelé, dotčení chovatelé včel, dotčení uživatelé honitby a místně příslušný obecní úřad, kde bude aplikace přípravků prováděna.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Žadatel by měl po vydání stanoviska požádat o schválení plánu letecké aplikace přípravků na Ústavu a minimálně 48 h před provedením aplikace oznámit dotčeným chovatelům včel a místně příslušnému obecnímu úřadu aplikaci přípravků.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, vyhláška č. 327/2012 Sb., o ochraně včel, zvěře, vodních organismů a dalších necílových organismů při použití přípravků na ochranu rostlin, ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Nejsou specifikovány.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují

Nejsou specifikovány.

 

20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 72 odst. 1 písm. e) zákona č. 326/2004 Sb., o rostlinolékařské péči a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, ukládá pokuty Ústav.
21. Nejčastější dotazy  Nejsou stanoveny.
22. Další informace

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Ústřední kontrolní a zkušební ústav zemědělský, Hroznová 63/2, 656 06 Brno, http://eagri.cz/public/web/ukzuz/portal

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
7.5.2021
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Žádost o vydání závazného stanoviska odpady

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace

Žádost o vydání závazného stanoviska
Závazné stanovisko, vyjádření dle § 146, odst. 3, zák. č. 541/2000 Sb., o odpadech

4. Základní informace
k životní situaci

I. obecní úřad obce s rozšířenou působností, vydává ve smyslu zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, dle ustanovení § 146 odst. 3 písm. a) zákona o odpadech závazné stanovisko z hlediska nakládání s odpady nebo vedlejšími produkty:

k terénním úpravám a k odstranění stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona

II. obecní úřad obce s rozšířenou působností, vydává ve smyslu zákona č. 541/2020 Sb., o odpadech, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, ve znění pozdějších předpisů, dle ustanovení § 146 odst. 3 písm. b) a c) zákona o odpadech vyjádření:

ke změně dokončené stavby podléhající ohlášení nebo povolení podle stavebního zákona

ke zřízení zařízení určeného pro nakládání s odpady
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)

Žadatelem je fyzická nebo právnická osoba, která je zároveň žadatelem v příslušném řízení podle stavebního zákona nebo zástupce na základě udělené plné moci.

V případě žádosti o vyjádření ke zřízení zařízení určeného pro nakládání s odpady a k zavedení nebo rozšíření výroby oxidu titaničitého je žadatelem fyzická nebo právnická osoba, která je/bude provozovatelem příslušného zařízení.

Právnická, fyzická podnikající osoba, fyzická osoba – statutární zástupci, případně zmocněnci.

6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace

Podání písemné žádosti o závazné stanovisko, resp. písemné žádosti o vyjádření. Žadatel specifikuje, k jakému záměru žádá vydat závazné stanovisko nebo vyjádření, a popíše způsob nakládání s odpady a vedlejšími produkty. Žadatel případně připojí také technický popis zařízení určeného pro nakládání s odpady nebo technický popis a parametry výroby oxidu titaničitého.

U staveb a provozoven umístěných ve správním obvodu obce s rozšířenou působností Český Brod je příslušný MěÚ Český Brod, OŽPZ.

7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

Podání písemné žádosti o závazné stanovisko, resp. písemné žádosti o vyjádření.

Projektová dokumentace */ (je třeba předložit dokumentaci, zpracovanou dle vyhlášky č. 499/2006 Sb., o dokumentaci staveb ve znění pozdějších předpisů, v souladu s § 334a zákona č. 283/2021 Sb., stavebního zákona, zejména Souhrnnou technickou zprávu)

*/ Projektová dokumentace musí obsahovat údaje uvedené v příslušné příloze vyhlášky a v části Celkový popis stavby, základní bilance stavby výčet odpadů:

Katalogové číslo odpadu a název odpadu dle vyhlášky č. 08/2021Sb., o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů (Katalog odpadů), kategorii odpadu (O, N, O/N), množství odpadu, který vznikne realizací záměru, způsoby nakládání s jednotlivými druhy odpadů.

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 1. patro, kancelář č. 18
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, kancelář číslo 21.

