11

Re: Pokutování lidí na nádraží

To: p. Binko + Městská Policie
Vážení pánové, jsem Vám vděčný za výklad zákona. Obzvláště panu Binkovi patří poděkování. Prosím Vás proto o radu, jak se má občan se sníženou tělesnou pohyblivostí, popř. matka s kočárkem při cestě ze Škvárovny, popř. při příjezdu vlakem na nástupiště vlakového nádraží v Českém Brodě,dovolat pracovníka ČD, který by je doprovodil po dřevěném "služebním přechodu". Pěkná pitomost, že?!
Ještě k problematice akce PČR. O šikanózním postupu firmy "Pomáhat a chránit" vůči zakladateli této diskuse jsem slyšel nezávisle vyprávět cestující ve vlaku. Na vlastní oči jsem pak sledoval činnost této jednotky při stíhání cestujících, kteří vstoupili na první kolej u nástupiště a po spatření vozidla PČR se vrátili na perón a zamířili k podchodu. Večer jsem ani nepouštěl  TV NOVA, protože zážitek ze stíhání těchto přestupců zákona mi nahradil akční sr... filmy.
Vážený pane Binko! V jedné diskusi jste se vyznal ze své priority, kterou bude snaha o zřízení podchodu. Proto na Vás apeluji, tentokrát naprosto seriózně. Když nejde podkopat dráhu a podchod vyrobit, snažte se místo výkladů zákona zajistit a vyřešit důstojný odchod a příchod cestujících z  Českého Brodu Pod Tratí.
V opačném případě budu uvažovat o založení občanského sdružení s názvem "Magistráte, proplať nám pokuty", jehož hlavním úkolem bude snaha o zajištění úhrady zvýšených nákladů na cestu z domova a domů, které jsou důsledkem neschopnosti zastupitelů postarat se o občany  Českého Brodu Pod Tratí.

Born stupid? Try again!

12

Re: Pokutování lidí na nádraží

Ještě dodatek. Pokud by se podařilo zprovoznit část "služebního přechodu" mezi Českým Brodem Pod Tratí a třetím nástupištěm přes méně frekventované koleje, tak není problém další frekventované koleje překonávat stávajícím podchodem. Pak by byl možná i represivní postup PČR relativně omluvitelný.

Born stupid? Try again!

13

Re: Pokutování lidí na nádraží

Souhlas, je to sice taky malá zacházka, ale pořád nesrovnatelně menší. Já sice do nádražní budovy už dva roky nechodím, nicméně přes ty odstavné koleje, po kterých přes den nic nejezdí, na třetí perón také chodím. Myslím že tam je riziko o hodně menší, neb nákladní vlaky jezdí přes den normálně prostředkem, a po těchto krajních snad leda v noci...

14

Re: Pokutování lidí na nádraží

Zastanu se matek s kočárky.. než dojdou pro pracovníka drah a celou cestu se vrací s ním zpět na přechod, tak když půjdou sami byli by tam za tu dobu už 3x. A to naprosto chápu význam toho pracovníka !

A opačně - jak se má matka s kočárkem tohoto pracovníka dovolat ? Má poskakovat na nástupišti aby si jí všiml ? Nebo tam nechat stát kočárek, podchodem si pro něj dojít, vrátit se s ním zpět k opuštěnému kočárku a pak dle pokynů přejít přes přechod.. hmm

A opakuji, chápu a souhlasím s tím že ten pracovník drah tam má svůj důvod.

15 Naposledy upravil: JerryCB (05.02.2011 22:04:59)

Re: Pokutování lidí na nádraží

Kdyz uz se to tady tak pekne nacetlo, zajimalo by mne, jestli je povazovano prechazeni pres koleje ze Skvarovny brano jako vice spolecensky nebezpecne nez  (http://www.cesbrod.cz/forum/viewtopic.php?id=597) probirane vykradani aut   nebo evergreen posledni doby  - vykradani bytu a domu v CB.

