Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,

veřejné setkání na téma režimu parkování na Škvárovně je naplánováno na úterý 9. 4. 2019, 18.30 hod. v obřadní síni budovy čp. 70 na Husově náměstí. Pozvánku uveřejníme ve zpravodaji i na webových stránkách. Byli bychom rádi, aby se diskuse zúčastnilo co nejvíce obyvatel této čtvrti. Podklady pro veřejné projednání se nyní zpracovávají.

Základní otázkou je, zda parkování na Škvárovně podrobit regulaci (omezení či zákaz stání nebo zastavení pro nerezidenty, parkovací karty pro rezidenty) nebo zda ponechat současný stav. Pokud se rozhodneme pro regulaci parkování, je nutné, abychom na veřejném setkání probrali skutečně všechny podrobnosti jako je doba zákazu stání, ceny karet, parkování návštěv, zákazníků provozoven, řemeslníků, pečovatelů apod. Řešením posledního problému by mohlo být parkování 2 hodiny zdarma pro nerezidenty, například s parkovacími kotouči.

Chtěl bych říct, že cílem v žádném případě není získat prostředky od řidičů, ale umenšit počet parkujících vozidel (především dojíždějících) v některých ulicích, na než si část občanů stěžovala. Nadále si také myslíme, že čtvrť je třeba řešit jako jeden celek, protože pokud bychom vyjmuli jen část, problém by se mohl přelít o kus dál. Osobně také nejsem příznivcem stání na chodnících nebo rušení zelených pásů.

Ale o tom všem se pojďme pobavit na dubnovém setkání, na něž Vás tímto předběžně zveme.
Tomáš Klinecký

Re: Parkování na Škvárovně

Díky za odpověď a info o dubnovém jednání. Jen bych si rád ujasnil jednu věc; píšete, že "Základní otázkou je, zda parkování na Škvárovně podrobit regulaci (omezení či zákaz stání nebo zastavení pro nerezidenty, parkovací karty pro rezidenty) nebo zda ponechat současný stav." Je to opravdu stále otázkou a vracíme se tak úplně na začátek? Protože je pochopitelně důležité vědět, zda rada města má nějakou představu (a pokud ano, tak by bylo fajn ji znát ještě před jendáním) nebo ne.

Výše uvedené není míněno jako sarkasmus a nemístná kritika toho, že byly vynaloženy veřejné prostředky na pořizování studií ohledně zřízení modrých zón, když není jisto, zda je vůbec rada chce, ale jedná se o zcela vážně míněný dotaz.

Předem děkuji za odpověď a dovoluji si doufat v odpověď dříve než za 30 dní.

93 Naposledy upravil: Tomáš Klinecký (01.03.2019 16:32:24)

Re: Parkování na Škvárovně

Ano, v tuto chvíli jsme opravdu na začátku, protože žádná úprava přijata není. S výjimkou jednosměrek, které alespoň pomohly odstranit stav, kdy průjezdná šířka ulic neodpovídala legislativním požadavkům. A v běhu je také příprava zaslepení přímého vjezdu do Ruské.

Omezení parkování dojíždějících má zvýšit kvalitu života obyvatel Škvárovny a tudíž by s nimi mělo být projednáno a obyvatelé čtvrti by jej měli vzít, alespoň z podstatné části, za své. Nejde o regulaci pro regulaci. Po projednáních v roce 2017 a 2018 to vypadalo, že rezidentní stání je i pro občany Škvárovny tím správným řešením, avšak následovala odmítavá reakce na úpravu koncem roku 2018. Důvodů mohlo být více - ať již nesouhlas s omezením jako takovým anebo nesouhlas s jednotlivými "detaily" jako jsou ceny parkovacích karet. Nechci hovořit za celou radu, ale do veřejného setkání půjdeme s návrhem, který bude spočívat v zákazu stání pro nerezidenty v celé oblasti v době pracovního dne (přesný čas je jedním z těch "detailů") s tím, že obyvatelé budou mít parkovací karty (cena 1. karty 50,- Kč a druhé buďto 500,- Kč nebo 1.000,- Kč). Problém návštěv by řešily parkovací kotouče, resp. parkování v rozsahu 2 hodin zdarma na celém území Škvárovny. Můj osobní názor je, že by ve vybraných ulicích mohl být také parkovací automat, který by i nerezidentovi umožnil stání delší než 2 hodiny, ale za poplatek, například jako je to na náměstí. Ostatně na náměstí bude zavedena 1. hodina zdarma v dohledné době také. Kompletní návrh bude před projednáním zveřejněn a na základě výsledku projednání následně rada města rozhodne. Zdůrazňuji, že jde o návrh, chceme slyšet názor lidí a chceme probrat i jednotlivé podrobnosti.

