211 Naposledy upravil: landkammer (27.08.2012 08:00:14)

Re: Koncepce dopravy

No vzhledem k jeho předchozím článkům to asi v Brodě nebude, jeho argumenty jsou však věcné a rozumné. Někudy se prostě jezdit musí. Průjezd centrem by byl skutečně krok zpět, všude je snaha náměstí zklidnit a poskytnout centrum města v co největší míře pěšímu provozu v podobě pěších zón apod.
Druhá varianta dlouhého objíždění sice uleví obyvatelům Jungamnnovy od části prohíždějících aut, ale už si asi neuvědomujete, že přitíží všem, kdo bydlí podél poměrně dlouhé objízdné trasy, kterou budou muset řidičï projet. Rovněž cestou projedou více přechodů, víckrát šlápnou na brzdu a na plyn - více emisí, atd. Takže varianta vyhovět několika lidem a přitížit spoustě jiných asi taky nebude správná, že?

212

Re: Koncepce dopravy

landkammer napsal:

No vzhledem k jeho předchozím článkům to asi v Brodě nebude, jeho argumenty jsou však věcné a rozumné. Někudy se prostě jezdit musí. Průjezd centrem by byl skutečně krok zpět, všude je snaha náměstí zklidnit a poskytnout centrum města v co největší míře pěšímu provozu v podobě pěších zón apod.
Druhá varianta dlouhého objíždění sice uleví obyvatelům Jungamnnovy od části prohíždějících aut, ale už si asi neuvědomujete, že přitíží všem, kdo bydlí podél poměrně dlouhé objízdné trasy, kterou budou muset řidičï projet. Rovněž cestou projedou více přechodů, víckrát šlápnou na brzdu a na plyn - více emisí, atd. Takže varianta vyhovět několika lidem a přitížit spoustě jiných asi taky nebude správná, že?

Myslím, že obě objízdné trasy jsou skoro stejně špatné jako původní průjezd kolem náměstí.
Přesun dopravy do okolních ulic je přesně co píšete - vyhovělo se několika lidem a přitížilo spoustě jiným.

213

Re: Koncepce dopravy

Norg napsal:

Nevšiml jsem si, že by Jungmannovu ulicí jezdili vozidla na 5t mimo zásobování, takže s tím výrazným poškozením to nebude tak horký. Na vašem místě bych zažádal o výměnu oken k silnici na náklady města, podloženou o hlukovou studii.
Když si prosadíte svůj názor, tak to bude zase sobecké a egoistické.

Na úplný závěr si dovolím parafrázovat jednoho politika, kterého rozhodně nelze považovat za přívržence bolševiků :
" Neptej se, co může tvé město udělat pro tebe.  Ptej se, co ty můžeš udělat pro své město. "

Co se týká těžkých vozidel nad 10 tun, tak se jich Jungmannkou prožene minimálně 30 denně.

Ale výrazným poškozením majitelů nemovitostí jsem nemyslel fyzické poškozování těchto budov - a o tom by vám také někteří mohli vyprávět.
To poškození je již samotným přesměrováním dopravy. Pokud vám udělají hlavní silnici 2 metry před oknem, tak se cena vaší nemovitosti sníží o desítky procent.

A k poslední poznámce. My po městě nic nechceme. Úplně by nám stačilo, kdyby nám město přestalo škodit.

214

Re: Koncepce dopravy

msaroch napsal:
landkammer napsal:

No vzhledem k jeho předchozím článkům to asi v Brodě nebude, jeho argumenty jsou však věcné a rozumné. Někudy se prostě jezdit musí. Průjezd centrem by byl skutečně krok zpět, všude je snaha náměstí zklidnit a poskytnout centrum města v co největší míře pěšímu provozu v podobě pěších zón apod.
Druhá varianta dlouhého objíždění sice uleví obyvatelům Jungamnnovy od části prohíždějících aut, ale už si asi neuvědomujete, že přitíží všem, kdo bydlí podél poměrně dlouhé objízdné trasy, kterou budou muset řidičï projet. Rovněž cestou projedou více přechodů, víckrát šlápnou na brzdu a na plyn - více emisí, atd. Takže varianta vyhovět několika lidem a přitížit spoustě jiných asi taky nebude správná, že?

Myslím, že obě objízdné trasy jsou skoro stejně špatné jako původní průjezd kolem náměstí.
Přesun dopravy do okolních ulic je přesně co píšete - vyhovělo se několika lidem a přitížilo spoustě jiným.

Sakra tak jak je to s tím bolševismem, dobro většiny nebo přitížení spoustě?