S kým: Ilona Tučímová

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
viz bod 7.
- V případě zastupování žadatele je nutno doložit plnou moc
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o závazné stanovisko, vyjádření dle § 146, odst. 3, zák. č. 541/2000 Sb., o odpadech

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez správního poplatku.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení

do 30 dnů od doručení žádosti, k nimž se připočítává doba až 30 dnů, jestliže je zapotřebí nařídit ústní jednání nebo ohledání, nebo jde-li o zvlášť složitý případ.

14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Pouze žadatel
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
V případě potřeby doložení dalších podkladů bude žadatel vyzván telefonicky nebo písemně.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít

e-podatelna@cesbrod.cz

ID datové schránky: jgqbsve

17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění

Zákon č. 541/2020 Sb., o odpadech
18. Jaké jsou související
předpisy

Vyhláška č. 237/2021 Sb., o podrobnostech nakládání s odpady

Vyhláška č. 8/2021 Sb., o Katalogu odpadů a posuzování vlastností odpadů (Katalog odpadů)

19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
 
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností  
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Případné dotazy k uvedené problematice lze konzultovat na MěÚ Český Brod, OŽPZ, a to telefonicky, emailem, písemně nebo osobně.

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
 
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ilona Tučímová, tel.: 321 612 182, e-mail: tucimova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
01.01.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
17.04.2024
29. Datum konce platnosti
popisu

 

30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace

platná legislativa:  https://www.mzp.cz/cz/platne_pravni_predpisy

Přestupky a správní delikty na úseku rybářství

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Přestupky a správní delikty na úseku rybářství
4. Základní informace
k životní situaci
Na základě ustanovení § 20 odst. 3 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů obecní úřady obce s rozšířenou působností projednávají přestupky na úseku rybářství.
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Ten, kdo zjistí porušení zákona o rybářství př. neoprávněné chytání ryb, chybějící doklady nebo nepředložení dokladů na požádání rybářské stráže či jiné oprávněné osoby, atd.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Obecní úřad obce s rozšířenou působností projednává došlé podněty o přestupcích na úseku rybářství ve svém správním obvodu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace
Podáním podnětu na MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství nebo na Policii ČR.
8. Na které instituci životní
situaci řešit
Obecní úřad obce s rozšířenou působností, v tomto případě MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro,

Odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 20.

S kým: Ing. Ludmila Krčmová  

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Nejsou specifikovány.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici
Není specifikován žádný vzorový formulář.
12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Bez poplatků.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Nejsou specifikovány.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace
Nejsou specifikováni.
15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Nejsou specifikovány.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
ID datové schránky: jgqbsve
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje
Zákon č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), vyhláška č. 292/2023 Sb., kterou se mění vyhláška č. 197/2004 Sb., k provedení zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů (zákon o rybářství), ve znění pozdějších předpisů.
18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2016 Sb., o odpovědnosti za přestupky a řízení o nich, ve znění pozdějších předpisů.
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
V případě příkazu odpor ve lhůtě do 8 dnů ode dne jeho doručení k MěÚ Český Brod. V případě rozhodnutí odvolání ve lhůtě do 15 dnů ode dne jeho doručení ke KÚ pro Středočeský kraj podáním učiněným u MěÚ Český Brod.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Dle § 30 a § 31 zákona č. 99/2004 Sb., o rybníkářství, výkonu rybářského práva, rybářské stráži, ochraně mořských rybolovných zdrojů a o změně některých zákonů, ve znění pozdějších předpisů, na základě typu přestupku a zhodnocení konkrétní situace.
21. Nejčastější dotazy  
22. Další informace

Krajský úřad pro Středočeský kraj, odbor životního prostředí a zemědělství, Zborovská 11, 150 21 Praha 5, www.kr-stredocesky.cz

Ministerstvo zemědělství, Těšnov 65/17, 117 05 Praha 1, www.mze.cz

Český rybářský svaz, Nad Olšinami 31, 100 00 Praha 10, www. rybsvaz.cz

23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Nejsou specifikovány.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
Nejsou specifikovány.
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Odbor životního prostředí a zemědělství, MěÚ Český Brod.
26. Kontaktní osoba Ing. Ludmila Krčmová, tel. 321 612 184, email: krcmova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
7.5.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
23.1.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
Nejsou specifikovány.