94

Re: Parkování na Škvárovně

Připojuji se s poděkováním za informaci k panu Traurigovi. Parkování je asi běh na dlouhou trať, mám strach, že ani další projednávání podstatné skutečnosti a návrhy nepřinese, protože ani mezi obyvateli Škvárovny nebude jednotný názor na tuto problematiku. Opět se objeví noví aktivisté, petiční výbory, atd.. Ale je fajn, že se vedení města nenechalo otrávit, a je ochotno tento problém dále řešit.
Pro mne osobně je daleko palčivějším problémem provoz v Ruské. Při rychlostech vozidel a nerespektování přednosti zprava je s podivem, že tu bylo minimum dopravních nehod. Proto cítím jako prioritu omezení rychlosti tak, jak již bylo dříve avizováno (nájezd do ulice a zpomalovací hrby). Vjezd do Ruské sice v současnosti často omezují velmi nevhodně zaparkovaná vozidla stavebníků "relaxačního centra", ale ani to nestačí. Proto se přimlouvám za urychlené dokončení opatření k omezení rychlosti a zvýšení bezpečnosti v Ruské.

Born stupid? Try again!

95

Re: Parkování na Škvárovně

Zdravím. Osobně bych doporučovala vyhnout se zpomalování dopravy v podobě zpomalovacích retardérů. Ve městě je tolik zničených komunikací, že zpomalovací retardéry ztrácejí smysl. Kdyby se retardér nacházel na vozovce po rekonstrukci – pak je jeho využití opodstatněné. Na místních komunikacích připomínající motokrosovou trať je nově osazený retardér nesmysl – ten kdo tam jezdí rychle už nyní a nezastaví ho výtluky a propadliny ve stávající komunikaci (na kterých si své vozidlo vědomě poškozuje), nějaký zpomalovací retardér stejně nezpomalí. Tento postup bych doporučovala uplatnit na všech komunikacích v majetku města. Slušného řidiče zpomalovací retardéry dohánějí k šílenství, když se před a za retardérem nacházejí díry, mezi kterými se snaží prokličkovat (těmito manévry dochází ke zbytečnému ohrožování prostoru). Raději bych finance určené na zpomalovací pruhy investovala do oprav místních komunikací…

96

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den.

Děkuji za řešení. Jsem rád a se mnou mnoho dalších, že i my budeme mít za 50 Kč. zaplacené klidné parkování u našich domečků.
Holt Škvárovna potřebuje klidné spaní a my ne ? Je to spravedlivé ?

Pěkný den.

Zbyněk Fořt

97

Re: Parkování na Škvárovně

tomas18 napsal:

Zdravím. Osobně bych doporučovala vyhnout se zpomalování dopravy v podobě zpomalovacích retardérů. Ve městě je tolik zničených komunikací, že zpomalovací retardéry ztrácejí smysl. Kdyby se retardér nacházel na vozovce po rekonstrukci – pak je jeho využití opodstatněné. Na místních komunikacích připomínající motokrosovou trať je nově osazený retardér nesmysl – ten kdo tam jezdí rychle už nyní a nezastaví ho výtluky a propadliny ve stávající komunikaci (na kterých si své vozidlo vědomě poškozuje), nějaký zpomalovací retardér stejně nezpomalí. Tento postup bych doporučovala uplatnit na všech komunikacích v majetku města. Slušného řidiče zpomalovací retardéry dohánějí k šílenství, když se před a za retardérem nacházejí díry, mezi kterými se snaží prokličkovat (těmito manévry dochází ke zbytečnému ohrožování prostoru). Raději bych finance určené na zpomalovací pruhy investovala do oprav místních komunikací…

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím, příčné pruhy (retardéry) na komunikaci Ruská v téhle podobě nepatří. Vozovka nemá žádný kufr a tyto překážky by na komunikaci nedržely. Jiné je to ve Sportovní ulici u viaduktu nebo na sídlišti Na Cihelně. Co se týká komunikací, opravují se pravidelně i nyní v zimním období. Ono je těžké na některých komunikacích opravit výtluk, když je pod horní vrstvou hlína, štěrk nebo písková hmota (viz Škvárovna).
Přeji hezký den

98

Re: Parkování na Škvárovně

Miroslav napsal:
tomas18 napsal:

