41

Re: Koncepce dopravy

souhlasim s JeryyCB, ta tricitka je o sloup dal a neni videt dostatecne jako treba ten prechod - dal bych ty znacky na stejny sloup a zvyraznil to same kollarova sportovni.
rozhodne pokud je nove znaceni viz omezeni rychlosti melo by to byt co nejvic videt coz znamena zvyraznit

diky

42

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,

po přečtení většiny příspěvků mi nedalo než zareagovat. Ve svém zaměstnání se zabývám problematikou projektování především místních komunikací ale tím nechci říct, že můj názor musí být ten spravný. Spoustu věcí, které zde bylo zmíněných určitě zaslouží hlubší zamyšlení. Dle mého názoru je potřeba si tyto poznatky od občanů seshromáždit. Určitě je výborné, že se nebojí o těchto problémech hovořit  lidé z města - p. Binko i p. Nekolný. Co mi zde tak trochu chybí je zamyšlení nad problematikou bezpečnosti dopravy - tím nemyslím pouze rychlost. To jsou velice důležité faktory pro koncepční plánování dopravy !! Problematika rychlosti je asi na trošku delší rozepsání - ale nelze jí vyřešit jen tím, že umístíme někam svislé dopravní značení s vyznačením příslušné rychlosti.
Nelze mi to taky než zareagovat na část příspěvku p. Aloise výhradu bych měl k tomu,že by udělal ve středu města obytnou zónu - tato varianta dle mého nelze. Pokud bychom se drželi atributů obytné zóny (například vše v jedné úrovni, parkovat zde by měli měli ve většině případů rezidenti - je požadavek na minimalizaci parkovacích míst....). Vyznačení svislým dopravním značením IP 26a neznámená jen snížení rychlosti na 20km/h. Obytná zóna je vhodná např. mezi rodinné domy nikoliv do centra města!
Nejdříve bude tedy nutné dopravu vyřešit ve městě jako celek a potom se věnovat jednotlivým problematickým místům. Mě jako obyvatele tato problematika zajímá a těším se na zlepšení nejen dopravní situace ve městě smile
Jinak bych problematiku obchvatu neviděl s výstavbou aktuální - asi vhodné začlenit do územního plánu, ale myslím, že město má problémy jinde smile

43 Naposledy upravil: trautenberk (30.12.2011 14:02:37)

Re: Koncepce dopravy

Nesouhlasím s tím, aby se obchvat dával do územního plánu, pokud nevíme, jestli ho potřebujeme, pro kolik a jakou dopravu bude sloužit a zda náhodou nemůže dopravní situaci ve městě a okolí (hluk, emise) ještě více zhoršit. Jako, odkud a kam by se po obchvatu jezdilo? a kdo by tam jezdil? a chceme to? 
Územní plán je dokument, který určuje rozvoj města (rozvojem nemyslím masivní výstavbu, spíše naopak). Anebo může "rozvoj" strhnout nežádoucím směrem (tlak na průmyslové zony, logistická centra). Silnice bude v ÚP trčet padesát let a už jí odtamtud nikdy nikdo nedostane, protože na sebe naváže další aktivity a očekávání. Navíc bychom stejně časem došli zjištění, že obchvat ničemu neulevil, ale zato v noci uslyšíme táhle nikdy nekončící monotonní hučení "mmmmmmm". A to dokonce ze dvou stran. Než na mamutí nesmysly, jakými jsou obchvaty na druhořadé silnici druhé třídy se zaměřme na dílčí změny: všelijaké spojky, které nebudou moci sloužit tranzitu, křižovatky, na podobu (i dopravní) území cukrovaru, na hromadnou a cyklistickou dopravu, dobré značení, na obnovování stromořadí. Doprava se nezklidňuje "tunely blanka" a tunami prostavěného betonu.

44

Re: Koncepce dopravy

Pozorně jsem si přečetl vše. Diskuse zajímavá a věcná. Nechci řešit problematiku zda jezdí třicítkou jen pan Alois a báby na kolech. Myslím, že je nás víc. Ona, při kvalitě a členitosti komunikací v centru, je rychlá jízda na hranici autokrosu. Chci se pouze přidat k odpůrcům obchvatu. ČB má obchvaty dva - D11 a starou Kolínskou. Ti kdo jedou přes Brod zde většinou končí nebo mají "mezipřistání". A jedná se pouze o pracovní dny. Víkendy - to je mrtvé centrum i město, vyjma nákupní zóny Lidl a Penny´s. Myslím, že obchvatová investice by se dala využít jinde. Blíže k nádraží smile.
Co se týče centra, líbí se mi model velkého kruháče vytvořeného z obou náměstí. A ještě jedna drobnost. Nezavádějte radary!!! Měšťáci pak budou pouze měřit rychlost a bude po další bezpečnostní činnosti.

Born stupid? Try again!

