1

Téma: Parkování na Škvárovně

Dobrý večer,

měl jsem před malou chvílí možnost seznámit se s nařízením města Český Brod „O placeném stání...na místních komunikacích v ČB“.
Je možné, že jsem něco přehlédl, popřípadě špatně pochopil, proto mám raději několik málo doplňujících otázek, z nichž jedna mne trápí velmi.
a)    Jakým způsobem je řešen původní problém obyvatel Škvárovny, kdy byly požadovány úpravy v rámci těch komunikací, kde nejsou vjezdy, aby se tam vešla vozidla? Odpovím si sám – nijak. Zavedením placeného parkovného se totiž počet aut jaksi záhadně nesmrskne.
b)    Chápu a chválím, že takto se nejspíše pomůže situaci v ulicích u nádraží, typicky M. Majerové, kde je velký problém s těmi, kdo se „dovezou“ na nádraží a dál pokračují vlakem, ostatní ulice ve čtvrti se s tímto ovšem jen svezly a nijak jim to nepomůže
c)    Jakým způsobem jsou ve všedních dnech ošetřeny návštěvy?
A nyní to nejdůležitější – v rámci parkování na Škvárovně se konala hned dvě zasedání. Na obou zaznělo ohledem parkovacích karet a placeného stání v zásadě to stejné – první a druhé vozidlo, vázané na konkrétní číslo popisné, jsou zdarma, nebo za režijní náklady ve výši desetikorun či max stokorun/rok , třetí auto je pak zpoplatněno částkou ve výši tisícikorun/rok. Předpokládám, že si toto vedení města jistě může ověřit, neboť z obou porad by si mělo vést zápis.
V dokumentu se praví něco zcela jiného.
Moje poslední otázka tedy zní – máme my obyvatelé Škvárovny uvedený dokument chápat tak, že vedení města neplní své sliby a voličům lže?
Předem děkuji za reakci

2

Re: Parkování na Škvárovně

Nikdy jsme nezastírali, že cílem tohoto opatření je znemožnit parkování lidem přijíždějícím auty na nádraží. V celé lokalitě Škvárovny dochází ke změně dopravního režimu a budou se instalovat nové dopravní značky. K žádné úpravě povrchu komunikací zatím nedochází, neb na to je potřeba zpracovat projekty a vyčlenit potřebné a nemalé peníze. Na parkování pro návštěvy se vztahuje stejný režim jako na rezidenty, tedy mohou využít parkovacích karet. Ceny jsem si osobně taky představoval trochu nižší, ale nakonec převládl názor, že roční parkovací karta v lokalitě Škvárovny bude za první auto za poplatek 200,- Kč, za druhé auto 2.000,- Kč a za třetí a další auto 5.000,- Kč.

3

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den,

děkuji za rychlou odpověď.
V rámci nádraží jsem pochvalu myslel upřímně a jsme rádi, že se problém nějakým způsobem řeší.
Vaše poznámky o projektech a vynaložených penězích jsou pochopitelné, na to jsem se ovšem vůbec nedotazoval.
Na co jsem se ale dotazoval (a je zcela bez reakce), jsou dvě informace – tu první, zda mi můžete ocitovat zápisy ze zasedání ohledně Škvárovny, pomíjím.
Nicméně opakuji – na obou zasedáních bylo slíbené „dražší“ až třetí vozidlo, realita je ale jiná. „Převládl názor“ pro nás není odpověď.
Pane starosto, nesplněný slib už se stal – koneckonců ze zasedání je na něj trojciferný počet svědků.
Takže nyní je volba na Vás – chyby děláme všichni, takže se buď zachováte jako chlap (dělat se dá leccos, třeba ulice u nádraží vyčlenit a u ostatních slib dodržet) nebo zase odpovíte na něco zcela jiného, než se ptáme a tím v zásadě přiznáte, že voličům lžete, na což si myslím příště jistě vzpomenou.
Vše v dobrém. Předem děkujeme za Vaši reakci.

4

Re: Parkování na Škvárovně

To si nemyslím. Opravdu jsme nemluvili o konkrétních částkách. Ale "první vozidlo zdarma nebo za náklady" opravdu zaznělo, osobně se domnívám, že by tato částka neměla přesáhnout 100,- Kč. "Druhé vozidlo za finančně dostupnou částku" taktéž zaznělo. Opět uvedu svůj osobní názor, tedy za adekvátní považuji částku 1.000,- Kč za rok. Od třetího auta částka 5.000,- Kč mně nevadí. V tomto duchu se budu snažit předchozí rozhodnutí ještě na radě zvrátit.

5

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý večer,

máte můj respekt, děkuji za korektní přístup.
Vše je věcí diskuse, pokud jsou jí tedy obě strany nakloněny☺ Vámi zmíněné cifry se dají považovat za jakýsi rozumný kompromis.
Jen poprosím, aby to nezapadlo, kdy můžeme očekávat nějaký výstup?
Děkuji

6

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý večer,
jsem rovněž obyvatel Škvárovny. Diskuse i zasedání k řešení parkování jsem se účastnil a určité názory jsem zde napsal. A již nechci řešit co je dobře a nebo špatně. To je vždy dokola a dokola.
Jen mě u diskutujících a to zejména kritizujících zaráží, že vystupují s příspěvky ANONYMNĚ.
M.Homola

7

Re: Parkování na Škvárovně

Včera jsme o záležitosti jednali na první schůzi nově zvolené rady a dohodli jsme se, že na příští jednání 21.11.2018 předložím upravený ceník, který v případě schválení bude platit již od 1.1.2019.

8

Re: Parkování na Škvárovně

Dobrý den, řešení situace na Škvárovně je chvályhodné. Nechápu však, proč musí být trestáni místní obyvatelé zavedením dalších poplatků. Nelze vydávat místním parkovací karty zdarma? Takže pokud nechci platit poplatek a nemohu parkovat ani před svým domem tak si mám prostě auto přesunut před ceduli nebo do jiné ulice a vlastně je vše vyřešeno. Super řešení. Děkuji Iveta M.

Re: Parkování na Škvárovně

Iveto, někdo přeci náklady na zřízení modrých zón zaplatit musí. A vzhledem k tomu, že  kartu dostanou JEN obyvatelé Škvárovny, tak je jasné, že to zaplatí oni. Mně připadá nepochopitelné, že na parkovací kartu nedosáhnou ani obyvatelé Brodu, kteří chtějí využívat služby v lokalitě, a to buď soukromé (fitko - které tímhle opatřením radnice prakticky zlikvidovala) nebo i služby zřízené i z našich daní (hřiště), ale tak to prostě je. Jsem pravda zvědavý, zda stejný bonus - tedy privátní, uzavřenou čtvrť - dostanou i obyvatelé těch částí města, kam se auta ze Škvárovny přesunou. První na řadě bude dle mého názoru Mexiko.

10

Re: Parkování na Škvárovně

Existuje plánek jak bude vypadat parkování v ulici Suvorovova a ulice Krále Jiřího (od náměstí po křižovatku s ulicí Kollárova)?

http://urednideska.cesbrod.cz:8090/ud/v … are_MT.pdf

Upřímně to celé nechápu. Tohle je můj osobní pohled na věc:
Situace před volbama: Město platí studii na revitalizaci centra, chce vytvořit zónu pro lidi. Kolo u kostela na nás řvalo že chce oživit centrum. Aha.

Po volbách: okamžitě schválený plán na zřízení nových parkovacích míst v centru.
Aha. Takže oživíme město větším počtem aut?

Jaký je tedy cíl?