Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Děkuji za poskytnutí informací. Nicméně bych měl několik dotazů:

1) Zvažovalo se (jako alternativa) využití plochy u nádraží, kde v současné době parkují kamiony a osobní vozy (u skladiště)? Je dostatečně velká, blíž k nádraží a dostatečně vzdálená od zástavby.
2) Jakým způsobem byli osloveni obyvatelé/majitelé okolních nemovitostí (v Klučovské ulici), zda se stavbou souhlasí?
3) Jakým způsobem se posuzoval dopad stavby na životní prostředí v přímém sousedství stavby, především nárůst hlukového zatížení a nárůst emisí?
4) Jakým způsobem bude zajištěna bezpečnost okolních nemovitostí před případnou kriminalitou způsobenou zvýšeným pohybem cizích osob?
5) Bude parkoviště opticky odděleno od okolí (fyzickou bariérou, ideálně přírodní - např. živým plotem), aby nedošlo k estetické degradaci oblasti?

Děkuji za odpověď.

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

A ještě na jeden dotaz jsem zapomněl: Bude nějak řešený přechod přes Klučovskou ulici? Už nyní je přecházení v oblasti plánovaného P+R o život, s nárůstem dopravy vlivem vybudování parkoviště to bude ještě horší.

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Prosím pana starostu (nebo jinou odpovědnou osobu) o odpovědi na výše uvedené otázky.
Přidávám ještě doplnění k dotazu č. 3): Byla k projektu zpracována studie EIA?
Děkuji.

14

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Milý Františku, oni na Vás s....! Pozemek na nákladovém nádraží je SŽDC, tam je obec v háji. Navíc je to překladiště různých dovážených vraků z GB.
V rámci revitalizace zeleně v ČB zaasfaltujeme zelenou plochu, namísto by se zrevitalizovala. Na plochách průmyslových postavíme Tesco - ? tam nebudou parkovací plochy? Místo aby se uvažovalo o zlepšení dopravní obslužnosti okolních obcí veřejnou dopravou, umožníme každodenní zasmraďování životního prostředí množstvím OA, kterým navíc postavíme parkoviště na zelené louce. Využití zelené plochy v Klučovské pro vybudování P+R parkoviště nevidím jako koncepční a logické rozhodnutí, ale jako další lumpárnu páchanou na přírodě a obyvatelích. Ale asi to někomu něco přinese. Rozhodně si myslím, že úhory vedle Lidlu by byly vhodnější. A vešlo by se tam i tak důležité Tesco.

Born stupid? Try again!

15

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Co k tomu dodat.. Zkrátka další zmetek od známé firmy - radnice. Vybudovat parkoviště na místě, kde by to normálního člověka nenapadlo - na úkor životního prostředí a výhledu z oken několika místních, je slušně řečeno špatné řešení. Je to stejný zločin, jako v minulosti povolená výstavba několika ohavných katalogových sraček(domů) v parku u koupaliště. V obou případech se jedná o veřejný prostor a tak je tu názor veřejnosti zásadní a měl by být klíčový při konečném rozhodování města. Ovšem tu se nikdo nikoho neptá.. Město, se již po několikáté dopouští "hrubého chování" v podobě arogance a sice, že nadřazuje zájmy motoristů, nad zájmy, potřeby a práva svých obyvatel. To znamená, že se nezabývá tím nejnutnějším a tak i po dokončení parkoviště, bude centrum stále plné aut, náměstí jako celek bude vzhledem ke svému stavu i nadále připomínat cikánský dvorek a např. Jungmannova ulice bude i nadále neobyvatelná. Takže řeči o jakési harmonizaci a přínosu pro své okolí jsou hlouposti!

Podle územního plánu, by měla být výhledově možnost zaparkovat i přímo v areálu nádraží(u skladiště).. Tato možnost je logická a správná a jistě by proti ní, nebylo výhrad. Nezbývá tedy než doufat, že se někdo zamyslí a místo parkoviště vznikne na daném, travnatém pozemku udržované, přírodní zátiší, které bude maskovat budoucí parkování u skladiště.

Bohužel, současný stav věcí, dává až moc najevo, že si tu s detaily a celkovým dojmem nikdo hlavu neláme. Pokud to takto půjde dál, mám o budoucí podobu tohoto městečka opravdu strach.

Reakci na otázky p. Zouhara vyhlížím stejně netrpělivě jako sám autor..

16

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Vážený pane Zouhare,

pokusím se odpovědět na Vaše otázky.

1) Podle projektu je plánované ještě jedno menší parkoviště v areálu Českých drah. To je však pro potřeby tohoto dopravního uzlu nedostatečné, neboť je plánované jen na pozemcích, které České dráhy považují za zbytné. Bohužel nikde jinde v blízkosti město pozemky nevlastní.

2) Před časem bylo uspořádáno veřejné projednávání celého projektu stavebních úprav v okolí nádraží. Samostatné jednání jen o parkovišti P+R II se neuskutečnilo.

3) Proces EIA na takovýto druh stavby není potřeba podstupovat. Vliv na životní prostředí posuzoval a k dokumentaci se vyjadřoval odbor životního prostředí městského úřadu.

4) Parkoviště stejně jako obě již dokončená parkoviště bude sledováno kamerovým systémem napojeným na pracoviště dohledu se zajištěným 24 hodinovým provozem.

5) Optické oddělení parkoviště živým plotem je dobrý nápad, který jistě  realizovat šlo.

Závěrem je potřeba říct, že dle včerejších informací od ředitele ROP Střední Čechy bylo naše smluvní zajištění pozemků ve vlastnictví Středočeského kraje nedostatečné a žádost nebude moci být podpořena. I oni si uvědomují, že město   je v tom nevinně a nejsme také jediní. Proto ROP plánuje vyhlásit ještě jednu výzvu na přelomu listopadu a prosince, do které bychom mohli žádost opětovně podat. Veřejné projednání problematiky uspořádáme v průběhu listopadu.

Přeji hezký večer

17

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Vzhledem k tomu, že na můj dotaz položeny po zásahu městské policie na P+R u nádraží nikdo neodpověděl, zopakuji ho znovu. Třeba se teď již dočkám odpovědi.

Jaký je účel toho více než dva metry širokého chodníku na parkovišti P+R u pneuservisu? Na parkovištích u supermarketů je provoz mnohem větší, takto velkoryse dimenzované chodníky tam nemají a vše funguje bez problémů. Kdyby tam nebyl, tak by hned odpadly problémy s parkováním v prostřední řadě...

18

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Jedná se soukromý pozemek a je pouze na jeho majiteli, jak s ním naloží.

19

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Jo a jestli Vám jde o chodník podél plotu s pozemkem pana Klepala, tak parkoviště bylo projektováno jako komunikace s možností prodloužení k prodejnám Lidl a Penny Market.

20

Re: Parkování nádraží (červen 2013) - placené parkoviště?

Nevím, čí je to pozemek, ale jde mi o ten široký vyvýšený pruh (úmyslně to nechci nazývat chodníkem) mezi "komunikací" a řadou na ní kolmých parkovacích míst. Proti tomu úzkému chodníku na druhé straně hned u plotu nic nemám.