91

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,

velmi mne rozčiluje fakt , že se objetuje JUNGMANNOVA ULICE  a problém dopravy je považován za vyřešený. V návaznosti na zmínku , že pan Pohůnek zjistil , že  dochází ke zklidnění dopravy (na zastupitelstvu dokonce uváděl 60=80 aut/hod.) si dovoluji uprozornit, že mezi 8. a 9. hod. ranní jsem napočítal 420 projíždějících  aut (t.j. za 1 hod.). Dále je v ulici po zavedení obousměrného provozu enormní nárůst nákladní dopravy.

Také bych rád uvedl na pravou míru, že parkování aut před domy není možné brát jako nějaký "bonus" , ale je to obyčejná zvuková a bezpečnostní bariera proti projíždějícím vozům. Chodníky jsou tu velmi úzké, někde užší než 1 m !

Ptám se:
Proč dvousměrka v tak úzké uličce a hustě obydlené oblasti ?
Proč je tu povolen vjezd nákladním vozům do 10t ?

P.S. Výpadovka na Kounice je podstatně širší i více otevřená a nákladním vozům vjezd povolen není.

Prosím o  zodpovězení mých dotazů  osobami pověřenými  řešením této dopravní situace.

S pozdravem

Milan

92

Re: Koncepce dopravy

Dopravně inženýrská studie organizace dopravy v Jungmannově ulici je k dispozici zde: http://www.cesbrod.cz/media/4/05_pdf/or … opravy.pdf

93

Re: Koncepce dopravy

Jakub Nekolný napsal:

Dopravně inženýrská studie organizace dopravy v Jungmannově ulici je k dispozici zde: http://www.cesbrod.cz/media/4/05_pdf/or … opravy.pdf

Účelové, nic neříkající, změny jsou minimální. Pan Pohůnek záměrně lže o snížení dopravy. Sice dříve cca 4000 v Jungmannově, nyní v tom samém směru 3500 (což má "pan inženýr" pravdu), ale opomenul připočíst 2000 opačným směrem. Kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Pokud by někdo chtěl opačný výsledek, nebyl by to problém, záleží jen na interpretaci, která je zde záměrně účelová. Ve studii se hovoří o zlepšení spojení od Kostelce na Prahu - co to je za blbost? To jako z Kostelce na Prahu jezdí lidé přes Brod? To asi těžko...

94

Re: Koncepce dopravy

Souhlasím s "deda", studie obsahující spoustu čísel, aby tomu nikdo nerozumněl a pro případ potřeby se v tom našly důvody, které se hodí.

  Asi tomu nerozumím, ale příjde mi, že podle té studie v Lázeňské ulici denně zmizí 300 aut :-)

95

Re: Koncepce dopravy

Pane Nekolný, píšete v tématu "Cyklistiká doprava", že Marek Binko udělal pro dopravu v Č.Brodě moc práce. To je možné že hodně pracoval, ale jaké jsou výsledky této práce? Znehodnocené další ulice, zničené bydlení v nich, snížení parkovací kapacity, zřízení dopravní tepny vedené městem. Pokud je cílem práce dopravní komise vyjít vstříc řidičům bez ohledu jaký to má dopad na obyvatele kterým se výrazně zhorší životní prostředí, pak mám o smyslu práce takové komise a jejího vedení vážné pochybnosti. Odbor dopravy, řízený panem Pohůnkem, na obyvatele nehledí. Alespoň tak jsem to poznal z jeho několika vyjádření.
Děkujeme za studii, předhodil jste nám ji tak nějak bez svého komentáře. Zkuste se k ní také stručně vyjádřit. Můžete třeba sdělit zda souhlasíte s přijatým řešením v Jungmannově ulici?

A také by mě dost zajímala interpretace čísel v této studii panem ředitelem odboru dopravy ing.Pohůnkem. Některé údaje jsou opravdu zajímavé a jsem skutečně zvědav jak budou vysvětleny a použity.

