71 Naposledy upravil: trautenberk (30.12.2011 14:04:48)

Re: Koncepce dopravy

Alan napsal:

Kouřimská brána. Nemohu si pomoci, ale památkáři, resp. skupina pro regeneraci památkové zóny se stará jen o své památky a nebere ve svých stanoviscích v úvahu dopad na zdraví a životní prostředí obyvatel. A docela mě zaráží, že komise dopravy, která si vzala do vínku řešení složité dopravy ve městě, vychází velmi vstříc této skupině. Já jsem rád, že tu ta brána je a nechci aby byla poničena, ale současně vím, že provoz osobních aut ji neublíží.

Dobrý den, s tímto návrhem si dovolím nesouhlasit - ne proto, že by Kouřimská brána provoz osobních aut nevydržela (to by asi vydržela), ale proto že centrum města je už dneska plné aut a není vůbec dobrý nápad tam další auta ještě posílat. A za druhé, pokud by auta "odbočovala" do Kouřimské brány, křižovatka u Liďáku by se ucpala, protože odbočující auta by brzdila provoz. Provoz ve městě je třeba co nejvíce rozprostřít (k tomu se asi lépe hodilo řešení předchozí, ale ani dnešní řešení není úplně špatné) a hlavní ulice opatřit přesným směrovým značením, které má svést jednotlivé směry dopravy na žádoucí trasy - chci aby se na Mukařov jezdilo tudy, takže šipkami pošlu auta, aby jezdila tudy. Na Čelákovice tudy. Tranzit přes Malechov. Atd. Úplné směrové značení tu přitom léta chybí, takže Český Brod je podle mých poznatků znám svou naprostou nepřehledností. Nekonečné spory o jednosměrky se mi zdají žabomyší. Připadá mi, že doprava v Českém Brodě nikde nedosahuje kategorie "tragická", jak tady někdo psal. Ani v Kollárově ani v Jungmannově ani nikde. To je asi fakt už trochu přehnané a zbytečně vyostřené.

72

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
  děkuju trautenberkovi za odpověď a názor. To je normální průběh diskuse, z tohoto příspěvku mám radost.
  Domnívám se, že památkáři se opravdu bojí že by Kouřimskou bránu provoz osobních aut poškodil, ale doufám, že k tomu jejich vyjádření dostanem.
  Ne zcela s uvedeným názorem souhlasím. Odbočování do města branou by křižovatku méně zablokovalo než blokace od aut odbočujících nyní do Jungmanky.
  Centrum města je plné aut - a co byste tam chtěl mít ? Centrum města je místem kde jsou úřady, je tu pošta, obchody, knihovna, lékárny atd. Vím, jak se volá po klidném centru města, ale kdo to volá, proč to vlastně chce, není to jen jistá módní vlna? Mnohá města tuto vlnu dávno opustila. Jak vypadá centrum po 17. hodině ? Jako mrtvá zóna, většina obyvatel se přemístila do svých domovů a v klidu užívá zbytku dne. A doprava je přesunuta do vedlejších ulic kde bydlí a žijí lidé a nemají klid ani v noci. Na náměstí a jeho blízkém okolí jsou v přízemí převážne obchody a lidem, kteří sem chodí automobilová doprava nevadí. Ve vedlejších ulicích žijí lidé i v přízemích domů a klid nemají ani v noci. Zamysleme se i nad tímto faktem.
  Máte však naprosto pravdu se směrovým značením, to je veliká bída. A jsem zase u problému na co se zaměřil odbor dopravy? Řešil a vybudoval citybloky ve Zborovské ulici. Odhaduji, že se zaměřil ne na to, co je velmi potřeba a bylo by hodně prospěšné, ale na to, co je vidět a někým hodnoceno. Uvidíme.
  Jednosměrky nejsou žabomyší spory. Mluvil jsem před několika dny s několika obyvateli Jung. a Havl. ulice a ti mají špatné podmínky pro spaní. Svedení dopravy do této úzké ulice, která jen tak tak splňuje normu pro obousměrný provoz, to je drsný zásah do jejich života. Já bych tam bydlet nechtěl. Jaká je podle vás hranice "tragické" dopravy ?
  Díky za odpověď.