45

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den všem,
děkuji za další příspěvky. V pondělí jsme rozebírali na komisi dopravy otázku usměrnění dopravy v centru města. Zápis z jednání jsem včera poslal k vyvěšení na web, tak by tam snad dnes už mohl být. Hodně jsme se bavili o návrhu pana Aloise, který se mně osobně líbí. Připomínka uživatele „Road Runner“ o navrhování obytných zón ve smyslu vydaných technických podmínek chápu (na komisi ji předložil také vedoucí odboru dopravy pan Ing. Pohůnek), přesto i tak existuje dost případů, kde jsou jako obytné zóny vyznačeny ulice či náměstí v centru a svůj účel to splňuje. Nicméně toto není otázka, na které bychom se měli zaseknout. Hodně se mi líbí stavební opatření ke zklidnění dopravy, resp. zvýšení bezpečnosti, jako jsou např. právě panem Aloisem navrhované zvýšené přechody pro chodce. A takováto opatření vnímám i jako další připomínku uživatele „Road Runner“, pokud se nemýlím. Rozhodně, pokud máte konkrétní nápady, tak sem s nimi! :-)
Na komisi dopravy jsme se nedokázali úplně shodnout, která varianta, resp. která řešení by se měla realizovat. Existuje opodstatněná obava, aby se nepokračovalo v dosavadní poměrně časté frekvenci změn dopravního řešení, a tedy pokračování cesty pokus - omyl. Z tohoto důvodu bylo navrhováno vypracovat podrobný dopravní průzkum a následně namodelovat několik variant. Bohužel to bude cesta na dlouhou trať navíc s výsledkem nejistým. Ale jak jsem uvedl na začátku této diskuse, toto téma není úplně jednoduché, resp. je dost kontroverzní, a není to jen na jedno sezení.
Jak už jsem uvedl několikrát, pokud máte kdokoliv další promyšlené nápady, tak se s námi o ně podělte!
S pozdravem
Marek Binko

46

Re: Koncepce dopravy

Opravdu povedená diskuse s mnoha zajímavými názory k zamyšlení.

1) Jak se dočteme výše, tak s budováním obchvatu nesouhlasí „minoritní většina“ obyvatel píšících do tohoto fóra.
Osobně souhlasím i s názorem nezařazovat obchvat do územního plánu.
2) K řešení problematiky průjezdu městem je tu „předloženo“ několik hodnotných návrhů vhodných pro širší diskusi.

Avšak většina občanů našeho města, mimo toto fórum, ani netuší, že se o něčem podobném tyto diskuse vedou a mohli by přispět. Třeba by někteří mohli s rozumným návrhem přijít, kdyby se o této možnosti nějakým způsobem dozvěděli.

Sedm členů komise dopravy musí o těchto zásadních změnách a plánech rozhodnout. Proto přicházím s dotazem (návrhem):
Nestálo by za pokus shromáždit několik reálných návrhů koncepce dopravy a tyto nabídnout např. formou dotazníku (i tištěného) občanům Českého Brodu?

4pivas: Stacionární radary mohou fungovat plně automaticky a strážníkům tak zbude dost  času, třeba i na pokutování za parkování :-). Záleží jen na úhlu pohledu.

S pozdravem Claudyus

47

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,

reaguji na příspěvek p. Binka ohledně obytné zóny v centru. Ano vycházím z technických podmínek TP 103 - Navrhování obytných a pěších zón. Zajímalo by mě co chcete docílit tím, že danou oblast chcete mít jako obytnou zónu. Osazení svislým dopravním značením dle mého totiž nic nevyřeší.
Ano jedním zprvků může být i zvýšený přechod pro chodce, ale je jich více vysazená chodníková plocha např i s integrovaným přechodem, dělené přechody,zvšené plochy do vjezdů obytných zón, zúžení a šikany v obytných zónach,  optimalizace jízdních pruhů, vjezdové brány, okružní křižovatky, zóny TEMPO 30 ...celé bychom to mohli schovat pod pojem zklidňování dopravy. Tyto prvky zklidňování lze využívat ale nejde je dle mého tendenčně někam umisťovat bez nějakých dopravně inženýrských pokladů. Zajímavý projekt, který mě zaujal v této problematice je tento http://www.nadacepartnerstvi.cz/doprava/na-zelenou, ale možná tento projekt už znáte.
K problematice radarů dle mého se docílí toho, že si lidé vytipují měřené oblasti a tam účelově sníží rychlost a hned za radarem na to dupnout aby dohnali ztracený čas. Nebo jako v případě umístění radaru  s ukazatelem rychlosti v ulici Prokopa Velikého mi příjde, že pro některé řidiče slouží jako měřič maximální rychlosti smile

48

Re: Koncepce dopravy

Dobrý den,
dnes byl konečně na webu vyvěšen zápis z poslední komise dopravy. Zde snad naleznete i některé odpovědi na poslední dotazy v diskusi.
S pozdravem
Marek Binko

49

Re: Koncepce dopravy

Musím přiznat a ocenit, že značka zákaz zastavení v Kollárově ulici je fajn, dopravní situace před přechodem se stala přehledná a tím i z menší části bezpečná. To samé platí i v ulici Žitomířská před školou. Je to pro dobrou věc, ale je i pravda, že si někdy ráno pěkně zanadávám, protože nemám kde zastavit, když vedu syna do školy, ale bezpečnost dětí je nade vše. Mám chodit pěšky.... Tímto nechci nic kritizovat, ale poděkovat za toto řešení.

50

Re: Koncepce dopravy

Hezký den všem,
dlouho očekávané výsledky sčítání dopravy ŘSD za rok 2010 jsou již k dispozici na adrese http://scitani2010.rsd.cz/
V Českém Brodě podle tohoto sčítání došlo oproti roku 2005 (sčítání probíhá každých 5 let) souhrnně k mírnému poklesu intenzity dopravy, i když je toto možná ovlivněno dílčí změnou metodiky sčítání nákladních aut. Trvalý růst dopravy je sledován v ulici Žižkova (od Nové Vsi II), kde došlo od roku 2000 k více než 50% zvýšení dopravy. (Osobně si tuto skutečnost vysvětluji vyšším podílem dojížďky za prací do Prahy.)
S pozdravem
Marek Binko