Zdá se, že o výsledku uspořádání dopravy v Jungmannově a Havlíčkově ulici po zkušebním období je rozhodnuto již nyní, tj. v období zkušebního provozu. Postupně probíhají práce které s tímto uspořádáním dopravy souvisí. Bylo již např.dokončeno vodorovné a svislé značení.
Odbor a komise dopravy mají studii a více je nezajímá. Vědí, že obyvatelům těchto ulic výrazně zhoršili životní prostředí, vědí, že to těmto lidem není lhostejné, vědí že dali najevo svůj nesouhlas i zdůvodnění proč, ale odbor a komise si jdou svou cestou bez ohledu na tyto obyvatele.

Ptám se zda má vůbec cenu vyjadřovat na tomto fóru nesouhlas s postupy a výsledky práce odborů a komisí města. Udělají si, zdá se, co si zamanou, jsou si jisti svou neomylností a správností svých rozhodnutí.

96

Re: Koncepce dopravy

I mým osobním názorem je, že se zobousměrněním komunikace v ulici Jungmannova a Havlíčkova zlepšily přepravní vztahy centra města. Ze studie i provedených sčítání vyplývá, že nedošlo k významnému navýšení dopravy v těchto ulicích.
Avšak neoddiskutovatelné je, že došlo ke zhoršení "životního prostředí" zákazem parkování osobních automobilů hlavně u rodinných domků ve směru od parku po pravé straně. Tím přišly o přirozenou bariéru a provoz odděluje jen úzký chodník, na kterém se například dva kočárky nemají možnost vyhnout bez sjetí do silnice.
Všechny ostatní problémy považuji buď za řešitelné či podružné.
O trvalosti opatření stále rozhodnuto není i když všechny podklady spíše ukazují, že Jungmannova a Havlíčkova ulice zůstanou obousměrné. Zatím provoz neotestovala sněhová nadílka, která může konečné rozhodnutí výrazně ovlivnit.

97

Re: Koncepce dopravy

Děkuju panu Nekolnýmu za sdělení jeho názoru. Přečetl jsem si studii a z uvedených čísel mi opravdu, ale opravdu nevychází jak uvádíte "že nedošlo k významnému navýšení dopravy v těchto ulicích". Mohl jsem se splést, ale asi opravdu něco nehraje neb jak uvádí Viki 3.1.2012 "Asi tomu nerozumím, ale příjde mi, že podle té studie v Lázeňské ulici denně zmizí 300 aut :-)". A podobných dalších "nesrovnalostí" je tam více. Pro jistotu, abychom předešli nedorozumněním, resp. nepochopením, předám studii k analýze kolegům specializovaným na problematiku dopravy. Ti mi rádi pomohou čísla pochopit.
Co mě však ve vašem příslěvku zarazilo, to jsou uvozovky u životního prostředí. Možná, že jsem přesně nepochopil co jste tím myslel a proto jsem o víkendu požádal několik přátel aby mi sdelili jak by je chápali oni. Nepotěšili mě. Sdělili mi, že mohu nahradit slova životní prostředí v uvozovkách slovy parkování osobních automobilů. Tzn. že pod slovy "životní prostředí" vlastně vidím "parkování osob.aut" a že to u mně vidíte jako hlavní problém. Pokud tomu tak skutečně je, tak jste sklouzl do stejné rétoriky jako pan Binko. Ten pro obhájení svého řešení argumentuje stejně. Chybně. Tj. tak, aby se zalíbil neboť předhazuje ideu "oni by si chtěli parkovat u svých domů a nechtějí nám, resp vám, pomoci v lepší dopravě. Fuj, jací jsou to ošklivci a sobci". Doufám že jste, na rozdíl od pana Binka, slušný inteligentní člověk

Stále však ještě věřím, že jste starostou obyvatel města, ne pouze řidičů. Stále ještě věřím, že jste soudným člověkem který odpovědně posuzuje vzniklé situace a nenechá se ovlivnit nepromyšlenými názory.

