to h.dub
Já se s Vámi taky nepřu! Jenom mi to nedalo upozornit na to, co sebou tato problematika zřízení SSZ může přinést, aby jste to viděl v širším kontextu. Přijde mi totiž, že u nás každý kdo držel volant v ruce je automaticky odborník na automobilovou dopravu (to si neberte nijak osobně). Správně poukazujete na to, že jsou od toho placení odborníci s pravomocí a pak zde máme i komisi dopravy, bohužel jejich reakce zde prozatím chybí. Neřekl bych, že nedělají NIC ve Zborovské ulici došlo k umístění určitých prvků dopravně bezpečnostních prvků - četl jsem o tom i článek v novém zpravodaji. Dělal se dopravní průzkum v městě. Tyto akce jen kvituji, i když se mi úprava pomocí city bloků nelíbí a to z důvodu, že se na těchto komunikacích nedávno dělalo frézování asfaltového povrchu a nebo rekonstrukce. Proč se neudělala úprava pomocí obrubníků? Věřte, že by dopravní prostor působil mnohem přívětivěji. Mrzí mě, že to tam bude vypadat takhle dalších třeba 20 let (životnost vozovky). I přesto mi přijde odsoudit ty lidi, kteří se na těchto věcech podíleli, že NIC nedělají poněkud nešťastné i oni jsou bohužel limitováni.
Tuto roli nezávidím nikomu! Já jako chodec se na tom přechodu z nehody necítím jako na nebezpečném. Na přechodu mám dostatečný rozhled. Z toho to hlediska je daleko nebezpečnější přechod, který kříží ulici, kterou jdete na nádraží. tento přechod je mnohem nebezpečnější, protože nevidíte na přijíždějící auto od penny a ono ani nevidí vás dokud nezatočí do ulice k nádraží. Bohužel byl znovu obnoven.
Když se vrátím k nehodě řidička toho chodce dle mého musela už zdálky vidět. Jedná se o přehledný úsek, dostatečný rozhled, výškově "skoro" rovina jediné co mě napadá na druhou stranu, že bylo šero. Pokud jí tam neskočil chodec na poslední chvíli, to se vyvracím tím, že pán šel na nádraží ne z nádraží a měl za sebou přes cca 4 metry, to už Vám nějakou chvíli přeci trvá než to ujdete. Tímhle narážím na to, že chyba nemusí být systémová (umístění přechodu) ale může to být chyba řidičky, která např. nevěnovala dostatečnou pozornost dění na vozovce, ale to je pouze můj úsudek ! Výsledek proč se tak stalo ať vyhodnotí Policie !
Bez výhrady pak s Vámi souhlasím s posledním odstavcem a to Vám klidně i podepíšu . Bohužel se do bezpečnosti dopravy a cyklistů věnuje stále nedostatek financí a ve věcech není postupováno koncepčně (to myslím v celkovém kontextu ČR)
to L.Brod... budete se divit ale vždy to tak není. Naprosto se třeba odpouští od SSZ přechodů pro chodce pokud jsou umístěny solitérně ( né v křižovatce). Kdy bylo vypozorováno, že to přineslo mnohem větší nehodovost v úseku než přechod bez SSZ. Nebo například přechody 2. a 3 generace pokud nejsou umístěny po celém úseku a nebo oblasti, tak znepřehledňují ostatní přechody a ty se stávají nehodovější. Jednoduché to právě je, pokud neznáte danou problematiku !! Výpočet SSZ křižovatky není záležitost SUDOKU do vlaku. Už jen proto, že jak správně podotkl uživatel h.dub semafory v roce 2012 umí skutečně zajímavé věci, jako např. preferovat různé směry.SSZ se troufám tvrdit nevypočítají ani na odboru dopravy, ale lze to samozřejmě zadat specializované firmě.