73

Re: Koncepce dopravy

trautenberk napsal:
Alan napsal:

Kouřimská brána. Nemohu si pomoci, ale památkáři, resp. skupina pro regeneraci památkové zóny se stará jen o své památky a nebere ve svých stanoviscích v úvahu dopad na zdraví a životní prostředí obyvatel. A docela mě zaráží, že komise dopravy, která si vzala do vínku řešení složité dopravy ve městě, vychází velmi vstříc této skupině. Já jsem rád, že tu ta brána je a nechci aby byla poničena, ale současně vím, že provoz osobních aut ji neublíží.

Dobrý den, s tímto návrhem si dovolím nesouhlasit - ne proto, že by Kouřimská brána provoz osobních aut nevydržela (to by asi vydržela), ale proto že centrum města je už dneska plné aut a není vůbec dobrý nápad tam další auta ještě posílat. A za druhé, pokud by auta "odbočovala" do Kouřimské brány, křižovatka u Liďáku by se zbytečně ucpala, poněvadž odbočující auta by výrazně brzdila provoz. Provoz ve městě je třeba co nejvíce rozprostřít (k tomu se asi lépe hodilo řešení předchozí, ale ani dnešní řešení není úplně špatné) a hlavní ulice opatřit přesným směrovým značením, které má svést jednotlivé směry dopravy na žádoucí trasy - chci aby se na Mukařov jezdilo tudy, takže šipkami pošlu auta, aby jezdila tudy. Na Čelákovice tudy. Tranzit přes Malechov. Atd. Úplné směrové značení tu přitom léta chybí, takže Český Brod je podle mých poznatků znám svou naprostou nepřehledností, pročež nám zde samozřejmě přespolní bloudí.  Nekonečné spory o jednosměrky se mi zdají být s odpuštěním žabomyší. Pořád mi připadá, že doprava v Českém Brodě  nikde nedosahuje kategorie "tragická", jak tady někdo psal. Ani v Kollárově ani v Jungmannově ani nikde. To je asi fakt už trochu přehnané a zbytečně vyostřené.

S tímto názorem naprosto souhlasím, i když jako dítě si průjezdnou bránu pamatuji. Je pravda, že neexistovala silnice okolo Penny big_smile...

Jinak si myslím, že by stálo za to opravit povrch v ulici V Chobotě čili od Karmy ke Sportce... Bydlím v ulici Žitomířská a pokud jedu od Kounic, tak díky lepšímu povrchu volím cestu na město a pak po Kollárově... Pokud by povrch byl opraven, tak by si Kollárovka mohla z půlky oddychnout, protože i přes omezení kterým je viadukt v ulici Sportovní by se většina řidičů raději vjezdu do centra vyhnula...

74

Re: Koncepce dopravy

Rozhodně bych byla pro povolit obousměrný provoz v ulici Krále Jiřího. Přijde mi zbytečné, aby 1/3 aut, která míří do náměstí jezdila oklikou přes Kollárovu ulici. Někdo tu psal o tom proč pouštět auta zbytečně do centra a že centrum je zbytečné ucpané. No tak s tímto názorem nesouhlasím. Protože ti co chtějí do centra jet tam stejně jedou (kdo by chodil pěšky, že), jen jedou oklikou a zbytečně zatěžují provoz už na tak velmi frekventované ulici. Řešením (částečným) by bylo:
- zřídit další záchytné parkoviště pro auta ze směru od nádraží (nevím kde a zda by to bylo vůbec možné)
- a přestat tolerovat dopravní přestupky ve městě!! Auta parkují všude možně. Skoro nikdo nerespektuje místa kde se stát nesmí, tj. v zóně a na žluté čáře (mnoho lidí ani nemá povědomí o dopravních předpisech). Policie se těmto prohřeškům věnuje minimálně. Konkrétně třeba v Kollárce je žlutá čára, kterou skoro nikdo nerespektuje, během dne se tam střídají auta jak na běžícím páse. Některá zde parkují i několik hodin. A neděje se vůbec nic. Některá auta parkují těsně u přechodu a tím znemožňují výhled řidičům, kteří vyjíždějí ze Sportovní ulice. Chodci mají ztížené podmínky k přecházení. A rychlost některých řidičů tak to je kapitola sama o sobě (a to mi nejde zrovna o 30 km/hod, ale aspoň aby dodrželi 50 km/hod). Dokonce i couvání za plného provozu do jednosměrky se tu praktikuje poměrně často. Co se týče parkování, tak se stačí podívat i do centra, kde je to obdobné. Lidi parkují kde se jim zachce. V obchodech si dělají srandu ať příště zaparkují před obchodem a zboží si v klidu naloží, že i autobus případně počká. Parkují tak prý všichni. Pokud vím, tak v centru je zóna a zóna znamená parkování jen na vyznačených místech. Což se ale neděje. A nejsou to ojedinělé případy.  Takže zajímalo by mě kdy se s tím začne něco dělat? Kdy se přestanou tolerovat tyto prohřešky? Rozhodně nejsou ojedinělé a přijde mi, že toho začíná být čím dál víc. Lidi vidí, že se nic neděje a tak si troufají čím dál víc. Kam to až povede?