Stavba studny pro potřeby jednotlivých občanů

1. Identifikační číslo  
2. Kód  
3. Pojmenování (název)
životní situace
Stavba studny pro potřeby jednotlivých občanů.
4. Základní informace
k životní situaci
Stavební povolení na studnu a povolení k nakládání podzemními vodami pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) sloužící k zásobování rodinného domu a zálivce (§ 8 a § 15 zákona č. 254/2001 Sb. o vodách).
5. Kdo je oprávněn v této
věci jednat (podat žádost
apod.)
Stavebník (fyzická osoba, která doloží doklad prokazující právo k pozemku nebo stavbě). Je-li stavebníkem fyzická osoba, která je nájemcem stavby, předloží o tom písemnou dohodu s vlastníkem stavby.  Stavebník jedná samostatně nebo může být zastoupen na základě plné moci.
6. Jaké jsou podmínky
a postup pro řešení životní
situace
Podáním žádosti na předepsaném formuláři podle vyhlášky 183/2018 Sb. o dokladech žádosti o rozhodnutí nebo vyjádření a o náležitostech povolení, souhlasů a vyjádření vodoprávního úřadu.
7. Jakým způsobem zahájit
řešení životní situace

·   písemně - osobně na podatelně Městského úřadu Český Brod nebo zasláním poštou na adresu: Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod

·   elektronicky (s ověřeným elektronickým podpisem) na adresu: epodatelna@cesbrod.cz
datová schránka ISDS: jgqbsve

8. Na které instituci životní
situaci řešit
MěÚ Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství – vodoprávní úřad, budova nám. Arnošta z Pardubic 56, číslo dveří 19.
9. Kde, s kým a kdy životní
situaci řešit

Kde: MěÚ Český Brod, nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, 1. patro, odbor životního prostředí a zemědělství, číslo dveří 19.

S kým: Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz

Úřední hodiny:
PO, ST: 08:00-11:00 a 12:00 – 17:00 
Út: 08:00-11:00
čtvrtek a pátek po telefonické domluvě.

10. Jaké doklady je nutné mít
s sebou
Doklady, které je nutno k žádosti o stavební povolení a povolení k nakládání s vodami doložit jsou uvedeny v příloze k žádosti o žádosti o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení ke studni nebo jinému vodnímu dílu potřebného k takovému odběru.
11. Jaké jsou potřebné
formuláře a kde jsou
k dispozici

Žádost o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) a o stavební povolení ke studni nebo jinému vodnímu dílu potřebného k takovému odběru.

Žádost o povolení k odběru podzemních vod pro potřeby jednotlivých občanů (domácností) nebo jeho změnu.

12. Jaké jsou poplatky a jak je
lze uhradit
Správní poplatek je vyměřen dle položky 18) odst. 1 písm. g) sazebníku správních poplatků zákona č. 634/2004, o správních poplatcích ve výši 300 Kč. Lze jej uhradit přímo v podatelně Městského úřadu Český Brod, Nám. Arnošta z Pardubic 56, 282 01 Český Brod, poštovní poukázkou nebo převodem z účtu (po domluvě s příslušným pracovníkem vodoprávního úřadu) na účet č. 9294910237/0100 s uvedením variabilního symbolu 551332.
13. Jaké jsou lhůty
pro vyřízení
Dle zákona č. 254/2001 Sb. o vodách § 115 odst. 11 rozhoduje bezodkladně,  nejdéle 60 dnů od zahájení vodoprávního řízení; ve zvlášť složitých případech nejdéle do 3 měsíců.
14. Kteří jsou další účastníci
(dotčení) řešení životní
situace

Okruh účastníků pouze stavebního řízení upravuje § 109 stavebního zákona

  • Vlastník stavby a pozemku, pokud není stavebníkem.
  • Vlastník sousedního pozemku nebo stavby na něm, může-li být jeho vlastnické právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno.
  • Ten, kdo má k sousednímu pozemku právo odpovídající věcnému břemenu, může-li být toto právo navrhovanou stavbou přímo dotčeno. 

Řízení je též oznámeno příslušným dotčeným orgánům, jejich okruh stanovuje stavební úřad.

