Předesílám, že zmiňovanou křižovatku u nádraží projíždím prakticky denně, někdy i vícekrát a osobně se domnívám, stejně jako další diskutující, že jde o křižovatku přinejmenším problematickou a rizikovou jak pro chodce, tak i pro řidiče.
Přiznám se, že nejsem příznivcem kruhových objezdů, které ve velké řadě případů jsou použity nesmyslně a mají malý průměr, protože jsou budovány v místech, kde je omezený prostor, takže auta s návěsy přejíždějí okrajníky, středy a v konečné fázi to vypadá jako tankodrom. Mám dojem, že tady by to bylo právě tak.
Domnívám se, že by nejlepší řešení byla světelná křižovatka, zejména ve špičce, kdy směřuje řada chodců jak směrem k vlakům, tak i od vlaků a od nádraží vyjíždí fronty osobních aut a autobusů. Samozřejmě, že jde o řešení finančně náročné (i když které není?).
Otázku zavinění nehody, ke které došlo v pondělí, bych ponechal na příslušných orgánech. Je to totiž otázka výhledových poměrů z vozidla, světelných poměrů v křižovatce i momentální hustoty provozu, protijedoucích vozidel atd. V této souvislosti, pokud jde o zmiňovaný přechod se domnívám, že by mohl být posunut od křižovatky směrem k podjezdu do ulice Zborovské, do místa, kde je silnice širší a bylo by možné (alespoň si to myslím) z city bloků vytvořit uprostřed silnice bezpečnostní ostrůvek. Současně by bylo možno použít i směrové osvětlení přechodu. Ostrůvek by současně opticky zmenšil jízdní profil a zpomalil tak průjezd vozidel (i když budeme při průjezdu jako na sovětském území).
Když už tady tak píšu, nedá mi, abych se nezmínil o přechodu v ulici Krále Jiřího (Road Runner). Naopak si nemyslím, že je pro chodce nebezpečný, protože řidiči, kteří zabočují k nádraží, vidí chodce na dostatečnou vzdálenost. Druhá stránka je přimeřená opatrnost chodců, kteří v řadě případů právě na tomto přechodu přechází bez rozhlédnutí. Zajímal by mne v této souvislosti význam nepřerušované dělicí čáry v této ulici, protože parkující vozidla znemožňují jízdu ve vymezeném jízdním pruhu.