75

Re: Koncepce dopravy

Ono to není jen u dopravních prostředkůAle bohužel i chodci často riskují!Příkled jedné maminky s kočárkem a dítětem vedle sebe:"Já se nebudu zdržovat kvůli nějakému autu"-a šup mezi přibrždující auta.I s tím dítětem mezi nimi kličkuje.Mají totiž pocit,že přednost na přechodech je absolutní.Nejen na auta ,ale i na na chodce by se to vše mělo tvrdě zaměřit.A co se týká zprůjezdnění těch ulic-fakt,kdo chce do města,tak tam přijede.A předpisy si vykládá každý po svém.....bohužel.Taky bych byla pro.Nedávno to na chvilku bylo,a nějak velký problém nebyl.Akorát problém je křižovatka za branou-Jana Kouly a Jungmanova.Tam by to chtělo ten občasný chaos trochu korigovat.A možná nějaká hlídka na přechodu u Lídlu by nebyla špatná......

76

Re: Koncepce dopravy

Dopravní průzkum je k dispozici zde:
http://www.cesbrod.cz/media/4/05_pdf/do … studie.pdf

77

Re: Koncepce dopravy

Děkuji za zveřejnění zprávy. Zajímalo by mě jaké má město další plány s dopravou na základě této zprávy?
Jinak se potvrdilo co jsem si myslela. A to že řidiči jedoucí po Kollárovce odbočují do centra, můj odhad byl pouze 1/3 , ale je to skoro 1/2 řidičů!!! A to se mi zdá zbytečné.

78

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
tak se nám diskuze kolem dopravy zase rozproudila, jen odbor a komise dopravy mlčí.
GabrielaD píše :"Rozhodně bych byla pro povolit obousměrný provoz v ulici Krále Jiřího. Přijde mi zbytečné, aby 1/3 aut, která míří do náměstí jezdila oklikou přes Kollárovu ulici". Po zveřejnění dopravního průzkumu to je snad dokonce 1/2. To mě jen uvrzuje v návrhu uvolnit průjezd na náměstí Kouřimskou branou. To by Kollárce i Krále Jiřího velmi ulehčilo. Úzká Jungmanka by se opět mohla vrátit k jednosměrnému provozu.
GabrielaD se ptá jaké má město další plány s dopravou. To však vidí. Odbor dopravy s pomocí komise dopravy vybavili citybloky ulici Zborovskou ( "kde bylo pro chodce velmi nebezpečno"), v Kollárce neudělali nic ( teda kromě značky 30 km/h) a tranzitní dopravu osobních aut převedli do úzké Jungmanky.
Kdyby byla soutež o nejbezpečnější město kraje či dokonce republiky, tak by to město mohlo i vyhrát. Máme nový povrch hlavních silnic, betonové bloky a rychlostní semafor ve Zborovské ( po něm mnozí volali do Kollárky ), nové vodorovné značení, no radost pohledět. Jen se tu v některých částech kolem této krásy špatně žije. Nikdo z uvedených komisí v Kollárce a Jungmance nebydlí ( z pohledu obyvatel těchto ulic bohužel).
Obousměrný provoz v Krále Jiřího by Kollárce ulehčil. Zdá se mi však, že je to dost úzká část ulice. Určitě bych nejdříve zprovoznil průjezd Kouřimskou branou. Jsem přesvědčen o tom, že by to mnohé problémy vyřešilo.
  Pokud by se obousměrný provoz v Krále Jiřího zavedl, pak navrhuju ponechat průjezd náměstím středem a ne kolem dokola po velkých kostkách s velkými mezerami které jsou zdrojem hluku. Proč komplikovat provoz objížkami?

