Re: Parkování na Škvárovně

Dobré ráno,
    přijatá pravidla režimu parkování na Škvárovně jsou podle mého skutečně v rozporu s tím, co bylo domluveno/přislíbeno obyvatelům Škvárovny na schůzce před volbami. Například z důvodu rodinných návštěv přes týden je v pravidlech výrazně zatěžující placené stání aut až do 18 hodin, ačkoliv aklamativně bylo domluveno, že vzhledem k omezení parkování osob dojíždějících do Prahy + vzhledem k rodičům, vozícím děti na dětské hřiště (!!) stačí placená doby jen cca do 14/15 hodin. Předpokládám, že posunutím hodin na 14./15. hodinu by se výrazně vyšlo vstříc i klientům posilovny.

    Počkám, jak dopadne jednání rady města a případně předložím jako obyvatel Škvárovny z pravomoci zastupitele návrh na úpravu pravidel v tomto směru.

Hezký den,
VJM

Re: Parkování na Škvárovně

Pane doktore, nebylo by nejjednodušší udělat na Škvárovně placené parkování s hodinami v období řekněme 11 - 13 (klidně za 50,- Kč na hodinu)? To by jednoduše vyřešilo problém parkování dojíždějících lidí, umožnilo by si zařídit legální parkování komukoliv (pořád nerozumím tomu, proč ostatní obyvatelé Brodu nedostanou možnost legálně na Škvárovně zaparkovat) a vyřešilo by to i paradox, že zaparkovat v centru města je možné (byť zpoplatněně), zatímco na Škvárovně ne.

Poněkud off - topic: jaké řešení je připraveno pro období od 1.1. 2019, až se auta přesunou ze Škvárovny na jiná místě v Brodě? Jak tu kdosi trefně poznamenal: zákazem parkování ta auta jaksi nezmizí.

13 Naposledy upravil: PT (14.11.2018 20:03:44)

Re: Parkování na Škvárovně

To je jednoduché. Auta se přesunou se k obchodům. K Bille už to nejde, neboť MP rozdává pokuty za překročení 2 hodin stání a bude tam závora. Takže k Lidlu a Penny a je jen otázka času, kdy budou závory i tam. Částečně se přesunou do jiných obcí na trati, hlavně asi do Rostoklat.

14 Naposledy upravil: Pivas (14.11.2018 20:28:00)

Re: Parkování na Škvárovně

Tak nevím. Na posledním jednání o parkování na Škvárovně padlo docela dost připomínek. Zajímavé je, že řada zde diskutujících a kritizujících se ho neúčastnila. Tím ani nepřipomínkovala. Nyní je zde opět řada nápadů a názorů, jak je vše špatně. Ano, souhlasím s názorem, že dvě auta v rodině jsou dnes běžná, a pro řadu občanů je poplatek za druhé vozidlo ve výši 2.000,- Kč těžko přijatelný. Toto neplatí pro firmy a fyzické osoby podnikající, které vlastní a parkují i s více vozidly. Zkrácení placené parkovací doby do 14:00/15:00, jak navrhuje pan VJM vypadá celkem logicky. Dle mého názoru ale neřeší problém, který byl prvotním hybatelem této akce. Většina parkujících z důvodu odjezdu do Prahy se vrací podstatně později než v uvedené časy. Kontrolní mechanismy nemají takovou možnost, aby denně ověřovaly, kdy bylo vozidlo zaparkováno. Takže, když zaparkuji v 7:00 a odjedu v 17:00, těžko to někdo postihne. Proto si myslím, že zpoplatnění parkování s parkovacími hodinami je řešením. První hodina klidně zdarma, druhá za 10,- a každá další započatá klidně za 50,-, jak navrhuje pan VPT. V době od 6:00 do 17:00. Na rynku se také platí. A nikoho to nepohoršuje, přestože je zde kumulace obchodů, úřadů a dalších institucí, návštěva kterých je čas od času nezbytná.
Co se týče posilovny, nemohu se zbavit dojmu, že ta má možnost využít vlastních pozemků ke zřízení parkování. Ale možná se mýlím.

Born stupid? Try again!

