U trati bydlím třicet let, v domku v Masarykově ulici, cca 20m u kolejí. Že není slyšet vlastního slova v obýváku, a že si člověk v noci v letních měsících připadá jak v lůžkovém voze, mohu jedině potvrdit. Ani za 30 let jsem si na to nezvykl a nijak zásadně nepomohla ani výměna oken.
S několika sousedy jsme se předloni odhodlali věc konečně řešit. Postupovali jsme přesně tak jak je výše uvedeno. Podali jsme stížnost, proběhlo několikrát se opakující měření, ale výsledky nás všechny zarazily. Hodnoty naměřeného hluku splňují předepsané normy!!!
Člověku pak zůstává rozum stát, když si projede trať Praha - Brod a sleduje, na jakých místech se tuto bariéru již podařilo postavit. Jsou tam k vidění tak absurdní místa, jako např. Praha Dolní Počernice, kdy je bariéra postavena přímo proti stráni, kde žádná bytová výstavba není, nebo v Praze Běchovicích, kde je bariéra postavena do parku. Dále mě napadá ještě např. tuším úsek Dolní Počernice - Kyje, kde je postavena do zahrádkářské kolonie. Nejbližší výstavba by se dala počítat na stovky metrů. Tam to limity hluku překřačovalo?
Já osobně jsem již v této věci dost pesimista, ale pokud se najde někdo, kdo by chtěl tuto problematiku oprášit, mile rád se přidám.
Myslím, že protihluková bariéra by pomohla jak ze zdravotního hlediska tak z hlediska bezpečnostního. Možná by zachránila i pár životů. Lidé by byli pak nuceni využít nejbližší podchod a neriskovat tak přechodem dost nebezpečného kolejiště.