79

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den všem,
zobousměrnění zbývající části ulice Krále Jiřího jsme řešili na komisi dopravy v úterý 6. 12. 2011. V r. 2012 by měla být realizována stavba dvou zvýšených přechodů pro chodce o šířce 3 m v ul. Krále Jiřího za křižovatkou s ul. Šafaříkova a Kollárova ve směru do centra a před výjezdem na náměstí. V této části ulice bude zakázáno zastavení vyjma zásobování. Na Husově náměstí bude zaveden jednosměrný provoz opačně, než je stávající stav, aby z obou náměstí vznikl v podstatě kruhový objezd. Ve středu náměstí bude vyjma zásobování zakázán vjezd motorovým vozidlům. Všechna tato opatření umožní zavedení obousměrného provozu v ul. Krále Jiřího, avšak zároveň nebudou motivovat řidiče k používání cesty přes náměstí v příp., že zde nebude cíl jejich cesty, tj. aby nebyl narušen cíl ze Strategického plánu zklidnit náměstí od automobilové dopravy.
Alespoň pro mne byly překvapením informace (mimo program jednání komise) od vedoucího odboru dopravy Ing. Pohůnka a nezávisle i od Ing. Klindery, který si dělal vlastní průzkum, že zátěž v Jungmannově ulici je nyní nižší než v době prováděného průzkumu v květnu - červnu 2011, tedy před zavedením obousměrného provozu. Zátěž v Kollárově ul. je údajně nyní také nižší.
S pozdravem
Marek Binko

80

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
po přečtení příspěvku od pana Binka mně komise dopravy ukázala že lze řešit dopravu složitě i když by to šlo jednoduše. Ale aspoň pan Binko částečně reagoval.
Pokud se nemýlím, byl na náměstí instalován zvýšený pás. Ukázalo se, že to plynulost dopravy výrazně snížilo, zvýšil se hluk a hustota zplodin. Byl proto odstraněn. Tak jej nyní naistalujeme 2x. Diskutuje komise dopravy a dopadech svých návrhů také např. s komisí pro životní prostředí?
Komise dopravy se již vůbec nezabývá námětem zprovoznění Kouřimské brány směrem na náměstí ?
Již jsem jednou psal, že je hezké mít ve Strategickém plánu cíl zklidnit náměstí od automobilové dopravy, ale připomínám, že je to za cenu zneklidnění jiných ulic kde obyvatelé by rádi měli ráno a večer klid. Na náměstí není tolik bytů jako v okolních ulicích. Náměstí vždy bylo místem čilého ruchu neboť je to místem kde jsou obchody, úřady, pošta, atd. Proč tuto přirozenost rušit? Pro klidné vyžití by měly být zřízeny jiné části města. Jiná města na to již dávno přišla.
V letošním roce došlo k významnému jevu. Ve Švýcarsku byla ve výzkumném středisku vygenerována částice která pak byla po cca 740 km detekována v Itálii. Následným výpočtem se zjistilo, že se pohybovala rychleji než světlo, což je pro fyziky problém.
Druhou zajímavou událostí či jevem je zjištění vedoucího odboru dopravy a nezávisle dalšího člena komise dopravy ( opět s vlastním průzkumem jako v létě) že obousměrný provoz v Jungmance vede ke snížení její dopravní zátěže a i dopravní zátěž v Kolllárce je nižší. Začínám mít starosti o další základní zákon a to je zachování hmoty. Ale to je nádherný výsledek. A také trochu nečekaný, pravda? Perfektně hraje do not. Kdyby se tento postup aplikoval i na dalších místech, např. na náměstí, tak by se dopravní zátěž snížila na náměstí a okolních ulicích, prostě všem a všude.
Doporučuju obyvatelům Jungmanky a Havlíčkovi aby poslali odboru a komisi dopravy děkovný dopis a současně žádost o zvýšení dopravní zátěže tím že vrátí situaci v těchto ulicích tak, jak byla před současným experimentem.
Napsal jsem toto doporučení a chtěl jsem ho v pátek odpoledne vložit do některých poštovních schránek domů v Jungmance. Bohužel pro provoz jsem nemohl přes přechod u křižovatky s Havlíčkovou několik minut přejít a protože mi začalo být zima tak jsem to vzdal. Ale snad si to přečtou tady.