Re: Pokutování lidí na nádraží

Pivas napsal:

Vážený pane Binko! V jedné diskusi jste se vyznal ze své priority, kterou bude snaha o zřízení podchodu. Proto na Vás apeluji, tentokrát naprosto seriózně. Když nejde podkopat dráhu a podchod vyrobit, snažte se místo výkladů zákona zajistit a vyřešit důstojný odchod a příchod cestujících z  Českého Brodu Pod Tratí.
V opačném případě budu uvažovat o založení občanského sdružení s názvem "Magistráte, proplať nám pokuty", jehož hlavním úkolem bude snaha o zajištění úhrady zvýšených nákladů na cestu z domova a domů, které jsou důsledkem neschopnosti zastupitelů postarat se o občany  Českého Brodu Pod Tratí.

Myslím, že v daném případě p. Binkovi křivdíte. Zde http://www.cesbrod.cz/forum/viewtopic.p … 82&p=2 naleznete soupis kroků, které v té věci činil, aniž by byl zastupitelem. Nevím, jak může řadový občan a od listopadu opoziční zastupitel zajistit vybudování podchodu pod tratí. Konečně bych z toho nevinil ani vedení města (které má nějaké kompetence), protože žába na prameni sedí zjevně v SŽDC. Jediná varianta, jak by to mohlo město zajistit, je celou stavbu zafinancovat ze svého; nejsem si jist, zda je to v možnostech obce.

Nemůžete přeci čekat, že zde na fóru Vás bude někdo vyzývat a podporovat v tom, abyste přecházel koleje, když se to nesmí. Ano situace je pitomá, lidé ze Škvárovny to mají v tomhle ohledu zkomplikované. Řešení je však na vlastníkovi nádraží, město v tom může maximálně lobbovat. Jak úspěšná a aktivní je v tomto směru radnice to nevím.

Re: Pokutování lidí na nádraží

Vojtěch Pavel Traurig napsal:

Myslím, že v daném případě p. Binkovi křivdíte. Zde http://www.cesbrod.cz/forum/viewtopic.p … 82&p=2 naleznete soupis kroků, které v té věci činil, aniž by byl zastupitelem. Nevím, jak může řadový občan a od listopadu opoziční zastupitel zajistit vybudování podchodu pod tratí. Konečně bych z toho nevinil ani vedení města (které má nějaké kompetence), protože žába na prameni sedí zjevně v SŽDC. Jediná varianta, jak by to mohlo město zajistit, je celou stavbu zafinancovat ze svého; nejsem si jist, zda je to v možnostech obce.

Provozovatel dráhy (v tomto případě SŽDC) je povinen zajistit přístup na nástupiště a to je splněno. Takže zde ta žába nesedí. Případná další vylepšení komfortu pro občany města je na vedení našeho města. A jsme opět u financí, městského rozpočtu a příp. jeho priorit.

18

Re: Pokutování lidí na nádraží

To V.P. Traurig:
Vážený pane Traurigu, pokud ve Vás můj příspěvek v tomto fóru vzbudil pocit, že je namířen proti osobě Vašeho spolustraníka a kolegy zastupitele, je to velmi zásadní omyl. V osobě pana Binka, proti kterému nic nemám a jeho iniciativu spíše oceňuji, zde vyzývám celé zastupitelstvo města k vyšší aktivitě a agresivitě při řešení této "horké brambory". Ať sedí žába, kde chce, problém cestujícího občana to neřeší. Konstatovat, že situace je pitomá a komplikovaná, mohou občané i bez zastupitelstva. To je totiž to nejjednodušší. Proto by bylo zajímavější, aby byla zveřejněna jednání, která byla vedena městským zastupitelstvem a vedením města s vedením SŽDC, případně odpovídajícími státními orgány - tj. ministerstva, atd.. Naskýtá se i otázka, zda město přispívá na dopravu, v jaké výši, komu a proč. O úspěšnosti a aktivitě radnice v jejích činnostech by měli být zastupitelé informováni (nebo se mýlím?). Pokud ne, unikal by mi smysl jejich potřebnosti.

Born stupid? Try again!

