Re: Koncepce dopravy
Kouřimská brána. Nemohu si pomoci, ale památkáři, resp. skupina pro regeneraci památkové zóny se stará jen o své památky a nebere ve svých stanoviscích v úvahu dopad na zdraví a životní prostředí obyvatel. A docela mě zaráží, že komise dopravy, která si vzala do vínku řešení složité dopravy ve městě, vychází velmi vstříc této skupině. Já jsem rád, že tu ta brána je a nechci aby byla poničena, ale současně vím, že provoz osobních aut ji neublíží.
Dobrý den, s tímto návrhem si dovolím nesouhlasit - ne proto, že by Kouřimská brána provoz osobních aut nevydržela (to by asi vydržela), ale proto že centrum města je už dneska plné aut a není vůbec dobrý nápad tam další auta ještě posílat. A za druhé, pokud by auta "odbočovala" do Kouřimské brány, křižovatka u Liďáku by se ucpala, protože odbočující auta by brzdila provoz. Provoz ve městě je třeba co nejvíce rozprostřít (k tomu se asi lépe hodilo řešení předchozí, ale ani dnešní řešení není úplně špatné) a hlavní ulice opatřit přesným směrovým značením, které má svést jednotlivé směry dopravy na žádoucí trasy - chci aby se na Mukařov jezdilo tudy, takže šipkami pošlu auta, aby jezdila tudy. Na Čelákovice tudy. Tranzit přes Malechov. Atd. Úplné směrové značení tu přitom léta chybí, takže Český Brod je podle mých poznatků znám svou naprostou nepřehledností. Nekonečné spory o jednosměrky se mi zdají žabomyší. Připadá mi, že doprava v Českém Brodě nikde nedosahuje kategorie "tragická", jak tady někdo psal. Ani v Kollárově ani v Jungmannově ani nikde. To je asi fakt už trochu přehnané a zbytečně vyostřené.