Zdravím. Osobně bych doporučovala vyhnout se zpomalování dopravy v podobě zpomalovacích retardérů. Ve městě je tolik zničených komunikací, že zpomalovací retardéry ztrácejí smysl. Kdyby se retardér nacházel na vozovce po rekonstrukci – pak je jeho využití opodstatněné. Na místních komunikacích připomínající motokrosovou trať je nově osazený retardér nesmysl – ten kdo tam jezdí rychle už nyní a nezastaví ho výtluky a propadliny ve stávající komunikaci (na kterých si své vozidlo vědomě poškozuje), nějaký zpomalovací retardér stejně nezpomalí. Tento postup bych doporučovala uplatnit na všech komunikacích v majetku města. Slušného řidiče zpomalovací retardéry dohánějí k šílenství, když se před a za retardérem nacházejí díry, mezi kterými se snaží prokličkovat (těmito manévry dochází ke zbytečnému ohrožování prostoru). Raději bych finance určené na zpomalovací pruhy investovala do oprav místních komunikací…

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím, příčné pruhy (retardéry) na komunikaci Ruská v téhle podobě nepatří. Vozovka nemá žádný kufr a tyto překážky by na komunikaci nedržely. Jiné je to ve Sportovní ulici u viaduktu nebo na sídlišti Na Cihelně. Co se týká komunikací, opravují se pravidelně i nyní v zimním období. Ono je těžké na některých komunikacích opravit výtluk, když je pod horní vrstvou hlína, štěrk nebo písková hmota (viz Škvárovna).
Přeji hezký den

Nedovolím si tvrdit, že nemáte pravdu. Nezvažoval jsem retardéry závrtné do vozovky, ale stavebně řešené (příjezd do Mukařova, Golčův Jeníkov, atd.). Také by mne štvalo jejich přejíždění. Ale rozhodně méně, než závodníci z pekárny Český Brod a jim podobní. Povrch vozovky v Ruské skutečně není v optimálním stavu, ale při dobře volené trase se zde dá "letět". Řada řidičů mě o tom přesvědčuje. Omezení na 40 nebo 30 má smysl, když se začne kontrolovat. To zde nefunguje. Nevím, jaké má zkušenosti paní tomas18, ale vyjíždění z komunikací kolmých na Ruskou je, bez rozhlédnutí do všech stran téměř nemožné, protože je rovná, a pro řadu řidičů tímto hlavní. Podle toho jedou. Je jaro, a na ulicích této části města se často pohybují i děti na kolech a jiných samohybech. Chápu, že někdo považuje tuto investici za zbytečnou. Omlouvám se, ale já ne.

Born stupid? Try again!

99

Re: Parkování na Škvárovně

Pivas napsal:
Miroslav napsal:
tomas18 napsal:

Zdravím. Osobně bych doporučovala vyhnout se zpomalování dopravy v podobě zpomalovacích retardérů. Ve městě je tolik zničených komunikací, že zpomalovací retardéry ztrácejí smysl. Kdyby se retardér nacházel na vozovce po rekonstrukci – pak je jeho využití opodstatněné. Na místních komunikacích připomínající motokrosovou trať je nově osazený retardér nesmysl – ten kdo tam jezdí rychle už nyní a nezastaví ho výtluky a propadliny ve stávající komunikaci (na kterých si své vozidlo vědomě poškozuje), nějaký zpomalovací retardér stejně nezpomalí. Tento postup bych doporučovala uplatnit na všech komunikacích v majetku města. Slušného řidiče zpomalovací retardéry dohánějí k šílenství, když se před a za retardérem nacházejí díry, mezi kterými se snaží prokličkovat (těmito manévry dochází ke zbytečnému ohrožování prostoru). Raději bych finance určené na zpomalovací pruhy investovala do oprav místních komunikací…

Dobrý den, naprosto s Vámi souhlasím, příčné pruhy (retardéry) na komunikaci Ruská v téhle podobě nepatří. Vozovka nemá žádný kufr a tyto překážky by na komunikaci nedržely. Jiné je to ve Sportovní ulici u viaduktu nebo na sídlišti Na Cihelně. Co se týká komunikací, opravují se pravidelně i nyní v zimním období. Ono je těžké na některých komunikacích opravit výtluk, když je pod horní vrstvou hlína, štěrk nebo písková hmota (viz Škvárovna).
Přeji hezký den