Re: Pokutování lidí na nádraží

Vážený pane Pivasi,

já se domnívám, že o jednáních členem zastupitelstva se SŽDC jste byl informován už Markem Binkem v jeho předchozím příspěvku. Aniž bych chtěl, aby to bylo chápáno jako chlubení se cizím peřím, přiznávám, že např. z mé strany (ani jiných zastupitelů za ČSSD) v tomto směru nic jiného děláno nebylo, protože k tomu je za náš klub Marek prostě nejkompetentnější. Sdělení, že nevím, nakolik byla radnice úspěšná ve svém lobbování jsem myslel jako náznak, že moc nebyla. Sice chápu, že Vás stávající situace netěší, ale jak už Marek předeslal, investice do podchodu je v řádu 60 milionů, což chápu není v možnostech města. Nicméně, pokud se Vám k tomu nikdo z vedení města sám iniciativně nevyjádří, jistě není problém si aktuální zprávu o jednání v této věci na zastupitelstvu vyžádat.

20

Re: Pokutování lidí na nádraží

Dobrý den,
přístup na 2. a 3. nástupiště pro osoby se sníženou schopností pohybu (tj. vozíčkáři nebo i matky s dětmi) je s doprovodem zaměstnance železnice. Pokud tedy v Českém Brodě nastupujete, vyžádejte si doprovod v dopravní kanceláři u výpravčího. Nesmí Vás odmítnout. Ochota zaměstnance je samozřejmě věc individuální - má příbuzná má s tímto bohužel i nepěkné zkušenosti. V těchto případech pak neváhejte podat stížnost (třeba i prostřednictvím kontaktního formuláře zákaznické podpory Českých drah, a.s., na www.cd.cz).  V souvislosti s další fází transformace české železnice (nepřetržitě probíhá již od roku 1988 - ano, to skutečně není překlep, proto se nedivte, proč naše železnice vypadají tak, jak vypadají), bude zřejmě od 1.7.2011 toto povinností Správy železniční dopravní cesty, s.o., k níž tito zaměstnanci (výpravčí, staniční dělník) přejdou. V případě, že do Českého Brodu přijedete, pak je situace samozřejmě složitější a bohužel od doby zrušení výpravy vlaků výpravčím nedořešená. V tomto případě Vám totiž nezbývá než si pomoc vyžádat telefonicky. Přiznám se, že telefonní číslo osobně neznám - já nebo i manželka sama to řešíme tak, že prostě kočárek sneseme do podchodu a následně jej zase vyneseme nahoru…
Povinnost zajistit bezbariérový přístup na nástupiště je ze zákona na SŽDC, s.o., povinnost zajistit příchod na nástupiště ze Škvárovny neexistuje, příchod na nástupiště je od výpravní budovy, proto si (do doby prodloužení podchodu) musíte zvyknout, že docházková vzdálenost na nádraží je o max. cca 600 m delší (měřeno od díry v plotě po Klučovské, Zborovské a Krále Jiřího k výpravní budově). Já osobně jsem svého času chodil na nádraží z Mexika, nyní z Liblic, což je 1,3 km. Lidé např. ze sídliště jsou na tom podobně nebo ještě hůře. Otázka realizace investice do výtahů a prodloužení podchodu je jen věcí politického lobbingu, reálná šance na prosazení stavby do Operačního programu Doprava v tomto programovacím období, tj. do roku 2013 (2015), ještě stále existuje.
Ještě bych se zmínil k „odstavným kolejím, po kterých nic nejezdí“. Dvě koleje, 4. a 6. staniční kolej jsou tzv. dopravní koleje určené k jízdě vlaků. Ostatní koleje (8., 10. a 12.) jsou manipulační, tj. jen pro posun. Na 6. koleji je nejvyšší rychlost 50 km/h, na 4. koleji (kolej přiléhající k 3. nástupišti ze strany od Škvárovny) rychlost 60 km/h. Brzdná dráha vlaku je i při těchto rychlostech několik set metrů (z rychlosti 60 km/h to je při běžném provozním brzdění až 400 m). Už jsem také viděl, jak to někdo ze Škvárovny tak tak stihl před vjíždějícím osobním vlakem na 4. kolej…