1 Naposledy upravil: Norg (11.12.2022 00:30:35)

Téma: Nový logotyp

Zdravím,
mám několik otázek na zastupitele města Český Brod k novému logu a prezentaci města.
1) Důvod navýšení ceny a jaká bude výše sekundárních nákladů?
2) Bylo logo konzultováno s heraldiky, když se jako heraldické tváří (pavéza)?
3) Ověřoval někdo vizuální podobnost znaku s jinak zaměnitelnou průmyslovou známkou?
4) Význam grafického znaku tečka?
5) Podobnost s Vkusno — I Točka (Chutně a tečka) je náhodná nebo úmyslná?

A nakonec pro všechny diskutující: líbí se vám nová vizualizace města ?

2

Re: Nový logotyp

Za mne vyhozené peníze za zbytečnost.

Born stupid? Try again!

Re: Nový logotyp

Za mne je to logo sterilní a nezáživné stejně, jako u mnoha jiných měst (Příbram, Dvůr Králové, Čáslav, Blansko). Neurazí ani nepotěší. Nicméně to do značné míry chápu, ne vždy přijde grafik s originálně zapracovanou dominantou města (jako je tomu třeba u Moravské Třebové) nebo výrazný grafický prvek vyvolá věčné spory o tom, zda měl být či neměl být využit (vykřičníky v logu Ostravy). Jako občanovi je mi to víceméně jedno, užitek z toho nemám žádný, ale chápu, že nové vedení chtělo nové vizitky wink

P.s. pro Norga: ptát se na diskusním fóru otázky na zastupitele na něco zastupitelů je naprosto zbytečné... diskuse se dávno přesunula do neoficielních skupin na FB. Tady budete čekat dlouho.

Re: Nový logotyp

Vojtěch Pavel Traurig napsal:

Za mne je to logo sterilní a nezáživné stejně, jako u mnoha jiných měst (Příbram, Dvůr Králové, Čáslav, Blansko). Neurazí ani nepotěší. Nicméně to do značné míry chápu, ne vždy přijde grafik s originálně zapracovanou dominantou města (jako je tomu třeba u Moravské Třebové) nebo výrazný grafický prvek vyvolá věčné spory o tom, zda měl být či neměl být využit (vykřičníky v logu Ostravy). Jako občanovi je mi to víceméně jedno, užitek z toho nemám žádný, ale chápu, že nové vedení chtělo nové vizitky wink

P.s. pro Norga: ptát se na diskusním fóru otázky na zastupitele na něco zastupitelů je naprosto zbytečné... diskuse se dávno přesunula do neoficielních skupin na FB. Tady budete čekat dlouho.

Pane doktore,
z odborného pohledu se ke grafice vyjádří povolanější. Ovšem nemáte pravdu, že by nový brandbook souvisel s vizitkami nového vedení - viz datum zveřejnění smlouvy v registru smluv: https://smlouvy.gov.cz/smlouva/20039175?backlink=glk51, tj. 20. 4. 2022.
S pozdravem

Evžen Pospíšil

Re: Nový logotyp

Dobře tak tedy opravuji: "Jako občanovi je mi to víceméně jedno, užitek z toho nemám žádný, ale chápu, že staré vedení chtělo pro své nástupce nové vizitky."

Lepší? big_smile

Re: Nový logotyp

Vojtěch Pavel Traurig napsal:

Dobře tak tedy opravuji: "Jako občanovi je mi to víceméně jedno, užitek z toho nemám žádný, ale chápu, že staré vedení chtělo pro své nástupce nové vizitky."

Lepší? big_smile

Hned je to lepší :-D

PS. A staré vedení na to nové začalo myslet už 19. 1. 2022 - viz usnesení RM: https://lotus.cesbrod.cz/__C1257E4D002B … enElement.