Nedovolím si tvrdit, že nemáte pravdu. Nezvažoval jsem retardéry závrtné do vozovky, ale stavebně řešené (příjezd do Mukařova, Golčův Jeníkov, atd.). Také by mne štvalo jejich přejíždění. Ale rozhodně méně, než závodníci z pekárny Český Brod a jim podobní. Povrch vozovky v Ruské skutečně není v optimálním stavu, ale při dobře volené trase se zde dá "letět". Řada řidičů mě o tom přesvědčuje. Omezení na 40 nebo 30 má smysl, když se začne kontrolovat. To zde nefunguje. Nevím, jaké má zkušenosti paní tomas18, ale vyjíždění z komunikací kolmých na Ruskou je, bez rozhlédnutí do všech stran téměř nemožné, protože je rovná, a pro řadu řidičů tímto hlavní. Podle toho jedou. Je jaro, a na ulicích této části města se často pohybují i děti na kolech a jiných samohybech. Chápu, že někdo považuje tuto investici za zbytečnou. Omlouvám se, ale já ne.

Dobrý den, ano myslel jsem závrtné retardéry, které by určitě byly vhodné do Ruské ulice po rekonstrukci celé ulice, která se připravuje. Ulice Ruská byla poničena díky objížďce, myslím v roce 2009, kdy se opravovala ulice Zborovská. Stavební úpravy, které popisujete jsou určitě vhodné, ale asi až po rekonstrukci ulice. Omezení rychlosti má smysl, pokud bude měřena MP. Žádná investice, která zajistí bezpečnost řidičů a hlavně chodců není určitě zbytečná.  Také máte pravdu, že provoz na Klučovské je velmi hustý a navíc zde jezdí auta poměrně rychle.
Ing. Miroslav Kruliš

100

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,
jsem rád, že se problém s parkováním dál řeší a nevstoupilo v platnost, to co rada města navrhovala na konci roku 2018. Protože to by bylo pro obyvatele škvárovny neúnosné. Myslím si, že rada města by měla směřovat zájmy obyvatelů města a né se snažit z nich dostat více penět. Jsem rád, že stejný názor má i p. Klinecký. Ovšem pokud rada města představí na zasedání návrh, který zde uvádí p. Klinecký, že první auto za 50kč a další za 1000kč, vznese mezi obyvatele škvárovny nové rozhořčení. Rada města totiž, neřeší další problém a to, že mnoho domů na škvárovně je více generační, to znamená, že na jednom čísle popisném bydlí více lidí (generací) a s tím i více aut na jednom čísle popisném a zároveň má někdo i služební auto.
Nebylo by lepší zřidit pro obyvatele škvárovny tedy parkovací karty na vždycky ZDARMA na všechny auta registrované na škvárovně( pro služební auta pakrovací karty ZDARMA na základě pracovní smlouvy). Další karta by mohla být dána do domácnosti ZDARMA pro účely návštěv,servisů....
Opatření parkování mělo ochránit obyvatele škvárovny a nyní je proti nim. Zároveň jak zde p. Klinecký píše, mělo platit plošně na škvárovnu, ale kde po zavedení tedy budou obyvatelé ze škvárovny svoje auta pakrovat, pokud nebudou mít kartu... já mám jasno, budu nechávat auta před bytovkami v Kounické ulici  - a problém s parkování se pouze přesune jinam...

Je hezké, že rada města zavádí pakrovací karty a poplatky za ně, ale nikdo neřeší dopady na obyvatele, je mi jasné, že p. Klinecký ani nikdo z rady města nebydlí na škvárovně, jinak by asi měli jiný názor na věc. Nebo si radní města také před svými domy zřídí rezidentní stání a bude za něho platit formou pakrovacích karet...asi tězko.
Rezidentní stání mělo být proti lidem kteří bydlí jinde a nechávají svoje auta zaparkovaná na škvárovně a ve výsledku, jak zde pan Klincký píše, si tito obyvatelé koupí pakrovací lísteček a zaparkují zde, a občané škvárovny kteří budou mít parkovací kartu si ji budou tak akorát dát za sklo, protože na těchto parkovacích zonach budou stát auta s parkovacím lístkem.

Doufám, že veřejné jednání bude mít kladný výsledek a rada města představí nějaký zajímavý návrh, který bude pro obyvatele škvárovný únosný a nebude je nutit každý rok běhat na úřad platit nemalé peníze za parkovací kartu. Anebo že rada města nechá současný stav, ať si obyvatelé škvárovny parkují před svými domy bezplatně (problém s průjezdem, řeší zákon o parkovaní). A najde parkování pro lidi, kteří dojíždí, ať mají zaparkovat, kde nepřekáží.

Děkuji, s přáním krásného dne