215

Re: Koncepce dopravy

Tak tu sleduji debaty o dopravě v Jungmannově ulici. A je to dost děsivá tragikomedie. Chápu bránící se obyvatele i jejich obhájce. Jejich zarputilost a některé způsoby argumentace mne pozvolna staví do opozice. Řadu argumentů pana Norga chápu a s něčím i souhlasím. Fascinují mne argumenty "bolševické chování", atd..  Jste si opravdu jisti tím, že všichni nebolševici jsou tak tolerantní k menšině a berou ohledy? Jste si jisti, že to co bylo (vedlejší ulice), je neměnné (změna na hlavní)? Tak otevřete oči a rozhlédněte se.  Nebo se vydáme cestou pseudohumanistického protěžování utlačovaných menšin??? Něco mi to připomíná.

Born stupid? Try again!

216 Naposledy upravil: msaroch (28.08.2012 14:40:13)

Re: Koncepce dopravy

No nevím. V civilizovaných zemích postižené odškodní.
U nás úředník / politik ve veřejném zájmu rozhodne a pár postižených občanů za toto "veřejné blaho" zaplatí :-(
A uvědomte si, že nejde o malé částky, lidi šetří na bydlení běžně celý život.

Pivas napsal:

Jste si jisti, že to co bylo (vedlejší ulice), je neměnné (změna na hlavní)? Tak otevřete oči a rozhlédněte se.

Proti změnám nic nemám. Ale takhle to bylo minimálně 60 let. Spíše ale několik století. Takže jde o dost neobvyklou změnu.

217 Naposledy upravil: PT (28.08.2012 20:56:36)

Re: Koncepce dopravy

Tak to opravdu 60 let nebylo. Havlíčkova byla obousměrná ještě nedávno a Jungmannova byla obousměrná i ke konci 80. let, možná i o něco déle. Jistě se tu najde pamětník, který nám to upřesní.

Ale já ten povyk jedné úzké zájmové skupiny obyvatel chápu. Všichni přece chtějí jezdit autem, ale nikdo nechce, aby ta auta jezdila pod jeho okny.

Určitě je lepší alternativa provozu Kollárovou, kde je mateřská škola, za rohem základní škola, za druhým rohem gymnázium, dále sportovní zařízení a tak dále. Tam ta auta tak nějak více patří, ne?

218 Naposledy upravil: msaroch (29.08.2012 06:46:55)

Re: Koncepce dopravy

PT napsal:

Tak to opravdu 60 let nebylo. Havlíčkova byla obousměrná ještě nedávno a Jungmannova byla obousměrná i ke konci 80. let, možná i o něco déle. Jistě se tu najde pamětník, který nám to upřesní.

Ale já ten povyk jedné úzké zájmové skupiny obyvatel chápu. Všichni přece chtějí jezdit autem, ale nikdo nechce, aby ta auta jezdila pod jeho okny.

Určitě je lepší alternativa provozu Kollárovou, kde je mateřská škola, za rohem základní škola, za druhým rohem gymnázium, dále sportovní zařízení a tak dále. Tam ta auta tak nějak více patří, ne?

Tak to jsem se asi špatně vyjádřil.
Nemluvím o obousměrné ulici, ale o hlavní ulici. Ještě přesněji - o průjezdu městem.
Tyto ulice ( Havlíčkova a Jungmannova) byly opravdu obousměrné do doby, než se uzavřel průjezd mezi náměstími a doprava sem odklonila.

Jinak druhá objízdná trasa (přes Kollárovu) je také špatná. S tím zcela souhlasím.

Tady se pořád argumentuje nějakým obecným trendem, že centrum musí být bez dopravy. Ale pro koho? Komu to vlastně pomohlo, že se jezdí delšími trasami hned vedle? Že se jezdí kolem škol, parku a rodinných domů?

219 Naposledy upravil: top010 (01.11.2012 07:44:30)

Re: Koncepce dopravy

Citace z říjnového "Zpravodaje"  :
Rada města schválila tato dopravní opatření: za pomocí zpomalovacích pruhů
umožnit vjezd na náměstí i ulicí Krále Jiřího mimo tranzitní dopravy, prodloužit
obousměrný zkušební provoz v Jungmannově ulici do vyhodnocení
nového dopravního průzkumu, zimní údržby a dodržování hygienických norem
a v ulicích Kollárova a Komenského instalovat nové podélné dopravní značení.
Otázka : od kdy bude změna v té "nádražce" realizována ?

220

Re: Koncepce dopravy

Úpravy v nádražce podléhají stavebnímu řízení. Jeden z účastníků tohoto řízení podal námitky, se kterými se teď úřad nějakým způsobem snaží vypořádat.
Situace z projektů na dopravní opatření jsou k dispozici zde: http://www.cesbrod.cz/item/studie-dopra … komenskeho a http://www.cesbrod.cz/item/navrhovana-o … ale-jiriho