Re: Nový logotyp

Super, pane radní. Tak jste nám popsal jak a kdy bylo o logu rozhodnuto... a myslíte, že se také někdy dočkáme odpovědi na ty otázky, které v úvodu tazatel položil? Já jen, že je to už týden...

Re: Nový logotyp

Dobrý den, předně se omlouvám za čekání. Pokusím se stručně odpovědět na vaše otázky.

K navýšení ceny za zpracování manuálu jednotného vizuálního stylu (JVS) nedošlo. Cena byla od začátku 150 tis. Kč bez DPH a šlo o jeden z parametrů zakázky. Každému z oslovených grafických studií (oslovili jsme grafiky, kteří obdobný materiál zpracovávali pro Úvaly, Poděbrady, Kamenický Šenov, Nymburk) bylo vyplaceno skicovné ve výši 10.000,- Kč. K manuálu JVS ještě dopracujeme pravidla pro použití historického znaku města tak, jak je to běžné v jiných městech, která mají svůj historický znak a současně si nechala vytvořit moderní grafický manuál a logo. Tady menší dodatečné náklady předpokládáme.
Zpracovatel návrhu jednotného vizuálního stylu byl vybrán ve výběrovém řízení. Vítězný návrh vybírala zvláštní komise sestavená z grafiků, výtvarníků, architektů, zástupců ZUŠ a Střední školy managementu a grafiky. Výsledek s heraldiky konzultován nebyl, protože logo není znakem ani městský znak nenahrazuje. Není ani oficiálním symbolem města, který by se musel řídit zákonnými normami pro použití oficiálních symbolů města. Je to grafický prvek určený pro běžné každodenní užití, propagaci a prezentaci města podle pravidel, která si město stanoví. Tvorbu měli na starosti profesionálové z grafického studia. Pokud jde o „pavézu“, na základě připomínky bude v manuálu upravena terminologie.
Jednotný vizuální styl netvoří pouze logo, ale též písmo, barvy, různé verze pro různé příležitosti užití a grafická pravidla, jak s tím vším pracovat. Jde o podklad při tvorbě dalších materiálů, abychom do budoucna předešli různosti a jakkoli dobře myšlené  lidové tvořivosti. Obsahově by měl jednotný vizuální styl a logo odrážet některou typickou vlastnost města, významnou stavbu nebo památku, popřípadě to, jak město jako jeho obyvatelé vnímáme a co je pro ně charakteristické. Většina návrhů včetně vítězného akcentovala bohatou historickou tradici Českého Brodu, proto se zde objevuje motiv korunky i štítu (a podobné motivy se objevovaly i v dalších návrzích).
Podobnost prvků jednotného vizuálního stylu s jinými grafickými koncepty nebo průmyslovými známkami jsme neověřovali. Pokud k nějaké podobnosti došlo, je čistě náhodná. Ohledně ruské verze amerického řetězce těžko mohlo dojít k napodobení, neboť návrhy do naší soutěže vznikly ještě před ruskou invazí na Ukrajinu. Tečka podle autorů symbolizuje hrdost města, ale slyšel jsem, že by to mohl být kámen, který spadl z městských hradeb. To nechme na fantazii každého z nás.
Jednotný vizuální styl, kde bude mít své pevné místo i historický městský znak, by měl postupně sjednotit dosud nesourodé a více nebo méně kvalitní grafické výstupy města a jeho organizací od webových stránek přes tištěné a propagační materiály, pozvánky, programy až po turistické informační systémy.

9

Re: Nový logotyp

Konec korektnosti. Nový logotyp je hnusný. Humpolácký a přeplácaný, barevně nevýrazný. Ten, kdo ho vytvořil a schválil k použití prokázal strašlivý nevkus. A na to byla potřeba celá komise?! Podíváme-li se na logotypy měst, které uvádí pan Klinecký, tak jsme na tom jednoznačně nejhůř. Možná můj názor není ojedinělý, ale anketu kvůli tomuto nevkusu dělat nebudu.

Born stupid? Try again!