Účastník řízení o povolení k odběru  podzemní vody je pouze žadatel, obec, na jejímž území k odběru dochází a přihlášené občanské sdružení, jehož cílem je ochrana životního prostředí. 

15. Jaké další činnosti jsou po
žadateli požadovány
Při jakékoliv činnosti nesní dojít k ohrožení vydatnosti a jakosti povrchových a podzemních vod.
16. Elektronická služba,
kterou lze využít
Lze využít elektronickou poštu epodatelna@cesbrod.cz, v případě, že podání není ověřeno zaručeným elektronickým podpisem je třeba jej písemně doplnit nejpozději do 5 dnů.
17. Podle kterého právního
předpisu se postupuje

Zákon č. 254/2001 Sb. o vodách (vodní zákon) ve znění pozdějších předpisů.

Zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), jak vyplývá ze změn provedených zákony č. 68/2007 Sb., č. 191/2008 Sb., č. 223/2009 Sb., č. 227/2009 Sb., č. 281/2009 Sb., č. 345/2009 Sb. a č. 379/2009 Sb., 424/2010 Sb., 420/2011 Sb., 142/2012 Sb., 167/2012 Sb., 350/2012 Sb., 257/2013 Sb., č. 169/2018; č. 312/2019 Sb., č. 47/2020 Sb. a 403/2020 Sb.

18. Jaké jsou související
předpisy
Zákon 500/2004 Sb. správní řád
Vyhláška č. 62/2013 Sb., která mění vyhlášku č. 499/2006 o dokumentaci staveb
19. Jaké jsou opravné
prostředky a jak se
uplatňují
Proti stavebnímu povolení i povolení k nakládání s vodami může účastník řízení podat odvolání ve lhůtě 15 dnů ode dne jeho oznámení podáním učiněným u Městského úřadu Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, nám. Husovo 70, 282 01 Český Brod. Příslušným odvolacím orgánem je odbor životního prostředí Krajského úřadu Středočeského kraje, Zborovská 11, 150 21 Praha 5. Odvolání se podává s potřebným počtem stejnopisů tak, aby každý účastník dostal jeden stejnopis.
20. Jaké sankce mohou být uplatněny v případě nedodržení povinností Za nedodržení povinností může být uložena pokuta podle § 116 vodního zákona a § 178 stavebního zákona.
21. Nejčastější dotazy

Kdo je osoba s odbornou způsobilostí, která vydává vyjádření k odběru podzemní vody?

Touto osobou je hydrogeolog, který má potřebné osvědčení a který ve svém vyjádření (podle § 9 odst. 1 vodního zákona) zhodnotí možnosti odběru podzemní vody v dané lokalitě.

22. Další informace Stavební povolení pozbývá platnosti, jestliže stavba nebyla zahájena do 2 let ode dne, kdy nabylo právní moci. Dobu platnosti stavebního povolení může stavební úřad prodloužit na odůvodněnou žádost stavebníka podanou před jejím uplynutím. Platnost povolení k odběru podzemní vody stanoví vodoprávní úřad v rozhodnutí.
23. Informace o popisovaném
postupu (o řešení životní
situace) je možné získat
také z jiných zdrojů nebo
v jiné formě
Na internetových stránkách Ministerstva zemědělství ČR.
24. Související životní situace
a návody, jak je řešit
 
25. Za správnost popisu
odpovídá útvar
Městský úřad Český Brod, odbor životního prostředí a zemědělství, náměstí Husovo 70, 282 01 Český Brod
26. Kontaktní osoba Ivana Stárková, tel. 321 612 186, 733 384 806, email: starkova@cesbrod.cz
Ing. Lenka Kučerová, tel. 321 612 185, 733 384 909 email:  kucerova@cesbrod.cz
27. Popis je zpracován podle
právního stavu ke dni
1.3.2021
28. Popis byl naposledy
aktualizován
12.4.2024
29. Datum konce platnosti
popisu
Konec platnosti návodu není stanoven.
30. Případná upřesnění
a poznámky k řešení
životní situace
 
Copyright © Město Český Brod, 2005-2024 | Přístupnost | GDPR | Kontakty | Mobilní verze | Administrace | vývoj MyWebdesign.cz
Cesbrod
TOPlist