Vyjádření vedoucího odboru dopravy k dané problematice
Projekt Bezručova byl zadán městem (odborem rozvoje) z důvodu výstavby nové školy v areálu nemocnice. Součástí projektu bylo i řešení ulice s požadavky na krátkodobé parkování před školou na tzv. K+R (Kiss and Ride) a tím muselo dojít k zjednosměrnění ulice. Kolem školy je navržená rychlost 30 km/h a k tomuto stavu byl i podle norem upraven nájezd do ulice Bezručova z ulice Žižkova.
Dalším požadavkem bylo umožnit parkování v celé ulici pro občany z přilehlých ulic.
Probíraly se různé varianty, jak do ulice zakomponovat všechny požadavky a jakýmsi kompromisem bylo celou ulici zjednosměrnit ve směru od ulice Žižkova do ulice Palackého při zachování parkovacích míst před prodejnou (s přemalováním šikmého stání v druhém směru), ale i vytvoření nových parkovacích míst v celé ulici Bezručova na straně objektu bývalé fotochemy. Zatím ještě nerealizované.
Samozřejmě, že bylo i probráno řešení křižovatky Bezručova - Palackého, proto byl pro výjezd z ulice požadavek na umístění dopravní značky "STOP".
Diskuse byla vedena i směrem na zachování stávajícího stavu. Alespoň v jedné části, ale tím by došlo k vedení dopravních proudů z celé ulice Bezručova jen do místních komunikací, které již v současné době mají své limity na požadavky parkování, provoz, klidový režim atd...
Projednání bylo vždy vedeno s vlastníkem komunikací, projektantem a dopravním inspektorátem s vědomím vedení města.
Naopak více argumentů zaznívalo pro nebezpečné zajíždění do ulice Bezručova z ulice Palackého, než vyjíždění, kdy odbočující vozidla z ulice Palackého mnohdy špatným najetím do křižovatky bránili v jízdě ostatním vozidlům, zejména problematické se toto jevilo byl-li účastníkem cyklista.
Samotný legislativní proces byl v souladu s požadavky správního řádu, tedy předmětné stanovení formou opatření obecné povahy bylo jako návrh a poté jako stanovení na úřední desce, jak požaduje zákon tak, aby každý jehož jsou práva dotčena mohl vznášet připomínky. Žádné připomínky nebyly po dobu řízení vzneseny.
Argument, že může docházek k dopravním nehodám je naprosto lichý. K dopravním nehodám může docházet všude, záleží jen na respektu řidičů navzájem a dodržování potřebných pravidel chování, vnímání atd.
Propagaci projektu odbor dopravy nijak neovlivní, je to věcí odboru rozvoje co a jak zveřejní. My vše, co se týká města dáváme na úřední desku.
Žádná z probíraných variant není úplně konformní pro všechny účastníky a to platí i toto přijaté. Nemyslím, že máme patent na rozum. Ale vždy se hledá řešení do kterého se prostě musí zakomponovat více pohledů. Je jasné, že každé opatření vyvolává reakci, zejména pak tu negativní, protože spokojení se prostě nehlásí.
Rozhodně tady asi nikdo nechce zatvrzele zastávat jeden názor, proto bude-li potřeba organizaci v uvedené lokalitě změnit, opravdu není problém a věcí se budeme intenzivně zabývat. V současné době je ulice Bezručova projednávána s projektantem ohledně návrhu na řešení dopravy v klidu tedy výše zmíněné parkování.