Jistě jste si všimli, že od 12.12.10 platí nový jízdní řád ČD a zaznamenali jste, že v ranních a odpoledních špičkách jezdí vlaky po čtvrthodinách - ale ouha, jen z Úval a do Úval. Kdo zná situaci ve vlacích ráno z Č. Brodu a odpoledních do Brodu ví, že to je přinejmenším nehoráznost. Navíc opatření nemá logiku, protože vlak končí a začíná v Úvalech jen proto, že v Klánovicích to není možné. Přidané spoje platí Praha (do Klánovic), vytížená stanice v Úvalech se s tím jen "svezla", ještě vytíženější Český Brod byl vynechán. Jak jsem zjistil, město Český Brod má o spoje zájem (jeho občané zřejmě ještě víc), Ropid považuje posílení vlaků ve špičkách do Č. Brodu za zcela logické, ČD to umožní, pokud to někdo zaplatí a bude-li to technicky možné. Problémem je středočeský kraj, pro který je kapacita spojení dostačující a zaplatit její posílení zatím nehodlal (ale např. na trati do Berouna platí klidně spoje po čtvrthodinách po značnou část dne). Vzhledem k tomu, že příští možné změny grafikonu ČD budou začátkem března 2011 snažte se prosím přimět příslušné instituce, zejména středočeský kraj, aby situaci změnily v souladu s logikou a potřebami cestujících.
Stávající kontaktní údaje: Vedoucí odboru dopravy MÚ Č.Brod, ing. Pohůnek - pohunek@cesbrod.cz , vedoucí odboru dopravy Krajský úřad, ing. Čihák - cihak@kr-s.cz, event. referent téhož odboru KÚ ing.Babka - babka@kr-s.cz . Kopie vaší korespondence možno posílat na Krajské centrum osobní dopravy ČD (adresy PHAsek@kcod.cd.cz, knizova@kcod.cd.cz) a na Ropid (adresy ropid@ropid.mepnet.cz, jares@ropid.mepnet.cz ).
Již jednou se mi podařilo prosadit znovuzavedení již jednou zrušeného ranního spěšného vlaku.