98

Re: Koncepce dopravy

Alan napsal:

Děkuju panu Nekolnýmu za sdělení jeho názoru. Přečetl jsem si studii a z uvedených čísel mi opravdu, ale opravdu nevychází jak uvádíte "že nedošlo k významnému navýšení dopravy v těchto ulicích". Mohl jsem se splést, ale asi opravdu něco nehraje neb jak uvádí Viki 3.1.2012 "Asi tomu nerozumím, ale příjde mi, že podle té studie v Lázeňské ulici denně zmizí 300 aut :-)". A podobných dalších "nesrovnalostí" je tam více. Pro jistotu, abychom předešli nedorozumněním, resp. nepochopením, předám studii k analýze kolegům specializovaným na problematiku dopravy. Ti mi rádi pomohou čísla pochopit.
Co mě však ve vašem příslěvku zarazilo, to jsou uvozovky u životního prostředí. Možná, že jsem přesně nepochopil co jste tím myslel a proto jsem o víkendu požádal několik přátel aby mi sdelili jak by je chápali oni. Nepotěšili mě. Sdělili mi, že mohu nahradit slova životní prostředí v uvozovkách slovy parkování osobních automobilů. Tzn. že pod slovy "životní prostředí" vlastně vidím "parkování osob.aut" a že to u mně vidíte jako hlavní problém. Pokud tomu tak skutečně je, tak jste sklouzl do stejné rétoriky jako pan Binko. Ten pro obhájení svého řešení argumentuje stejně. Chybně. Tj. tak, aby se zalíbil neboť předhazuje ideu "oni by si chtěli parkovat u svých domů a nechtějí nám, resp vám, pomoci v lepší dopravě. Fuj, jací jsou to ošklivci a sobci". Doufám že jste, na rozdíl od pana Binka, slušný inteligentní člověk

Stále však ještě věřím, že jste starostou obyvatel města, ne pouze řidičů. Stále ještě věřím, že jste soudným člověkem který odpovědně posuzuje vzniklé situace a nenechá se ovlivnit nepromyšlenými názory.

Příteli nevěřte. Známé přísloví praví: "Víra Tvá hory přenáší." Riskujete, že Vám někdo z oponentů navrhne, abyste ekologicky cestoval domů na křídlech své víry. Já mám ale strach, že by Vás mohla donést spíše zpět do výchozího bodu.

Born stupid? Try again!

99

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
Ještě k obousměrce v Jungmannově a Havlíčkově ulici.

Čeho jste dosáhli:
+ zlepšení průjezdnosti města (převážně tranzitní doprava nebroďáku - projedou městem rychleji)
ale pro obyvatele a občany města žijící v těcto ulicích
- zrušeno cca 50 parkovacích míst
- zvýšená prašnost
- zvýšená hlučnost
- otřesy domů (jestli projede autobus 2 nebo 4 metry od domu je zásadní rozdíl)
- zvýšené nebezpečí pro chodce - jsou zde opravdu úzké chodníky

Zdá se, že dlouholeté působení na úřadě má na mysl některých našich zástupců devastující účinky :-(

100 Naposledy upravil: Petr75 (07.02.2012 00:57:28)

Re: Koncepce dopravy

Dobré ráno:-)
Rád bych se zeptal, zda plánujete nějak měnit situaci pro chodce v ulici Žižkova ve směru od J. Wolkera do centra. Od prodejny Barvy-laky není možný průchod do nemocnice aniž by člověk šel po pravé(!) straně silnice a ještě ke všemu míjel "parkoviště", případně aniž by přešel na druhou stranu (ovšem bez přechodu) a tam šel po chodníku až k přechodu u nemocnice.

Bohužel místo k přejití silnice bez přechodu je asi 50m od značky obce a auta tam od Nové Vsi II teprve začínají přibržďovat - nezřídka tam ovšem ještě některá hovada předjíždějí ty, kteří zpomalí na 50 km/h. Situace zavání tragédií zejména ráno, kdy tam chodí děti do školy.

Můžete tam nainstalovat přechod? Nebo aspoň nějaké zpomalovače jako na Zborovské? (Ne teda, že bych jimi byl uchvácen, ale ten směr od NV II. je opravdu riskantní - viz komentáře výše o růstu dopravy na tomto tahu.) Případně se nabízí aspoň značka snižující maximální povolenou rychlost... Ovšem přechod je přechod - třeba něco takového blikacího jako je na průjezdu přes Úvaly.

Nerad bych čekal na řešení situace až po nějaké nehodě.

Děkuji.