Dobrý den,
k příspěvku uživatele Alana:
1) nedovolil bych si označit toto dopravní řešení za vlastní. Komise dopravy je kolektivní orgán, v nejednoznačných věcech hlasujeme. Na mimořádném jednání, které bylo svoláno z iniciativy pana starosty, jak je uvedeno v zápisu, tomu také tak bylo (moje chyba - měl jsem hlasování uvést do zápisu). 5 bylo pro, 1 (já) se zdržel hlasování. Tím se ovšem nijak nevyviňuji z odpovědnosti, jen se mi nelíbí, když zde používáte termín „vaše řešení“.
2) to, že „nikdy“ nebudou všichni spokojeni, zde platí několikanásobně. Takřka všichni používají ke svým cestám automobil, ale zároveň takřka nikdo nechce nést negativa tohoto způsobu dopravy. To není nic osobního, je to prostě fakt. Dnes se už nechodí pěšky a nejezdí na koních. (Osobně sice preferuji nemotorovou dopravu, ale v Jungmannově jsem už také 2x jel autem od té doby, co je obousměrná.) Když se podíváte do této diskuse nazpět, tak nikdo nepřišel z návrhem, který by byl akceptovatelný pro všechny strany. Jednoduše proto, že takové řešení neexistuje, vždy někomu ublížíte.
3) zprůjezdnění Kouřimské brány jsme řešili na 1. jednání komise dopravy dne 10.1.2011, zde je výtah ze zápisu:
"Na jednání pracovní skupiny regenerace městské památkové zóny byla řešena možnost zprůjezdnění Kouřimské brány pro motorová vozidla jako součást opatření pro snížení zátěže ulice Kollárova, tj. možnost příjezdu do centra města i ve směru od ulice Jana Kouly, Prokopa Velikého (vč. příp. tranzitu přes centrum). Pracovní skupina tento návrh nedoporučuje a naopak doporučuje prověřit možnost zobousměrnění ulice Jungmannova, a to i za cenu zákazu parkování v této ulici. K tomuto bodu proběhla široká diskuse s výčtem kladů a záporů navrhovaných opatření. Pro neshodu názorů jednotlivých členů komise bylo provedeno hlasování o usnesení. Komise dopravy doporučuje, aby otázka zprůjezdnění Kouřimské brány byla nadále prověřována jako jedno z možných řešení snížení dopravní zátěže v ulici Kollárově. Komise dopravy doporučuje, aby otázka zobousměrnění Jungmannovy ulice byla nadále prověřována jako jedno z možných řešení snížení dopravní zátěže v ulici Kollárově."
Tedy usnesení bez konkrétního řešení.
4) dopravní průzkum se dělal plošně (studenty + firmou) na 12 křižovatkách a zároveň se pan Klindera nabídl, že udělá průzkum na 3 křižovatkách.
5) tranzit osobních aut se velmi špatně reguluje, v podstatě máte k dispozici jen nástroj regulace pomocí jednosměrek nebo jiných bariér (zákazy vjezdu, zpomalení). U nákladní dopravy můžete regulovat alespoň zákazem vjezdu nad určitou hmotnost, to u osobních aut nelze.
6) souhlasím s vámi, výsledek mimořádné zářijové komise byl celkem nečekaný. Osobně (nemohu mluvit za komisi dopravy, neb co člověk, to názor a vězte, že jsme tam lidé opravdu různých názorů od naprostých liberálů po příznivce tvrdé regulace!) jsem v tuto chvíli toho názoru, že bychom měli vyčkat na vyhodnocení zkušebního provozu. V příp., že by se např. prokázalo, že obousměrná Jungmannova generuje více aut přes město, než tomu bylo původně, tj. že zátěž v Jungmannově se výrazně zvýšila, ale Kollárově se významně neulevilo, byl bych pro to navrátit věci do původního stavu se 2 změnami. Ulici Havlíčkovu bych doporučil ponechat obousměrnou z důvodu lepší místní obsluhy, např. když budete vyjíždět z Podskalí na Suvorovovu, Palackého a pak bych v ulici Jungmannově doporučil udělat pruh pro cyklisty ve směru od Kouřimské brány (viz Tyršova). V Jungmannově by tedy nebylo možno dále parkovat. Zároveň by již nebyla tak stísněná, protože pro auta by byl pruh o šířce cca 4,5 m oproti dnešním 3 m, což ovšem zase bude svádět k rychlejší jízdě. Ponechání Jungmannovy obousměrné pro cyklisty pokládám za naprosto klíčové z hlediska ucelenosti a použitelnosti sítě ulic města pro cyklodopravu. Ale opakuji, jedná se o můj osobní názor, v komisi dopravy jsme toto ještě neprobírali.
S pozdravem
M. Binko