81

Re: Koncepce dopravy

Pan Binko a ten slavnej odbor dopravy maj asi za úkol zničit podnikatele v centru města.

82

Re: Koncepce dopravy

Křižovatka Jungmannova - Havlíčkova je životu nebezpečná!!

Chodím tam se psem a přechod, který je v Jungmannce raději vůbec nepoužívám - ideálně přecházím přímo v křižovatce, protože tam je vidět do obou směrů! Důvod? Jednou jsem byl málem na přechodu sražen - po té, co mladík dobrzdil jen tak tak při výjezdu ze zatáčky.

Zase - před vjezdem do křižovatky není žádné upozornění že je to nebezpečné místo bez možnosti úniku při smyku, že je tam přechod, prostě nic. Když bude půl roku zkušební provoz, nestálo by za to to místo trochu více zvýraznit? Kupříkladu na silnici napsat ZPOMAL, nebo tam dát reflexní cedule - POZOR PŘECHOD, nebo prostě něco, co by řidičům z Havlíčkovi řeklo, že do té křižovatky není bezpečné najíždět rychlostí 50km/h?

Další poznatek z reálného života: Autobus se tam nevytočí. Je zajímavé že v dopravním průzkumu to bylo zmiňováno, ale v reálu tam není ani žádné upozornění že si tam mají dávat řidiči pozor. Byl jsem svědkem toho, že tam auta co jela z Jungmanovi musela couvat, aby se tam bus vůbec vytočil. Proč tam už dávno nějaké upozornění není? K

olik může stát takové vyznačení nebezpečného místa? Vztek na ty co tvrdí "ale značka přechod pro chodce tam je, zákon dodržen, naše chyba to není" až se tam opravdu něco stane?

Lze to nějak napravit?

83

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den, Alane,
     po přečtení Vašich příspěvků ze dne 8.12.2011 a 9.12.2011 Vám chci opětovně poděkovat za podporu obyvatel žijících v této lokalitě. Vážím si Vaší snahy nám pomoci, ale mohu Vás ujistit, že obyvatelé již podnikli, podnikají a budou podnikat další kroky za zavedení jednosměrného provozu. Jistě pochopíte, že je nebudu uveřejňovat na těchto stránkách.
Pokud se týká nezávislého průzkumu jednoho z členů komise dopravy, ráda bych mu připomněla, že on v roce 2007 sám inicioval petici občanů Liblic. Cituji: "zničené silnice, popraskané domy, hluk, exhalace, nebezpečí na ulicích Bylanská a Školní v Liblicích, kudy auta projíždějí". S těmito jevy se v současné době potýkáme v ulici Jungmannově a Havlíčkově.
Dále s Vámi souhlasím a také dost dobře nechápu,jak někdo může tvrdit, že obousměrný provoz v ulici Jungmannova a Havlíčkova vede ke snížení její dopravní zátěže. A to již vůbec nemluvím o bezpečnosti (viz příspěvek pod zn. h.dub). Dále se mi "líbí" jak město pečuje
z hlediska dopravy o ulici Zborovskou, která má nesrovnatelné parametry s ulicí Jungmannovou.Pokud se týká zvěřejněného dopravního průzkumu ze srpna 2011 byl tento prováděn v době, kdy ulice Jungmannova a Havlíčkova byly jednosměrné. Dle tvrzení ing. Pohůnka se provádí další průzkum, ale jeho výsledky nebyly ještě nikde zveřejněny. Pokud se mýlím, prosím o sdělení, kde jsou k dispozici.
Macík

84

Re: Koncepce dopravy

Prostě broďáku,
také se občas zamýšlím nad tím, co si vzal za cíl pan Binko. Nebude toho málo, neb je členem 3 komisí. Je schopný.
Panu h.dubovi. Co vím, byly argumenty, které uvádíte ohledně křižovatky Jung x Havl, zástupcům odboru a komise dopravy, panu Ing.Pohůnkovi a Bc. Binkovi, sdělovány. Vyslyšeny nebyly a tito pánové si stále vedou svou. Zdá se, že síla úřednictva je neotřesitelná. Jen se obávám, že změnu jejich postoje si vynutí až zranění chodců či řidičů.
Macíkovi. Neděkujte mi. Mé příspěvky nejsou psány za účelem vaší podpory, ale chci, aby upozornily jak necitlivě je problematika dopravy řešena. Jak komise dopravy vymýšlí komplikované uspořádání dopravy. Průzkum dopravy není, zdá se dostatečně věrohodný, jeho vypovídací úroveň je nejspíš nízká. Vždyť původně se požadovalo zvýšení bezpečnosti Kollárky a není tam žádná změna. Je tu přec jedna a to částečné převedení dopravy do Jungmanky. Doprava se řeší bez ohledu jejího dopadu na zde žijící obyvatele, v Kollárce, Jungmance, Havlíčkově, Palackého. Podívejme se na dopravního experta komise dopravy který nejspíš nedůvěřuje , na rozdíl od ředitele odboru dopravy a předsedy komise dopravy, průzkumu od firmy. Toto je školní příklad otočení se podle toho co zastupuju. Když jezdí auta Liblicemi, píšu petice jak je to škodlivé atd. atd. Když se to však Liblic netýká, zvedne ruku pro zatížení Jungmannovi a Havlíčkovi ulice. Mohl by mi, prosím, tento pán vysvětlit co způsobilo změnu jeho názoru. Uvědomuje si vůbec jak zatěžuje Kollárovu a Jungmannovu ulici tím, že vyřadí z provozu vjezd na náměstí Kouřimskou branou a přímý průjezd městem. Bohužel přes náměstí. Ale jsou to nejméně zatěžující varianty.
Co mě však silně překvapilo je to, že odbor a komise dopravy se nám snaží předložit "positivní" výsledky své práce a že snad z toho budeme všichni úplně a zcela šťastní. Snad si nemyslí, že přijmeme toto nesmyslné tvrzení :
"Alespoň pro mne byly překvapením informace (mimo program jednání komise) od vedoucího odboru dopravy Ing. Pohůnka a nezávisle i od Ing. Klindery, který si dělal vlastní průzkum, že zátěž v Jungmannově ulici je nyní nižší než v době prováděného průzkumu v květnu - červnu 2011, tedy před zavedením obousměrného provozu. Zátěž v Kollárově ul. je údajně nyní také nižší".
   To si opravdu tito pánové myslí, že toto přijmeme? Že jejich řešení přineslo snížení dopravní zátěže? To si tito pánové myslí, že obyvatelé Jungmanky toto přijmou?
  Mohl by pan Klindera alespoň stručně zveřejnit svůj průzkum ? Také jsem se jeden čas podobnou tématikou zabýval a z odborného hlediska mě to dost zajímá.
Těším se na příspěvky.