Re: Parkování na Škvárovně

Zapalte svíčku, Pivasi a zatrhněte si tento den v kalendáři: souhlasím s Vámi smile Tedy až na tu drobnost s parkováním u posilky; fitko žádnou možnost parkování nemá, pozemky kolem budovy nevlastní. Parkovací hodiny mi připadají nejjednodušší (klidně i s parkovací kartou pro rezidenty, ať si nemusí kupovat lístečky). Navrhoval jsem 11 - 13 právě z důvodu jednoduché kontroly: MP projede Škvárovnou jednou v tomto časovém období, zaznamená přestupky a nemusí tam jezdit pořád dokola. Zpoplatněné parkování kolem poledního znemožní, aby tam volně stála auta dojíždějících. Ostatní obyvatelé Brodu si jednoduše koupí parkovací čas, tak jak na náměstí. Všichni jsou spokojeni.

P.s.: své chytré nápady jsem na veřejném projednávání ventilovat nemohl, neb jsem o tom nevěděl. Dění kolem Škvárovny jsem zaregistroval až ve chvíli, kdy jsem se dozvěděl, že si od ledna už nezacvičím.

16

Re: Parkování na Škvárovně

Manipulační plocha bývalé Jednoty (bordel za fitkem) by měla sloužit jako parkoviště k objektu fitka. Akorát, že tento pozemek byl oddělen od provozovny a nyní se tam spekuluje s výstavbou bytových domů.

17

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,
dnes jsem si přečetl článek o ceníku a pravidlech parkovacích karet v lokalitě škvárovna. Chtěl jsem se zeptat pana starosty, touto cestou, zda jsem pochopil správně tyto pravidla, že parkovací karty se budou vydávat na čísla popisné a né na fyzické osoby? Bydlíme v Českém Brodě přes 30 let a máme domek na "Švárovně", kde žijeme v jednom čísle popisném, tři generace. Každá má samozřejmě svoje auto + jedno služební. Takže pokud budeme chtít dále parkovat  před naším domem (protože nemáme tak velikou zahradu) , máme si připravit pro naše auta 12200,- ??? Nebo jakým způsobem máme tento problém řešit??? Všechny auta mají majitele s trvalým bydlištěm na škvárovně…. Můžete mi prosím poradit..? Předem děkuji

18

Re: Parkování na Škvárovně

Tohle je úžasný. Chtěli jste modrý zóny? Tak je máte. A brečíte, že vás město dojí? Tak jste si měli nastudovat, jak to chodí jinde. VŠUDE platí rezidenti krvavý peníze. Protože modrý zóny jsou jen pocit zaištění parkování, hlavně jde o oholení místních.

Jak s Zepterem: toužili jste po naleštěných drahých hrncích tak nebrečte že jsou k ničemu a kochejte se.

19

Re: Parkování na Škvárovně

Ač s plánem parkování ne zcela souhlasím, tak se moc těším jak bude situace v brodě vypadat. Největší pecka bude, až místní nákupní centra zavedou vjezd "na závoru" a bude se parkovat kde se dá.
A nebo se nestane nic. Auta se rozvrství do okolních městeček podél trati a život půjde dál. Sám tomu moc neveřim.

20

Re: Parkování na Škvárovně

Dovolím si ocitovat vyjádření pana starosty ze 7.11.: "Nikdy jsme nezastírali, že cílem tohoto opatření je znemožnit parkování lidem přijíždějícím auty na nádraží"

Cíl je tedy jasně daný.

Výsledek:
1) Před fitkem nezaparkuje nikdo, ani klienti, kteří tam nyní mají problém zaparkovat kvůli lidem přijíždějícím na nádraží.
2) Totéž platí u hřiště, dětského hřiště a wokroutu (zřízeno z prostředků města).
3) Místním tu nezastaví nejen návštěva, ale ani řemeslník.
4) Město v podstatě místním zpoplatňuje vjezd na vlastní pozemek. Jde o zónu zákazu zastavení. Bez karty tedy nesmí majitel zastavit ani na to, aby si otevřel vrata na dvůr.

Navržené opatření jde podle mě značně nad rámec stanoveného cíle a jsem velmi ráda, že alespoň jeden ze zastupitelů to také vnímá jako problém.