85

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
pokud vnímáte činnost komise dopravy pro město jako nepřínosnou nebo dokonce škodlivou, je potřeba z toho vyvodit konkrétní závěr. Protože za činnost komise jsem jako předseda odpovědný já, nezbývá mi nic jiného, než se tohoto úkolu vzdát. Pokud je od občanů hlas kritiky silnější než hlas spokojenosti, nemohu být ani já spokojen, protože, upřímně řečeno, pro nic jiného než pro vlastní sebeuspokojení z práce pro město, ve kterém žiji, tuto činnost nedělám.
Mým cílem bylo od počátku především zvýšit podíl nemotorové dopravy ve městě a zároveň zklidnit centrální část města od motorové dopravy. Pokud o tyto cíle, které jsou součástí mého vlastního přesvědčení, není poptávka, nepůjdu dál proti proudu.
S pozdravem
Marek Binko

86

Re: Koncepce dopravy

Jak říká Smrtka ve hře Vizionář: "Správně, nic nového nerozjíždět!" Vítejte na cestě po proudu. Ještě se zbavte funkcí, uleví se Vám. A pak možná spoluproudící lépe pochopíte.

Born stupid? Try again!

87

Re: Koncepce dopravy

Pane Binko, nevzdávejte se, vždyť negativní názory pár rýpalů nic nemění na tom, že snahy Vás a odboru dopravy jsou v tom nejlepším zájmu všech, kdo se dopravy v Brodě účastní, ať už jako řidiči, nebo cyklisté a chodci. Každé opatření, které vede ke zpomalení aut,  je vždy přínosem, i když se nemusí všem líbit z estetického hlediska. Vždy by měl být na prvním místě člověk a pak teprve až vzhled města. Navíc je to jen otázka zvyku, brzo už "betony" nikoho tolik pobuřovat nebudou.
a opravdu si nemyslím, že by všem vadili, to jen někteří lidé rádi kritizují, zejména když to jde anonymně. a neradi naslouchají faktům.

88

Re: Koncepce dopravy

a ještě jednou  - pane Binko, podívejte se i do fóra Dopravní opatření, tam není vše jen černé, Vaše práce určitě má smysl a pozitivní dopady!

89

Re: Koncepce dopravy

Jaksi tu nepadlo, že ten dopravní průzkum nabízí několik variant. Z těchto variant si pánové na radnici vybrali ty nejchutnější části od každé varianty a ty se jali realizovat. Například je tam doporučováno zobousměrnění Jungmannovy ulice, ale také se tam píše o nutnosti řešit parkování (obousměrná už je, parkování nikdo neřeší) nebo se tam doporučuje v jiné variantě obousměrnit Krále Jiřího a Jungmannovu nechat jak je (raději se toho zobousměrní víc, ať je klid).

Chtěl bych se také zeptat, proč obousměrná Jungmannova šla udělat hned - je to prý jakési dočasné značení - ale na 30ku se musí podávat kamsi návrh na schválení, který trvá už dva měsíce? Jaktože něco šlo a obyčejná třicítka nejde? Není to trochu podezřelé, pánové? Jistě že je, jen se snažíte tvářit, že je to v pořádku.

90

Re: Koncepce dopravy

Xavie, napsala jste pro účastníky diskuse důležité sdělení : "negativní názory pár rýpalů nic nemění na tom, že snahy Vás a odboru dopravy jsou v tom nejlepším zájmu všech, kdo se dopravy v Brodě účastní, ať už jako řidiči, nebo cyklisté a chodci". Tzn. že pokud máme na řešení dopravy jiný názor než pan Binko, resp. komise dopravy tak jsme rýpalové, pouze kritizujeme, nenasloucháme faktům a protože tato komise pracuje " v nejlepším zájmu všech", tak v podstatě naše názory jsou k ničemu a komise si udělá co chce. Jen jste tak trochu opomněla že v ulicích kde zavedete dopravu také žijí a bydlí lidé. Ptám se vás, co je pro vás prioritou ? Podpora průjezdu městem 2 dopravními tepnami, tj. Kollárovou a Jungmannovou ulicí, nebo slušné životní podmínky lidí co zde žijí ? Zkuste i vy naslouchat faktům.
Neříkám, že práce pana Binka a komise dopravy má jen negativní výsledky a na začátku roku jsem byl potěšen rozvíjejícími se aktivitami. Avšak nesouhlasím s tím, jaké řešení dopravy nyní přijali. A jakým způsobem ho přijali a obhajují.